- 1015 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ANNELER GÜNÜ...
Yürekleri kocaman sevgi dolu Annelerimiz başımızın tacı, gönlümüzün sultanı Annelerimiz sizler için sene de bir gün yeter mi?? Annelik senede bir günle ölçülebilir mi…
Böyle bir şey mümkün olamaz anne olmak dünyanın en zor işi, en kutsal en değerli görevi….
Evliliğim 1.5 yıl olmuştu, bir gün eşimle sohbet ederken ileride çocuğum olmazsa ne yaparsın diye sormuştum tek ve kesin cevap ayrılırız….
Ya senin olmazsa … Benim olur ben erkeğim…
Bu cevaba kırılmıştım ve eşimi de çok seviyordum yaşadığımız zor şartlara rağmen hamile kaldım.. Hamileliğim boyunca da içimde bir annelik duygusu oluşmadı..
Anneme sordum” böyle mi oluyor bende hiçbir heyecan sevgi yok
Sadece karnım büyüyor hepsi bu, ya ben çocuğumu sevemezsem..”
Annem gülümsedi yanaklarımdan öptü..” Önce sağ salim kurtulun, bebeğin doğsun kucağına al sonra konuşuruz”
Anlayamamıştım ne demek istediğini ben bir şey hissetmiyordum ki…nasıl değişecekti içimde ki duygular.
9 ay 9 gün tamamlandı ve doğum anı geldi.. Bebeğim doğduğunda bitkin ve perişan haldeydim, yattığım yerden kafamı kaldırdım
-neden ağlamıyor bebek?
Dr. Ağlasın mı dedi…
- evet ağlaması lazımmış ??
Ve poposuna bir tokat ve ıngaaaaaa bir bebek ağlaması…
O an da gözlerim den yaşlar süzülmeye hıckırarak ağlamaya başladım..
- Sağlıklımı?
DR.. tabii neden olmasın çok da sevimli..
-Sorsana neyim oldu diye…
- Ne önemi var ki, o benim fark etmez…
-
yeşil örtülere sardılar oğlumu bebek hemşiresi aldı gidiyor.. - olmaz götürme o benim bana ver..
- Bakımını yapmamız lazım getireceğim sonra..
- Olmaz bana ver , karıştırırsınız bebeğimi, önce ben koklamalıyım, görmeliyim sonra..
Minicik oğlumu kollarımın arasına verdiler, cin gibi bakıyordu gözleri, kirliydi,kötü kokuyordu belki ama bana dünyanın en güzel bebeği gibi gelmişti sımsıkı sarıldım, gözyaşlarım sicim gibi akıyordu, susmak bilmiyordum.. İnanamıyordum, bu benim mi? alıp gidecekler mi? hızla bin bir düşünce geçiyordu aklımdan…
ve ANNEM haklı çıkmıştı..sağ salim doğsun da …
İçimde tuaf duygular oluşmaya başladı ne sevgi ne de aşk bambaşka bir duyguydu oluşan tarifi mümkün olmayan bambaşka bir duygu..
- Ben bu dünya ya seni getirmek için gelmişim demek ki dedim sevimli yüzüne bakarak gülümsedi sanki anlıyormuş gibi ..
Şimdi ise seni bakıp büyütmek, her türlü tehlikeden korumak asla ama asla yalnız bırakmamak ve hayata hazırlamak görevim başlıyor.. İkimize de iyi şanslar bebeğim…
-Dr.şaşkın bakıyordu bunca yıllık Dr. um böyle bir an yaşamadım dedi, daha yaşın da ufak hayret çok da olgunsun..
Senin bu dünyadaki görevin bu çocuğu dünyaya getirmek, belki başka çocuklar da, ya çocuğu olmayanlar onların o kadınların görevi ne peki dedi…
-Onların görevi daha zor Dr. Hanım dedim..
-Onların benden daha fazla çocukları var, anneleri olmayan çocuklara annelik yapmak…onlara sahip çıkmak .. Bu daha zor olsa gerek ..
Yaşca benden hayli büyüktü Dr.um eğildi alnımdan öptü.. Çok güçlü bir genç annesin sen, seni kimse yıkamaz, ne yaşarsan yaşa dimdik ayakta kalırsın gurur duydum seninle ve senin ANNEN le…..
