- 2239 Okunma
- 16 Yorum
- 3 Beğeni
Kadınım K/adın Benim Adım
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Aklımızı yok sayarak, ruhumuzu okumayı öğrenmeden, bedenimizle seviştiniz.
Susturdunuz yüreğimizin dilini.Yok saydınız k/adını..
Zaman pusu kurar sessizce.
Kadınların yüreğini ve bedenini en savunmasız anda yakalar.Kırarsınız kadınları. İncinir yürekleri.
Aldanır bir tatlı söze, sıcacık bir gülüşe kanar kadın . Gelecekle ilgili verilen sınırsız vaatlere inanır .
Adalet bedenlerimizin temelinde gömülür her mevsim.
Kadınlara şiddet adamlık sayılır.
’Suret-i endamına kurban olayım’ denir.O endamı kurban edilir kadının.
Sayısız bıçak darbeleriyle çocuklarının gözlerinin önünde canı alınır.
Bugün kadınlar günümüz ,ne mutlu bize..
Şu anda dünyanın her köşesinde ,tekme tokat, gelmişine geçmişine SON yazılıyor kadının.
Senede bir güne sığdırılmaya çalışılan kadın..
Diğer günlerde yok sayılır.
’İki gözüm benim, ömrüm, gözümün nuru’ diyerek,kadının gözünün üstüne vurur, çürümüşlüğü mühür bırakırsınız acımadan.
Kadının değeri fiziğinle ölçülür.
Şiddet kaba kuvvetle de kalmaz..
Orantısız güç kullanılırken sözlerle de vurulur kadın.
En ağırından, gelmişi geçmişi okunur.
Beyler,unutmayın biz senede bir gün değil, yaşamınızda her gün varız.
’Sözüm meclisten dışarı’
Er kişiler menzil dışında.
Eziyet gören kadınlar adına, kaleme alınmış bir yazıdır.
Kadınlar günümüz kutlu olsun.
*DENİZ*
YORUMLAR
Güne düşen emeği, yüreği tebrik ederim.
Ece olmak size yakışıyor.
"’Sözüm meclisten dışarı’
Er kişiler menzil dışında." demeseydiniz yine de anlamlı ve güzel bir yazı olurdu. Kuşkusuz anti parantez vurgular gerekli ve faydalıdır da.
Evet kadın da zekayı, aklı türlü şekillerde küçümsemeler vardır. Erkekte kurnazlık, üç kağıtçılık, şeytanlık bireysel eleştirilir de kadında kavramsal yelpaze genişlerde genişler. Kadın ihtiraslı bulunur eleştirilirde erkek ihtiraslı bulunmaz. Ya da kadın cinsiyet üzerinden söze dökülürken erkek münferit Ferit bey olur.
Yüreğinize sağlık, kaleminiz daim olsun dilerim.
Yazınızı okuyunca gözyaşlarımı tutamadım oysa az ağlamayı dimdik ayakta durmayı öğreneli çok oldu.
Unuttum kabuk bağladı yaram derken etrafım mazi canlandı.
Kadınları ezdirten zihniyet onları yetiştirirken kötü örnek olan babası, çevresi baskıda olan annenin ocağımızı tüttürecek diye.Kız evlatlarını geri plana atmaları mirasda benzeri şeylerde kızlara sorulmaz bile.
Evliliklerinde hala pazarlanır gibi evlendirilen etiket, şan, şöhret delisi aileler yok mu var.
isterse o aile erkek zalimde olsa zengin diye yakılmıyor mu kızlar yakılıyor.
Sonra erindir sus duvağınla gittin o eve tabutunla çıkarsın denir.Dövülse de ezilsede ,bıçaklansada kız çocukları onlardan olanlar yalnızdır.
Bazan çocukları bile anneye hakaret ettiren eşler, aileleri çevresi var kadına zulüm için neler oluyor.
Birine derdini yanamayan sosyal açıdan zaten okutulmamış eşi eline bakan kendi ailesinin eşi tarafından dışlanan.
Hasta olsa geçerle savuşturulan .iyi eşlerde var mutlaka eşinin değerini bilen ama nadir.
Kadınlar okumalı bilinçlenmeli maddi yöndende kimseye bağımlı olmamalı aileler erkekle kızlara eşit davranıp büyütmeli eşit olmalı her hakkı.
Ama nerde sözde babam dini görevliydi ben doğduğumda kaybetmişim öz annemi babam vefat edince öğrendim.
Oysa hissettirildim diğerlerine herşey alındı, istedikleriyle izdivaçları olurken dendim mi bakılmadan nefret ettiğime layık görüldüm.
Karşıda çıksam sanki parça eşya gibi gözden çıkartıldım.
Sonu hüsran ne zaman baba yeter dayanamıyorum desem zorbaydılar.
Vefatında babamın anne ddediğim öz annen değilim dediğinde öz annemin doğumda vefatını halam anlattığında yüzünü bilmediğim anneme ağladım daha çok.
O olsaydı başka olurdu.Babam eşine adeta tapıyordu mutlaka annemide sever ondan olan beni olacak kardeşlerimde korunurdu.
Kadınlar gözyaşlarını damla damla içlerine akıtan kadınlar.
Kendi refahları için sersem gibilerle evlendirilenler .Sersem diye ahlakı bozuklara diyorum.
Cennet annelerin kadınların ayakları altında.
Baş tacı edilesi elleri öpülesice kadınların.
Ama o elleri kıran açtırmayanlara karşı güçlü kadın olmak en iyisi.
O nedenle hırpalansamda, hırpalayan kendine eder dedim çokkez asla sarsılmadımda.
Hatta öğretmen okulunu yurdumuzda bitirmeme rağmen kaç tane okulu bitirdim daima okudum yazdım.
