- 456 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kırım-Kıbrıs
(KIRIM VE KIBRIS)DEMOKRAT PARTİ DEVRİNDE RUSYA’DAN,
AKP DEVRİNDE AMERİKA’DAN NEFRET ETTİK.
İkisiyle de ilişkileri ülkemiz yararına dengeleyemedik ve kaybeden hep biz olduk. Zayıf ve vatan-sevmez politikacılarımız yüzünden.
Güzel toprakları vatan edinmenin bedeli vardır. Ödeyeceksin. Yoksa alırlar elinden.
1783 yılında Kırım Hanlığını Rusya ele geçirdi.
Slavların o güzel yarımadada hep gözleri vardı. Ama orası çoktan Tatar yurdu olmuştu. Zaman içinde göçlerle nüfus dengesi değiştiyse de yeterli olmadı. İkinci büyük savaş sonrası 1944 yılında Stalin bir gerekçe buldu: Yarımadayı işgal eden Alman askerleriyle işbirliği yaptılar, Rusya’ya yani vatana ihanet ettiler (Gerçekte Ruslar Kırım’da işgalciydi ve Tatarlar yurtları için Almanlarla işbirliği yapıyordu) diye Kırım Tatarlarını sürgüne/tehcire tabi tuttu. Bu hazin bir olaydır.
Faşist diktatör Stalin; (bu gibi uygulamalarıyla dünya halklarını sosyalizmden soğutmuş ve kapitalizmin insanlığın başına bela olmasına çanak tutmuştur) böylece Kırım’ı tatarlardan arındırarak Rus yurdu yapma idealini gerçekleştirmiş oluyordu.
Günümüze gelince.
Atı alan üsküdarı geçti. Ruslar Kırım’a kalıcı yerleşti çoktan. Zorla göç ettirilen tatarların torunları geri gelebilse dahi ruslar çoğunlukta olacaktır artık.
Oldukça azınlıkta kalan Tatarlar T.C. paralelinde hareket ediyorlar. (Ama T.C. yok şuan AKP var, ve bir felaket sarmalından ibaret). Haliyle Tatarlar da AB ve ABD tarafında yani Rusya karşıtı.
Ne Ukrayna ne de Rusya Kırım’ın bir Tatar yurdu olmasına sıcak bakar.
Rusya Kırım için her türlü savaşı göze alır.
Hayallerle insanları kandırmamak gerek.
Olmayacak duaya amin dememek gerek.
T.C. ve Tatar soydaşlarımız için en uygun seçenekleri savunmak ve elden geleni yapmak gerek.
Ders almak gerek, ders..!
Aynı senaryolar Kıbrıs için uygulanıyor. Başka yurt köşeleri için de uygulanacaktır. ( El altından bakanını yollayıp Kırım Tatar liderlerine gaz veren ucube AKP yönetimi, öbür tarafta Kıbrıs’ın tamamen Türklerden arındırılmasının yolunu açmaktadır).
Ders almak gerek, ders..!
Savunamadığın hiçbir toprak parçasını sana vatan diye bırakmazlar ve orada seni adam yerine koymazlar.
büyükharman
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.