Benim annem Süper çünkü…. anne gibi anneydi, anneliği söz konusu olduğunda aklı ve mantığı sıfırlanırdı sadece duyguları ile yaşardı sevmeyi, yardımlaşmayı, kul hakkı yememeyi, gönül kırmamayı, insanlara yardım etmeyi öğretti bana..Sevgi dolu bir yürek ve kocaman bir hayat verdi….
Yıllar sonra ikinci çocuğumu prensesimi dünya ya getirdim artık ne yaşayacağımı biliyordum ve hamile olduğum andan itibaren onu sevdim, karnımda konuştum onunla, müzikler dinlettim.. güldük ağladık 9, 25 gün.. evet biraz geç geldi.. nazlı kızım, hala da nazlı ve zarif ağır, sakin, telaşsız..
Evlatlarımdan hiç ayrılmadım, çalışan bir anneydim, ancak onları her gece eve aldım ANNEM baktı onlara, büyüttü emek verdi.. yine de işten geldiğimde ilk işim onları almak tı ..Tüm boş zamanlarımı onlarla geçirdim evlatlarımız hiç tatile gitmedim onlarsız bir hayat da düşünemiyorum….
Çocuğum olmazsa ayrılırım diyen eşim mi??? Maalesef demekle olmuyor muş uygulamak lazımmış… Çocuğu olduğu halde çekip gitti… Beni değil evlatlarını da bırakarak….
İyi ki onu tanımışım, iyi ki onu sevmiş ve evlenmişim
o olmasaydı , ben böylesine güzel iki evlada
sahip olamazdım.
O ne olursa olsun evlatlarımın babası
Ben anneyim, Annem gibi bir anne olmak ve annemin dediği gibi onu geçmek zorundayım ki.. evlatlarım da ileride beni geçebilsin daima iylik güzellik ve sevgi dolu evlatlar yetiştrimek için...
ANNELER evlatlarının her zaman mutlu, sağlıklı, huzurlu ve iyi olmalarını ister . Kadınlarımız anadır benim için, ister çocuğu olsun ister olmasın hiç farketmez.. Bazılarımız hayata yeni bir can yeni bir yaşam getirmek için, bazılarımız bu canlara sahip çıkmak ve onlar için bir şeyler yapmak için doğarız . Bu hayata neden geldiğimizin farkında olmamız yeterlidir. Analık ruhumuz da bedenimiz de, genlerimiz de var olan bir duygudur...Hayatın içinde zaman zaman görmek istemediğimiz ANNE ler de olmasına rağmen, onların ne şartlarda olduğu, hayatın onlara neler yaşattığı çok önemli.
Hiç bir ANNE evladını terk etmek istemez.. Hepimiz hayatın acı tokadını yediğimizde yaşadığımız şok ile çok yanlışlar yapmıyormuyuz.. Kendimize geldiğimiz de ise iş işten çoktan geçmiş oluyor...
Anneler günü çok özel bir gün senede bir gün değil her gün hatırlanmalı ve daima sevgi ve saygımızla onların kıymetini bilmeliyiz. Benim Annem bu günün çok da özel bir gün gibi kutlanmasını istemezdi. "Bize.. Annesi, Babası olan var , olmayan var, annesini , babasını hiç bilmeyen ana , baba kokusu duymayanlar var onun için bu günleri çok büyütmeyin ve abartmayın sizler yanımız da olun bize yeter derdi .
Biz anneler gününü çok da özel olmayan bir gün gibi daima sessizce kutlardık..
Ailece yenilen ANNELR GÜNÜ YEMEĞİ
ve kocaman öpücüklerle...
Annem yok artık benim ve onun ne demek istediğini şimdi çok daha iyi anlıyorum..içim yansa da acısa da evlatlarım için
ben de sessizce kutluyorum
artık...
ANNE ANNEDİR HER ZAMAN
evlatları uğruna yapamayacakları hiç bir fedakarlık yoktur
bedeli ne olursa olsun....
Analar başımızın tacı, gönlümüzün sultanı... Hani derler ya ...
ANA GİBİ YAR OLMAZ BAĞDAT GİBİ DİYAR OLMAZ"
kardelenlerim
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.