- 458 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TOHUMDAN ÇİFTÇİYE SERZENİŞ
Hep bulutlarda gezdi gözün günlerce. Ah bir yağmur yağsa da döşeğimi sürsen, beni oraya koyup yorganımı üstüme örtsen. Canın sıkıldı yağmur gecikince.
Nihayet beklediğin an geldi yağmur yağdı, toprak tava geldi ve sende sürdün döşeğimi ve serpiştirdin beni. Sonra üstüme yorganımı örttün. Ve beklemeye başladın üzerimdeki karın kalkıp, baharla birlikte yeşilliklerin fışkırmasını topraktan. Ve altın başaklar dilediğin gibi olunca ağustos sıcağında böbürlenerek hasat ettin.
Sanırsın ki sen yaptın bunu. Ey çiftçi, düşünmez misin ki hiç sürülmeyen, nice yerlerde nice bitkiler bitiyor. Hiç düşünmezmisin kayaları yarıp fışkırıyor o incecik kökleri olan bitkiler, ve çöllerde ve göllerde binbir çeşit bitkiler yetişiyor. Çiftsiz çubuksuz hemde. Sanma ki onlar meyvesizdir. Onlardan nice arılar bal yapar, nice hekimler ilaç. Nice hayvanların yiyeceğidir onlar.
Hayvanlara yiyecekler hazır sunulmuş. Bir ineğin yeşilin daha yeşilini seçmesinden gayri ne tercihi ne de lüksü var. Biz insanlara gelince çaba gerekmiş, çalışma gerekmiş. Niye ki? O kadar bitkileri her yerde yaratan Allahım haşa bir başağımı yaratamazdı çabasız? Elbette yaratırdı. O zaman neden yaratmadı dersen ondan önce sen işin neresindesin ona bir bak. Sen ki işin özünde değilsin şeklindesin ey çiftçi. Çünkü sen benim özümle ilgili hiçbir tasarrufta bulunmadın, bulunamazsında. Beni avucuna aldığında hiçbir canlılık gördün mü? Ya toprakta, ya yağmurda? İşin özü burada işte cansızlar cansızlara can verebilir mi? Sen böbürleneceğine hayret et şükret ve hamd et.
Senin yaptığın iş beni koyacağın yerin şartlarını hazırlamak. Beni oraya koymak, ondan sonra evine gidip beklemek. Sen bu çalışmanla hayvanlarla insanların farklı kılındığı çizgiyi de çizmiş oldun farkında olmadan. Buradaki çalışmak öze değil şekle olduğuna göre demek ki çalışmanın çok özel bir anlamı var. Yani sen çalışmaya memursun oldurmaya değil. Ve ne kadar çalışırsan senin için o kadar oldurulur. Nimetler külfete göredir. Sen benim yatağımı ne kadar iyi yaparsan benim başaklarım o kadar çok doldurulur. Edip eyleyen Allah (CC) den başkası değil.
Selahattin C ansız 2003-10-25
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.