- 768 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GERÇEKLERDEN HUZURA VARMAK!
İnsanın algıda seçici olarak kaçamayacağımız gerçekler var. Birçoğumuz, çoğu zaman görmek istemediğimiz şeyleri görmeyebiliyoruz. Ancak görmek istememek gerçeği değiştirmez. Günün birinde o gerçek gözümüzün içine girmekle kalmaz beynimize dalar. Biz ne kadar görmemek için gözlerimizi kapatmaya zorlarsak da zorlayalım. Ancak sorunlardan kaçışın bir yolu mutlaka vardır. Ne yaparsak yapalım görmezden geldiğimiz gerçekleri birden fark edip kendimize geliriz.
Neticede görmediğimiz, algılamadığımız ya da kabul etmediğimiz için gerçekler yok olmaz. Her insan er yâda geç gerçekle yüzleşir.
Kendimize ne kadar kolay bir yol seçersek seçelim. Gerçeklerden kaçılmaz. Ne kadar zorluklar yaşasak da hayatın gülen yüzüne muhtacız. Ümidimi, hayallerimiz, çabalarımız hep iyiye güzele doğru bir akış içindir. Sorunlarla boğuşmak yerine aklımızı kullanıp meselelerin üstesinden gelmenin yollarına bakmalıyız. Yoksa hayat bize cömert davranmaz ve acıları yaşatır.
Umutlu ve mutlu olmalı insan. Değerli şair Mehtap Altan’ın Lirik Huzur şiirinde olduğu gibi. Altan; erdeme, öfkesini susturmanın acısını duyan ve ömrün muhtaç olduğu duaya dönen kırık da olsa solgun da olsa bir yüz mutluluğu sevinci, sevgiyi görecektir.
Lirik Huzur
/erdem!
onur kalemin
yıkılmayan burcu/
öfke ağacının sancılı dalına astım
nefsimi
ömre yağan ve hiç solmayan tek güle
duaya döndüm!
aynası kırık solgun yüzümü
sırrına ayaz değmiş rüzgarın
kanadında kanattım
kar gülünün yangına yağışını
tetiği çekilmiş karanlığın
alazında buldum
sabahın şakağına dokunan
umudun kayıp zırhını
güneşe çekilen perdeyi
tarumar ederken
yüreğimin hudutsuz rengi
arş_ı alada
manaya ekindi! biçilen öz
ruhuma aşina huzur tekmeliyor
kapımdaki aralığın
zerresine sığınan geleceği
kapatıyorum
umuda banmış gözlerimi
düşlerin
en safında
en gerçeğinde
en lekesizinde
masumca deme vuruyor ruhum
ve...
yeniden doğuyorum atlasa
duvağına hüzün değmemiş
gelin misali...
Mehtap ALTAN; adıyla müsemma “Lirik Huzur”un hakkını veriyor bu güzel estetik, pürüzsüz bir Türkçe ile yazdığı şiirinde. Her dem yeniden doğmak mutluluk için, huzur için ve içtenlikle tabii ki.
Teşekkürler Mehtap Altan yüreğe yerleşen bu lirik ve yetkin dizeler için
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.