BİRİLERİNİN RAHATSIZLIĞI BİRİLERİNE HUZUR SAĞLIYORSA
Bu işte bir iş var demektir.Nefretten beslenen sevgi,celladına aşık olan kişinin yaşadığı travmatik duygularla eş değerdir.Yılların temellendirdiği dostlukların bir pamuk ipliğine bağlı olduğunu görmek gerçekten çok ilginçtir.Bugün en uç noktada bulunan ve sizinle taban tabana zıt görüşlere sahip insanlarla oturup konuşabilirken,çatır çatır tartışıp az sonra sanki hiç tartışmamış gibi kaldığınız yerden normal hayata dönerken,samimi saydığımız dostlar alınganlık gösterip size derhal küsebiliyorlar.Acaba diyorum bizler mi çok alınganız,ya da eleştiriyi kabul etme yeteneğimiz mi yok?
...Az evvel Hz.Ali nin Muaviye hazretlerine yolladığı mektubu okudum.Orada sert bir şekilde siyasi rakibini uyarıyor."Hem Hz.Osman ın katillerini istiyorsunuz,hem onları içinizde barındıyorsunuz.Hem Hz.Osmanı sevdiğinizi söylüyorsunuz,hem evi kuşatılıp kumpas kurulduğu halde yardıma gelmiyorsunuz.Derdiniz Osman’ın katillerinin bulunması değil,bu fırsatı değerlendirip yıllardır içinizde biriktirdiğiniz hırsa ulaşmaktır.Hem suçlular var diyorsunuz,hem suçluları bulup muhakame etmeden benden sonuç istiyorsunuz?" mealinde ve daha bir çok konuyu içeren bir mektup yazıyor. Mektup bugünde analiz edilmesi ve günümüze uyarlanması gerekli mümtaz ifadelerle dolu.Bu mektuptan rahatlıkla sonuçlar çıkarılabilir diye düşünüyorum.
....Acıların üzerine inşa edilen medeniyetlerden hayır beklenemez.Katakullilerle oyunu kuralına göre oynamayan adamlardan medet dilenemez.Hakemin taraftar olduğu maçtan ağzınla kuş tutsan bir sonuç çıkmaz ve maça daha 1-0 yenik başlarsın daha oyunun başında iken.Medet dilemelerin en kötüsü düşmanından medet dilemektir.Dostundan yediğin fırça,düşmanından yediğin darbeden daha evladır diye düşünüyorum.Ne muhtaç olmak birine,ne de muhtaç olanı bir kaşık suda boğmaya çalışmak çaresizliğin ta kendisidir bence.
...Yarı yolda at değiştirmeye çalışmak,yılların birikimine ara vermek demektir bazen.Belki de bir düşüşün en bariz örneğidir anlayana.Ne keskin bir dönüş,ne keskin bir düşüş insanı yaralamadan,hırpalamadan asla terketmez.
...İki cengaverin kapışmasında kazanan da yara alır,kaybeden de.Oysa sizleri kenarınızdan izleyen hakem bir düdükle sizi durdurur,bir düdükle kaldığınız yerden tekrar maça başlatır.Ne maksatla dövüştüğünüze bir bakmanız gerekir.Amaç sadece maçı kazanmaksa,sayı ile kazanırsınız,nakavtla da.Birinde başarı suni gibi iken diğerinde daha onurludur.Ama her ikisinde de sevinirsiniz.Çünkü hakem sizin elinizi kazanan olarak kaldıracaktır.Bu haz için rakibinizi hırpalamak ilk görevinizdir.O halde vurun rakibinize,ciğerlerine çalışın,nefes aldırmayın.Hatta hakemin görmez tarafından edebiniz verirse bel altından vurun.Nasıl olsa galip olmak için her şey mubah ya sizce?Sorgulamayın sizi sorgulayacakları,onları da yok kabul edin.Otorite neymiş.Başkaldırın.Belki size teslim olur.Sizde yarım kalmış hesabınızı kaldığı yerden devam ettirirsiniz.
