- 370 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yönetimin Ve Otoritenin tekilliği...
Yönetimin Otoritenin Tekilliği Ve Tekilliği Çoksayan Süreçler
Gerek sürü döneminde gerek sosyal birlikti totemi dönemin başlangıç koşulları içinde, otorite ve yönetim; zorunlu oluşla bir tekillik durumla ortaya çıkmıştılar. Neden? Çünkü sosyal birlikti totemi dönemler, tek yönlü zamanlara dek ortam girişmelerinin dönemidirler de ondan. Teklik içinde çokluğu; çokluk içinde de tekliği kavramak hayli zordu.
Totem birlikti etnik dönemin süreci; yarılan, dallanıp çatallanan bir süreç olamamıştılar. Olamazdılar da. Totem düşünce tekti. Bu neden ile totem birlik içinde farklı totem düşünme çatışmaları olamazdı. Bu sürecin tekil totem gücü olan düşünme; çoklu totemler düşünmesini ve çoklu totemlerin tevhidi olan düşünmelerini yapmaları olanaksızdı.
Tekil süreçte, tek başına çoğulluk ortaya çıkamaz. Tekil süreç ancak kendi tekilliğin iç tikelliği olan zıtlarının birliği ve savaşımı oluşuyla girişebilirdi. Bu da ayrı ayrı bir lokalizasyonun bağıntısı değildi. Yani sosyal birlikler ayrı ayrı tekilliklerin tikelliği, değildiler.
Her bir sosyal birlik, bir birine göre girişmeyen bir tikelliktirler. Bu tür tekillikler ittifak içinde bir araya gelip girişmesiyle tekilliklerin tikelliği olacaktılar.
Siz bir sosyal birlikti grup toteminin yanına, ikinci totemi koyarsanız, tekil süreç; iki alanlı tekiller tikelliği oluşuyla derişik bir faz yarılmasına başlarlar.
Çünkü her bir tekillik kültür, ayrı bir çekim eksenidirler. Ayrı çekim ekseni buluşması kırpılma ve firen etkili girişmelerin seçme ayıklama mekanizmalı, bileşke ağırlıklı uygarlığını; ortaya koyarlar. Böylece ittifaklar çoklarsan politeisttik yapıyı ortaya koyacaktılar.
Böylesi iki alanlı bir yarılma durumu ancak ve ancak ittifakı dönem içinde olası olabilecekti. Sosyal birlikti dönem bu tip iki alanlı yarılmanın çoklaşmasına kendi dışındaki nedenle kendisinden ötürü asla izin veremezdi.
İnsanın kendi dışındaki ve kendisinden ötürü oluşla insanı sınırlayan neden, neydi? İnsanın en temel ego düzlemlerinden birisi de açlık ya da yemedir.
İnsan yemesini çevredeki organiklerden ve tuz gibi inorganiklerden sağlar. Potansiyel olarak yeryüzü insanın yiyecek sağlama alanıysa da, insanın yorulması gibi neden insanın belli saha içine kadar günlük av sürecini giriştirir.
Yeryüzü diğer grup insanların da av sahaları olması nedeniyle yine bu rekabet grup insanını bir bölge içinde; bir bölge savunması içinde tutar.
Yine çevre sizin dışınızda iklime bağlı oluşla veya diğer avcıların av, avcı olmalarıyla rekabetiyle av çevreniz belli bir nüfusa kadar o belli sayıyı ve verimliliği destekler olacaktır.
Çevredeki verimlilik, iklim ve başka avcı grupların tehdidi gibi şeyler sizin dışınızda oluşla, size bir etki ve sınırlanma olan davranıştırlar.
Sizin yorulmanız. Sizin kendi grup sayınızı artırmanız demek; kısıtlı ve kıt çevredeki verimliliğin yetersizliğini daha da artıran bir yetersizlik olacağından kendinizin aç kalması ve kendinizin doymaması olacaktır. Bu nedenle bunlar da sizden ötürü, size yansıyan ve sızı sınırlayan bir etki olacaktırlar.
İlk alan yarılması; ittifak içinde ittifakı totemle olmuştur. İttifakı totem mesleklerle ve ittifakı totem kültürlerle oluşmuştur. Bu oluşmanın bileşke ağırlığı; kültürler sentezi uygarlık sarmalını ortaya koymuştur.
Uygarlık dönemine göre, kültürler tekil bakışımla; daha kısıtlı düzlem olan lokal düzlem süreç akışı olmaktadır. Kısıtlı düzlemler girişmelerini yapmasıyla da bu girişmeler bize uygarlıkları, verecektir.
Yönetimin Paylaşımı Düşüncesi
İttifakı dönem alanı; yarılma, dallanıp, çatallanmalar dönemi oluşuyla; zorunlu bir yönetim ve otoritenin de dallanıp çatallanmalı yarılmalar dönemidirler.
Bu yüzden bu dallanma ve yarılmalara göre yönetim de otorite de yarılıp çatallanacaktı. Bu yarılma yönetimin ve otoritenin paylaşımı şeklinde olacaktı. O dönemde yönetimin, sisse ve belirsizlikti oluşuyla yarılması; kendisini ve kendi kaostukluğunu ortaya koymuştu.
Yöneten otoriter süreçler paylaşımı bilinir oluşuna karşın günümüzde dahi hala hakkıyla paylaşılan bir dağıtım olamamaktadır. Bu kabilden yönetime dek, yönetimin merkezden yerele doğru olan dağıtım şekli; günümüzde demokrasi eliyle çeşitli biçimleriyle kendi düzenlenmesini kendisi yapmak istemektedir.
İttifakı dönemin ilerleyen süreçleri; ittifakın coğrafya alanını da büyütmüştü. Bu, merkezin süreç alanda haberdar olamamasıydı. Bu bir aksamaydı. Bu aksama, yöneten otorite tekilliği üzerine tasarruf oluşla şu tür süreç alan yarılmalarını da, ortaya koyacaktı.
Büyüyen ve yarılan süreçler alanı, yönetimin (totem ilahın) gözü, kulağı, ayağı, eli olmak gibi ifadelerle; yönetimin paylaşılması ve yönetimin yardımcıları olmanın, ipuçlarını ortaya koyacaktı.
13.03.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.