- 605 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Türk Gençliğinde Kültürel Yozlaşma-Bölüm/2
Tarih...Kanla ve savaşla,bunların içerisinde ise gözyaşı ve çığlıklarla yazılandır.Tüm anlaşmalar ya bir sömürgenin sonu ya da başlangıcını teşkil eder.
Daha evvel ki ilk yazımızda gençlik yozlaşmasının temelinin girişini anlatmaya çalışmıştık.Bu yazımız da ise daha yakın tarihte olan hadiseler ile kültürel yozlaşmayı anlatacağız.
1960 sabahı,Türkiye tanklar ve raptiye rap rap sesleri ile uyanmıştı cümlesi oldukça tanıdıktır.Tarihimizde ki ilk askeri darbe tanımı ise yanlıştır.Doğru tabir cumhuriyet rejimi ile gelen ile darbe olmalıdır.1950 seçimlerinde rejim,sağcı diye adlandırılan bir kesim ile sandıkta sivil bir darbeye maruz kalmıştı.Buna dayanarak ilk askeri darbe 1960’ta gerçekleşti diyemeyiz.Mesela bundan asırlar ilk darbe teşebbüsü bizzat Göktürk devletinin tegini Kürşad tarafından gerçekleştirilmişti.1960 yılında uğranılan darbe Cumhuriyet rejiminin ilk askeri darbesidir.
Darbeler,milletleri bulundukları durumdan kurtarsa bile,hatta rejimi kurtarsa bile yine de faşizan ağırlıklı olduğu için toplumu yıllarca geriye götürürler.Nasıl ki devrim,kendi evlatlarını yerse,ve devrim kanla gelmezse,darbelerde tıpkı devrim gibi bunu yaparlar.
Türk halkı zaten ruhi olarak bir bunalımdan kurtulmuştu.Refaha alışacağı sırada,kendi oyları ile getirdiği başbakanı ve 2 bakanı idam edilince,siyaset onlara öcü gibi gelmişti.İşte bu esnada da Türk halkının bağlarını empoze etme çalışmaları başlamıştı.
Gençlik 3 koldan zehirleniyordu.Bir yanda yeşilçam filmlerinde gösterilen zengin kız-fakir oğlan aşkları ve yeşilçam da ünlü olma arzusu,bir yandan sadece kendi varlığını sürdürme gayesi güden devrim ve kominer hayatı savunan komünizm ve Nurcu’luk!
İktisadi olarak kırsal hayat gittikçe zorlaşırken,hızla büyüyen kentler!Bu da kültür yozlaşmasının bir başka yönüdür.bu 3 kıskaçta hayatını devam ettirmeye çalışan Türk gençliği,bir sabah aralarından 3 kişinin idamı ile uyanırlar.
Türkiye’de bir darbe daha idam sehpaları ile son bulmuştur.(2.Bölüm Sonu)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.