Büyük Proje
Ağırlığı,önemi,ehemmiyeti,değeri,kıymeti azalan sözcüklerden biri de proje olsa gerek günümüzde.
Kim olsa soruluyor; geleceğe yönelik düşünceleriniz neler, bir hayaliniz,gerçekleştirmek istediğiniz bir planınız bir projeniz var mı diye..
Arka arkaya sıralanıyor.. Bir değil sayısız projeden bahsediliyor. Peki ne zaman uygulamaya koyacaksınız, ne zaman sonuçlandıracaksınız, kaynak var mı arkası sağlam mı,ayakları yere sağlam basıyor mu diye soruluyor.
Cevap hazır. Bir ekip çalışması olduğundan ,finansör sorunu olmadığından,çalışmaların hemen başlayacağından bahsediliyor.
Getirisi ve katkısı ne olacak,sonuçlandığında;kendinize ve memleketinize yararı ne olacak deniliyor.
Tıkanma yok. Cevap hazır. Duraksamıyor,sıralıyor arka arkaya..
……………..
Günümüzde havada uçuşuyor projeler..Hemen her alanda. Sınırı yok. Sebep nedir, niçin böyle anlamak zor.
Düşünce ufkumuz mu çok genişledi, ileriyi uzağı çok mu iyi görür olduk yoksa.
Eskiden proje denildiğinde bir ağırlığı bir kıymeti olurdu. İçi dolu olurdu projenin,yani dört başı mamur olurdu. Getirisi götürüsü iyi hesap edilirdi. Üzerinde durulur emek verilir,her ayrıntısı hesap edilirdi. Somut şeylerle ifade edilirdi. Bir bütçesi olur, tüm harcamalar not edilir, kaynağı ise gösterilirdi.
Öncesinde günlerce tartışılır,hiçbir ayrıntı atlanmaz,uygulanması sonuçlanması olay olurdu.
Her proje bir eser ortaya çıkarırdı. Büyük projeler ise şaheser.. Günlerce konuşulurdu.Emeği geçenlere şükran duyulurdu..
……………..
Revaçta ve moda olan günümüzde, uçuk proje..
Uçuran proje yani..
Duyulduğunda,adı işitildiğinde ilginizi çeken,sizi kendinizden geçiren..
Oysa en sakınılması,uzak durulması gerekendir onlar..
Sizi nereye götürür bilinmez hiç..
Bir bakarsın ileriye,bir bakarsın geriye..
İyisi mi uzak duralım uçuğundan kaçığından,
Az olsun öz olsun,
Sağlam ve esaslı olsun..
……………..
Her şeyi akıllıca osun.
Dört başı mamur olsun.
Ayağı sağlam bassın yere..
……………….
Projeden bol ne var.
Akşam yatar sabah kalkarsınız.
Bir proje varedersiniz.
Eğer varsa hayal gücünüz..
………………
Bu iş biraz ehliyet biraz liyakat işi.
Aklı başında bir heyet işi..
Onay makamı mı?
O tam bir üstat ve usta işi..
Kemal GÜL
27.02.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.