...Tapınak şövolyelerinin meşhur bir ilkesi vardır "ordo ab choe" yani "kaostan kaynaklanan düzen" yani tamda rantçıların,faiz lobiclerinin ağzının sularını akıtan klasik sistem.Ülkemizde de bilinçli ya da bilinçsiz bir şekilde bir tapınak senaryosu uyugulanıyor "kaos ve düzen".Kaos çıkaracaksın ve bu kaostan (medetle yeni bir ) düzen kurgulayacaksın.Marjinal bir grubun çıkarı global çıkarlara dolaylı veya bilinçili hizmet edecek fakat sen çıkıp bunu ali menfaatler gibi sunacaksın.Buna kuşlar bile inanmaz bu satten sonra.İnandırılıcığını kaybettikten sonra bin bülbül dili ile şakısan ne fayda!
....Hiç arzu etmediğimiz ve aklımızn ucundan dahi geçmeyen bir zamanda ülke siyasetini farklı şekillerle yönlendirmeye çalışan insanların varlığı bu ülke insanının huzurunu bozdu ve olayları analiz etme şansı doğurdu.Şer gibi gözüken şeyler bel ki de hayra tebdil oluyordur ,biz bilemiyoruz.Çünkü zaman bunu bizlere çok iyi gösterecek.
...Bizim bu huzursuzluğumuz bazılarının ellerini oğuşturmasına,tilki tilki sırıtmasına imkan verdi.Hatta ne ilginçtir dünün dostları aniden düşmanlaşırken,dünün düşmanları aniden dost oluverdiler.Halk hırsızı arsızı sorguladığı kadar,aniden gelişen bu U dünüşlerini de aklının bir kenarına ibretle yazdı.Herkes kendi zannınca haklı,biri haşhaşi dedi diyor,diğeri Yezid dedi diyor,birir hırsızlar var diye bağırıyor,diğeri binlerce insanı sahte terör örgütü altında dinleyip fişlediler diyor.Devletin dinlemelereden haberi yok.İlginçtir bu dinlemeleri görevden el çektirilen kişiler silmeye,yok etmeye çalışıyorlar.Bir korku bir panik havası var.Enerji bakanını yıllarca dinliyorlar,acaba bu bilgileri hangi dış güçlere ulufe olarak sattılar,karşılığında hangi menfaatler temin ettiler belli değil.Paralel bir yapılanma olduğu çok bariz şekilde ortada.Bu paniklemenin bir unusuru olarak daha evvel utanmdan yıllardır dinledikleri kişilerin mahrem konuşmalarını servis ediyor aymazlar.Peki kim bunlar?Kim bu paraleller?Bekleyip göreceğiz.Hz.Ali misali yargılanmadan kimseyi Hz.Osman ın katili olsa dahi suçlamayacağız.Ön yargı değil,ön eleştiridir bizim yaklaşımımız.
...Sonuç olarak bizlerin bu "ordo ab choe" si kimin menfaatinedir iyi bir analiz etmek gerekiyor.Bizim gibi cahiller bunu açıklayamayabilir.Peki kalem oynatan,fetva veren,meydanlarda naralar atan akillerimiz ne der bu hususa acaba?Bu husus miting meydanlarında "bal-kaymak "muhabbeti yapmaya,"türban sorunun ben çözdüm" diye övünmeye çalışan ana muhalefete ,"sapık" bunlar diyen iktidar söylemlerine ,ne de Pennsiylvania’dan şahlanarak lanet okumaya benzemez.Bir çırpıda faizi %8 civarında artırıp,doları palazlandırırp milleti oturduğu yerde fakirleştiren fakir zihniyetlere de bir sormak gerek aslında.Bu duruma alkış tutan gizli vatan sevdalılılarınıda,basın yayınını da bir görelim lütfen.Şahlanan bir ülkeyi ,devlet otoritesine baş kaldırarak yıpratmaya çalışmak yeldeğirmenlerine meydan okumaktan başka bir şey değildir bence.Bugün yanınızda saf tutup reklamını yaptıklarınız yarın ipinizi kaldığı yerden çekmeye çalışırsa eyvah demeden lütfen aklınızı başınıza devşiriniz.Benden bir dost tavsiyesi.Bu konu üzerinde o kadar çok şey yazabilirim ki fazla zamanınızı alıp sizi sıkmak istemiyorum.Kalın sağlıcakla...
Talip KAZGI
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.