Bahar Yağmurları...
BAHAR YAĞMURLARI
Bir heyecan, bir korku sarmıştı tüm yüzleri.
Üzüntüyle izlerdim yağmur için bekleyen gözleri.
Çok şükür yaratan çaresiz bırakmaz ki bizleri,
Sevinen, dua eden o yüzleri gördün mü?
Gökyüzünü kaplar, siyah- beyaz bulut örtüsü.
Aniden şimşek çakar,ardından gök gürültüsü.
Ardından bahar yağmurlarının görüntüsü.
Yağan yağmurların güzelliğini gördün mü?
Bu yıl kış mevsimi kurak geçti baharı bekledik.
Ne olursa olsun her zaman hayırlısını diledik.
Bahar yağmurları ile sevincimize sevinç ekledik.
Yağmuru dört gözle bekleyen canlıları gördün mü?
Kimileri sevinçle ıslanmak ister bu yağmurlarla,
Toprak çamura belenir yerdeki taş ve kumlarla.
Üzülmez kirlense de üzerine sıçrayan çamurlarla.
Çevrenin çamura bezendiğini gördün mü?
Bahar yağmurları nazikçe dökülür gökten.
Çatıya düşer ses gelir, borulardaki ekten.
Yüce yaratana dua edip, şükrederiz yürekten.
Çevrenin yağmurlarla ıslandığını gördün mü?
Bahar yağmurları farklı şekilde düşer her sahaya.
Koyunlar yağmurlardan kaçmıyor baksana şuraya,
Mis gibi toprak kokusu yayılmaya başlar havaya.
Yağmurların farklı şekilde düştüğünü gördün mü?
Düşen yağmurlar ile çevrede su birikintisi oluşur,
Birbirlerini kırmadan bir çukur alana doluşur.
Birlik olup,hepsi bir çukur alanda buluşur.
Oluşan su birikintilerinin güzelliğini gördün mü?
Toplanan su birikintisine yağmur taneleri düşer.
Bazen hızlanır bazen de sayarsın üçer-beşer.
Bu güzellikler karşısında hayran kalır her beşer.
Bahar yağmurlarının güzelliğini gördün mü?
Kış mevsimi sona erdi,ilkbahar mevsimine girdik.Bu yıl kış mevsimi gerçek yüzünü göstermedi,kış mevsiminde bahar havasını yaşadık.İnanın bulutlara, rüzgarlara,şimşeklere, gök gürültüsüne,yağmurlara,kara,ayaza, buzlara, o soğuklara hasret kaldık.Tüm canlılar,toprak… yağacak, düşecek olan yağmurlara,suya hasret kaldı.
Gözlerimiz her gün dağların arkasından gelecek olan bulutlara bakar,televizyonda hava durumu haberlerinin olduğu kanalları arar oldu.Günler, haftalar,aylar …Yağmursuz, kış olmadan yaşandı, geçti.Nihayette kış mevsimi gerçek yüzünü göstermeden sona erdi.İnsanlar yağmur duasına çıktı,Yüce Yaratana yağış göndermesi için dua edip, adak adadılar…Ekinler, otlar sararmaya başladı.
Her yıl gürül gürül akan dereler hiç akmadı.Her gün yoldan gidiş gelişimde derelerin kurumuş halini görür,daha önceki yıllarda gürül gürül aktığı hallerini hayal ederdim.Dağlar her yıl beyaz gelinliğini çıkarmak istemezdi, bu yıl ise bu beyaz gelinliğe hasret kaldı.Şimdi ise erikler, payamlar, şeftaliler gelinliğini giyinmeye başladı.Yüce yaratandan ümit kesilmez ya…Artık tek ümidimiz bahar yağmurlarına kalmıştı.
Geçen hafta meteoroloji haberlerini izlerken balkanlar üzerinden soğuk ve yağışlı havanın geleceği bilgisi verildi.Çok sevindik, yüzlerimizde güller açmaya başladı.Hasret kaldığımız yağmurlara aylar sonra kavuşacaktık,şükürler olsun Allah’a…
Nihayet o yağış geldi.Dün akşam sabaha kadar yağmur yağdı.Yağmurun yağışını, havanın soğumasını,yağmurların pencereye vuruşunu özlemiştik.Doya doya yağmurun yağmasını seyrettik,yağmurun pencereye vurmasının, balkona düşmesinin sesini işiterek uykuya daldık.
Sabahleyin görev yerim 25 Kilometre uzaklıktaki İslahiye’ye giderken yol üzerindeki kuruyan derelerin gürül gürül aktığını görünce sevincim bir kat daha arttı.Karayolunun altından geçen farklı yerlerdeki 4 dere de önceki yıllardaki gibi gürül gürül akıyor, çamurlu suyu ovaya taşıyordu.İşte kış buydu.Kış yağan yağmurdu, kış gürül gürül akan dereydi…
Yüce Allah bir kış boyunca göndermediği yağmuru bir gecede gönderdi, kurumuş dereleri gürül gürül akıttı.Biz kulları tüm doğayı susuz, yağmursuz bırakmadı.Alınan meteoroloji bilgilerine göre yağış hafta sonuna kadar devam edecekmiş.Tüm bu olanlar karşısında da,biz aciz kullara yüce yaratana sonsuz şükür etmek düşmektedir.
11.03.2014
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.