BARIŞ ATEŞİ…
BARIŞ ATEŞİ…
Gözlerim kardeşlik,barış ateşini arar oldu.
Barış ateşinin niçin yanmadığını sorar oldu.
Gelecek o güzel, barış günlerini sayar oldu.
Kardeşlik,barış,hoşgörü… Son karar oldu.
Hala aklımda o sıradağlarda barış için, kardeşlik için, baharın gelişini kutlamak için yanan, yakılan ateşler…Akıldan hiç çıkar mı? Her yıl 21 Mart geceleri ilk akşamdan yanan, geceyi aydınlatan o güzelim, sımsıcak barış yayan, kardeşlik dağıtan o ateşler unutulur mu?
Ortaokula başladığım ilk yıllardı, özel kanalların olmadığı, TRT’nin hakim olduğu, televizyonun lüks eşya olarak bulunduğu zamanlardı.Hatay ile Suriye sınırında uzanan o sıradağlardan akşamın ilk saatlerinde taaa evlerimizin içine kadar gelirdi lastik ateşlerinin alevi.Bu alev güzel ilçemizi aydınlatır bizler de balkonlardan bu kardeşlik, bahar ateşini zevkle seyrederdik.Bu ateş son iki yıla kadar aynı güzellikte ve sıcaklıkta devam etti; ilçemizi, evlerimizi, kalplerimizi… bu kardeşlik, hoşgörü, barış, bahar ateşi aynı sıcaklıkta ısıttı.Her yıl o günü, o akşamı, o geceyi, 21 Mart gecesini dört gözle barış ve kardeşlik içinde beklerdik.
Hatay’ın Hassa ilçesi; yani ilçemiz Suriye sınırına çok yakın, 6 km uzaklıkta.Suriye ile aramızı o güzelim sıradağlar ayırır.Sıradağlarda Suriye’ye ait köyler tüm güzelliği ile görülür, her gün bizlere günaydın der.Her gece bu köylerin ışığı yandığında sanki ilçemizin bir köyü zanneder, hatta görülen köy bize mi Suriye ye mi ait diye iddiaya girerdik.
Bu dağlardan bu köylerden geriye kalan en güzel anılar, çocukluğumda şahit olduğum 21 Mart akşamları erkenden yakılan, geceyi aydınlatan; kardeşlik, barış, hoşgörü,bahar,nevruz ateşi idi…Küçüklüğümde baharın gelişini,nevruzu bu sıradağlarda yanan lastik ateşlerinden anlardım.O zamanlar Nevruzu, bahar bayramını nereden bileceksin? Teknoloji bu kadar gelişmemiş,TRT nin tek kanal olarak hakim olduğu,televizyonun sayılı evlerde bulunduğu, şimdiki gibi sayısız kanalların olmadığı bir devirde… Nevruzu, bahar bayramını nereden bileceksin?
Nevruzu, nevruz ateşini…Kardeşlik, barış, hoşgörü ateşini, bu ateşlerin, bu lastiklerin bunun için yakıldığını nereden bileceksin?
Ama şimdi çok iyi anlıyorum o günleri.21 Martı, Nevruz Bayramını, Bahar bayramını, Kardeşlik, Hoşgörü bayramını çok iyi anlıyorum.Aileme, öğrencilerime, çevreme gördüğüm o güzellikleri; Barış, kardeşlik, hoşgörü,bahar,yeni gün,Nevruz ateşini anlatıyorum, ama.
Bu sıradağlarda 2 yıldır barış ateşi, kardeşlik ateşi, bahar ateşi,yeni gün ateşi,nevruz ateşi yanmaz oldu.Bu yanan lastik alevleri ile gecelerimiz aydınlanmaz oldu.Gecelerimiz son iki yıldır karanlıkta…
İşte; bu gece 21 Mart gecesi…Gözlerim yine Hassa ilçemize 6 km uzaklıktaki Suriye sıradağlarında olacak .Balkona çıkıp ilk akşamdan o barış, kardeşlik, hoşgörü,nevruz,bahar ateşini aramakta olacak.Çocukluğumda yaşadığım, seyrettiğim o güzelliği, o barışı, kardeşlik ateşini,bahar ateşini,yeni gün ateşini,nevruz ateşini; Ailemle, ilkokula ve ortaokula giden çocuklarımla seyretmek düşecek.Tıpkı bundan 24 yıl önce o barış, kardeşlik,hoşgörü,barış,nevruz ateşini izlediğim gibi…
Maalesef ;Barış, kardeşlik,hoşgörü, bahar, nevruz ateşini görebilme ümidim hiç yok. Barış,hoşgörü,kardeşlik,bahar,nevruz ateşini göremesem de,yine de balkona çıkıp gözlerim o sıradağlarda olacak,anılarla yaşayacak… Ama; Kardeşlik, barış, hoşgörü, bahar, Nevruz ateşinin tekrar yanması için dua edeceğim…
20.03.2014
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.