- 831 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
“BİR BİLİNMEZDEN MEKTUPLAR” Banu AKGÜN
“BİR BİLİNMEZDEN MEKTUPLAR” adlı kitabıma Öğretim görevlisi sayın Banu AKGÜN’ hanımın yorumu.
“BİR BİLİNMEZDEN MEKTUPLARA: MEKTUP VAR
Merhaba şairim,
“Bir bilinmezden mektuplar” adlı kitabınızı okudum. İçimden geçenleri nasıl kaleme alacağım, nasıl anlatacağım ve söze nereden gireceğim bilmiyorum! Uzun uzun düşündüm ve en güzeli doğal olması gerektiğidir diye içimden geldiği gibi yazmaya karar verdim.
Sevgili şair, Yüreği güzel Efkan, kitabınızı okuduğumda kelimelerin hangi duygularla ve nasılda güzel yoğrulduğunu, bütünleştiğini ve ortaya böyle bir eser meydana geldiğini mi, yoksa aşk, özlem, sevgi ve duyguların nasıl bu kadar düpedüz ve yalın anlatıldığını mı irdelesem diye içimden geçirdim.
Hatta bir iletişimci, bir eğitimci olarak yazmaya dair içimdeki umudun yeniden filizlenip her bir kelimesi, her bir satırından çok ama çok etkilendiğimi mi söylesem. İnanın kitabınız hakkında nasıl söze girsem eksik kalır diye düşünüyorum.
Her okuduğum satırda gâh tebessümler belirdi dudaklarımda, gâh farkında olmadan iki damla gözyaşı, bazen de kendime; “hani yoktu, hani yaılamazdı, ve yazılmış olanlar da neden üstü örtük cümleler kurulur? Oysa ki, bu kitap ne kadar akıcı ve ne kadar aşk, özlem ve sevgi arı bir dille yazılmış” diyerek tekrar tekrar okudum. Her kelimesi her sayfasında arı bir güzellikle nakşedilmiş sanki. Baktığım çerçeveden, sevgiyle yoğrulmuş sözcükler adeta dans etti yüreğimde. Ruhumda ılık lodos rüzgarları estirdi. Biliyorum hangi edebi sözcükleri yazsam yine de bu katabı anlatmak için az olacak!
Benim gibi duygularınızı kelimelerle yoğurmaya bıraktıysanız ve yine yazdıklarınız bir işe yaramaz diye bir kenara bıraktıysanız ve tüm güzel duygularınızı bir uçurumun kenarından boşluğa bıraktıysanız inanın bin pişmanlıkla peşinden koşup tutmak istiyor sunuz! İşte o anda kalemi elinize alıp kendinizle, yazmak istediklerinizle küslüğü bitiriyorsunuz.
Kendimle ve yazmayla olan küslüğümü “Bir bilinmezden mektuplar” adlı kitabınızla bitirdim.
Kalemine, yüreğine, düşüncelerine ve hayatına sağlık Efkan bey…
Sevgi ve saygılarımla.
Öğr. Gör. Banu AKGÜN
SEVGİLİ BANU HOCAM DÜŞÜNCELERİNİZ VE TAKDİRİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM. MİNNETTARIM. SAYGILAR.
YORUMLAR
maybull tarafından 3/19/2014 10:37:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
maybull tarafından 3/19/2014 10:37:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hüma Efkan
Ne var ki bazen “EDB’iyat” defterinde olduğumuzu, Tıpkı kutsal kitaplarda olduğu gibi yaşamı edebi metinlerle güzelleştirmeyi unutuyor, paradigmalarla, önyargıyla hüküm verebiliyoruz. İlginçtir bunu yapanlar da genelde felsefi düşüncelerinin özünde dibe vurduğu fakat tavan yaptığını düşünen insanlarda görmek mümkündür.
Bütün bunlardan kastım; herkesin, her şairim diyenin, her roman yazanın, ya da biraz ondan biraz bundan çalarak yazdığını sananların anlayabileceği türden bir yorum değildi yazınız!
Yine Hz. Ali’nin bir sözünü size hatırlatmak isterim. Der ki; Haksızlık karşısında eğilmeyiniz. Çünkü hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz.
Tavazzuyu elden bırkmamak kaydıyla ne hak gaspı yapar, ne de birilerinin yaptığı haksızlık karşısında susarım! Riyakarlığı, yalanı ve omurgasızlığı da hiç sevmem!
Had bilmek bir “EDEP, bir erdemdir. İnançlı bir birey olarak ta şikürler olsun ne edepsizlik yaptım, ne de birilerinin edebine, ahlakına ve dolayısıyla kişilik haklarına saldırıda bulundum!
Yine başka bir muhteremin davranışından örnek; “Sultan 2.Abdülhamit , Kendisini ziyarete gelenleri daima tatlı dili ve cazibe-i nezâketi ile teshir , hediye ve nişanlarla taltif ederdi.”
Elbet te takdir görmeyi hakketmişseniz birileri sizi takdir edecektir. Tıpkı okuyucumun kitabımı takdir ettiği gibi.
Keşke kitabımı okuduktan sonra bu yorumunuzu yapmış olsaydınız. Çok daha mutlu olurdum. Ya da herkesin anlayabileceği bir dille yazmış olsaydınız. Farabi felsefesinden uzak arı bir dille!
Unutmayın ki kişiyi hataya sürükleyen kibiri ve önyargılı oluşudur.
Saygılar.
CaNMaYBuLL
-Al kardeşim oku !. Dedim
-Gülümseyerek yüzüme baktı.
-Kızdım !
-Sordum,Neden güldün diye...?
''Senin hayallerin beni delirtti'' dedi.
-Var mı bundan ötesi ?Dedim..... :)
Saygılar Kardeşim.
Hüma Efkan
Ey had bilmezin teki
Suskunluk korkaklık değil
Saygınlıktır bunu bil
Bilmiyorsan haddini
Bir gün yıkarlar bendini
Her derde çare bulundu
Gen bozukluğuna asla
Neylersin dibe vurmuşsa ahlak
Tutmaz ki denizleri mayalasanda
Sen davul çalarsın
O dinler sivrisinekten saz
Maya bozuk bir kere üstadım
Emdiği sütte bile tutmaz
Almamışsa ahlaktan edepten yana bir ders
Ahlaklısına, onurlusuna
Gelecek elbet ters
Yüzüne vurulan her tokat
Gizlenecek pişkin sırıtışların ardına
Yüzüne tükürsen bile
Yarab şükürler olsun diyecek
Vur/ dum dum dum duyacak ama
İçine sindirerek hazmedecek
Kurdun olmadığı yerde
Elbet çakallar bile
Ben aslanım diyecek
Mahtap alırsan şayet
Uzayıp ta gidecek
Uzatmayalım artık
Bu olay burda bit/sin