ÜZÜNTÜN NEDENDİR MIĞIR DAĞI?
ÜZÜNTÜN NEDENDİR MIĞIR DAĞI?
Geçen hafta üzüntülü gördüm Mığır dağını,
Bir ıslaklık, gözyaşı kaplamıştı yanağını.
Sabitti hareket ettirmiyordu ayağını.
Bu üzüntün, bu sıkıntın nedendir Mığır dağı.
Her yıl bu ay,bu günlerde bembeyaz olurdun,
Mutluluğu, sevinci beyazlıkta mı bulurdun?
O güzelliğin ile çevreye seyre dururdun.
Bu üzüntün, bu sıkıntın nedendir Mığır dağı.
Her sabah Güneş ilk önce sana Günaydın der,
Güneşin ilk ışıklarını herkes sende seyreder.
Gün biterken ise en son sana veda eder.
Bu üzüntün, bu sıkıntın nedendir Mığır dağı.
Her yeri sen görüyorsun ayaklarının altında,
O kadar yüksek binalar yoktur senin katında.
Bu mevsimde karlar eksik olmazdı senin çatında.
Bu üzüntün, bu sıkıntın nedendir Mığır dağı.
Sabah kalkınca Amanoslara Mığıra döner yüzüm,
Bir beyazlık,bir temizlik görmek ister gözüm.
İnşallah, karın beyazlığın eksik olmasın sözüm.
Bu üzüntün, bu sıkıntın nedendir Mığır dağı.
Bulutlara, yıldızlara,gökyüzüne sensin en yakın,
İnsanların size gelmesini istiyorsanız akın akın.
Mütevazi olarak kal, gururlu olmaktan sakın.
Bu üzüntün, bu sıkıntın nedendir Mığır dağı.
Akşam yağmur vardı,acaba ne yağdı dağlara?
Amanoslar, Mığır dağı büründü mü beyazlara?
Sabah baktım bembeyaz oh!Biz razıyız ayazlara.
Mığır seviniyor meydan okuyor gelinlik kızlara.
Amanos dağları nedir? Mığır dağı nedir? Nerededir? Nur Dağları ya da Amanos Dağları (halk arasında Gavur Dağları olarak da bilinir), Toros Dağları sisteminin en güneyindeki bölümünü oluşturan dağlardır.Kuzeyden güneye doğru uzanarak Asi Nehri’nin Akdeniz’e döküldüğü Samandağ deltasında sona erer. Sıradağların büyük bir kısmı Hatay’da olup Amik Ovası ile Akdeniz’i birbirinden ayırır. Sıradağların en yüksek noktası Hatay’ın Hassa ilçesindeki Mığır Tepesi’dir (Bozdağ). Bu noktada yükseklik 2262 m’dir.
Mığır dağı her yıl sevinir, beyazlara bürünürdü.Bu yıl kış mevsimi gerçek yüzünü göstermediği için Mığır dağına fazla kar yağmadı, yağan karlar da erime noktasına gelmişti.Oturduğum evin penceresinden Mığır dağı çok güzel görülmekte her sabah Güneşten önce günaydın diyorum.Güneş de ilk ışıklarını bu dağa vuruyor Günaydın diyor.Her yer Mığır dağının ayakları altında,yağan karlar Haziran ayı başına kadar kalır, çevreye bir beyazlık güzellik katardı.Mığır dağı bu yüksekliğine rağmen gururlanmaz, sevgi ve saygı ile bizleri selamlar.Her sabah ve akşam üzeri başını eşarp gibi bulutlar örter, bulutlar beyazlığın, karın yerini tutmaya çalışırdı.Biraz güneş çıktığı zaman başı açılır, üzülür, sıkılırdı.Mığır dağına bu sıkıntın üzüntün niçin diye sordum? Başımı örten bulutlar uçtu gitti, karlar da eridi bu yüzden üzgünüm dedi.
Bu hafta başında Mığır dağının sevindiğini, tertemiz, bembeyaz olduğunu tekrar gördüm.Üzerine beyaz yükler binmişti ama kendisi bu yüklerden çok razı hiç erimemesini istiyordu.Mığır dağı sevinmekte haklı.Çünkü beyazlık dağlara, Mığır dağına çok yakışıyor.Ne olur karların erise de üzülme,üzülmek sana yakışmıyor. Hep mutlu kal…
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.