Önce anılarımı sonra şiirlere döktüm.
Kadınlar narinler ama aslında akıllılar şefkatleri merhametleriyle sararlar etraftakileri.
Anlamlıydı istatistiklere bakılsa en çok cinayete kurban olan kadın kız ve çocuklar.
Cinnet geçirdiklerinde nedense ilk saldırdıkları eşleri çocukları oluyor.Bazanda tersi olabiliyor.
Allah kalplerden merhameti almasın .
Güzeldi yazınız çokkez gözleri yaşartsada değişmeyen gerçekler.Gülüm denilen gül gibi tutulur cansuyuyla can suyu kesilince gül gibi kadınlarda yarı canlı gibi yaşarlar.Selam ve dua ile.
kadım demeye dilim bile varmıyor kadına şiddet çoğaldı her gün bir yerlerde kadın tekmeleniyor eziliyor ya kadın olduğumdan utanıyorum biz hiç bunları hak etmiyoruz dilerim artık kadınlar şiddet görmez ama bu insaniyet varken böyle devam edecektir ben hiç unutmam ki eşimin babası karısının kafasına fırından yeni çıkmış tepsiyle vurmuştu çocuk halimle ne kadar korkmuştum yazınızı tebrik ederim okuyup düşünmek gerekli anlayana
Üzücü bir çalışma.
keşke daha güzel cümleler kurabilecek malzeme olsaydı yazarımızın elinde.
Kadınlarla ilgili, kadınlara reva görülenlerle ilgili,
daha güzel cümleler kurabilseydi.
Ne demeli?
Umarım gelecek daha güzel günler taşır hayatımıza kadınlar adına.
Kutluyorum günlerini.
Deniz Giritli
Bazı adamsızlar için kaleme alınmıştır dedim.Adam gibi adamlar menzil dışında.Keşke güzel şeyler yaşasa ülkemde ki kadınlar, biz de bunları yazmak zorunda kalmasak.Umarım gelecekte bunları yazmak zorunda kalmayız.
Kadınlar senede bir güne sığdırılmaya çalışılmış .Oysa biz her gün varız.
Deniz Giritli
Biz kadınlar her gün varız.
efendim af et kadın af et diyeceğim ama yüzüm tutmuyorki af et demeye bile af edecek ama hangi birini af etsin kadın ben kutsalıma saygılı olamadım allah kahretsin beni kadınlar gününüzü saygıyla kutluyorum saygılarımla
Deniz Giritli
Selam ve saygılar dosta.
Kadının değeri fiziğinle ölçülür.
bu işte ama o değer fazla sürmez er kişilikten nasibini almamış erkeklere
güzel bir yazıydı tebrikler
selam ve sevgiler
Deniz Giritli
Selam ve sevgiler.
Anneleri Hoş tutulan her erkek kıymet bilen adam olacaktır eminim... Kadın için dünyaya bir canlı getirmek en güzel mucizelerdendir kuşkusuz ama Beyler hanımlarının kıymetini bilerek ve bunu çocuklarına göstererek hiç görülmemiş bir mucizeyi doğururlar... bu belki de dünyaya bir canlı getirmekten daha mukaddes birşeydir... teşekkürler gönül sesiniz kulaklarımızda kaldı.. varolun.. günümüz kutlu olsun..
Deniz Giritli
Bu karakter meselesi.
Kadınlar olmasa gelecek olur mu?
Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için .sevgiyle kalın.
Sevgili Deniz Hanım, hoş ve gerçekçi bir bakış açısıyla ne güzel dile getirmişsiniz gerçekleri. Kaleminizin ahengiyle, bir bir ifade bulmuş gözden kaçanlar.
şiddet: En acısı. Eğitim seviyesi ne olursa olsun, anasının babasının göz bebeği nice kadın gerek hayatından oluyor gerekse şiddete maruz kalıyor.
Öncelikle kendimizi kabullenmeliyiz gerçekleri net algılamak adına. Yalnız kadın mı şiddete maruz kalan: Gözleri önünde her şeye tanıklık eden masum yavrular.
Hocam, ne yazık ki çoğu şeyi tek bir güne sığdırıp vicdanlarımızı rahatlatıyoruz. Suskun kalan nice kadın ve ne için: Yuvası yıkılmasın diye susan, maddi açıdan eşine muhtaç. Gelin görün devreye yine para denen o mefhum girmekte. Duyarsızız hem de çok duyarsız. Üç maymunu oynayan, haksızlıklara göz yuman, kendi huzuru bozulmasın diye hem de...
Eğitim deyip işin içinden çıkıyoruz. O kadar çok eksiklik var ki hangi biri hocam dile gelse yeridir.
Yüreğimle kutluyorum bu anlam yüklü çalışmanızı ve tabii ki de kadınlar günümüzü: Hani tek bir güne sığdırdığımız nice günlerden biri olan...
En içten sevgim ve selamımla değerli hocam...
Deniz Giritli
Dayak atan, eşine ve çocuklarına eziyet eden ''adam'' denmeyecek adamlar arasında üniversite mezunları çoğunlukta
.Yani alt yapı sıfırsa , diploma işe yaramıyor demek ki..Master yapan ,doktorasını Amerikada tamamlayan insanlar arasında da eşine eziyet edenler var. Demek ki okumakla adamlık olmuyor.
İnsanlığın mektebi yok .O yüksek okullardan mezun beyler sadece diploma alıyor o kadar.
Neler duyuyoruz canım. Dediğin gibi, hem eşine hem evlatlarına şiddet uygulayan o kadar çok erkek var ki günümüzde.Çok üzülüyor ama çare olamıyoruz bu insanlara.Dediğiniz sebepler yüzünden de kadın susuyor.
Sevgilerimle her daim.