DENGE
Denge…
Hayatımızın hemen hemen ortasındadır değil mi?
Hatta iki kulağımızın arasında dahi denge olmasa ayakta duramıyoruz o denli önemli değil mi denge…!
Nerde vardır denge bir iki örnekle bakalım hadi,
Otomobillerin akslarında,iki teker arasında bulunur adı denge çubuğudur.!
Sirkler de iki tahta çubuk üzerinde gösteri yapan akrobatların kabiliyetinde.!
Adalet saraylarının önünde yada avukatlık bürolarında masaların üzerinde duran adaletin simgesi olan heykellerin elindeki terazilerde..!
Nedir denge?
Hareketli iki nesnenin eşit mesafede birbirine paralel durması mı!??
Tabii ki hayır !
Sözlük te denge;
1. Birbirine karşıt iki kuvvetin eşitliğiyle elde edilen yerleşik konum, durma hali, muvazene;
2. Bir nesnenin ya da bir insanın devrilmeden durma hali, muvazene; siyasal güçlerin, yetkilerin birbirini sınırlayacak biçimde dağıtılması.
3. Zihinsel ve duygusal uyum, istikrar; ekonomik yaşamın uyumlu düzeni.
Ya da çoğullaştıralım hadi
Düz bir zemin üzerinde duran cisimlerin ağırlık merkezlerinden geçen çekül doğrultusu, cismin dayanma yüzeyinin içinde kalıyorsa, cisim devrilmez (Şekil A). İtalya’daki eğikliği ile meşhur Piza Kulesi bu sebeple halen devrilmeden durabilmektedir. Eğer ağırlık merkezinden geçen çekül doğrultusu dayanma yüzeyinin dışında kalıyorsa, cisim devrilir (Şekil B).
Ayrıca denge kalası ve denge taşı kelimelerine de bir zahmet bakarsınız artık bkz.google.com
Ama asıl mesele ruhsal dengelerimizde sanırım
Bozuk.
Paralel devlet dış mihraklar,pensilvanya,pkk,kaset,montaj,başörtüsü,dershane,demokratikleime paketi,zam,yeni anayasa,imam hatipler,seçim,geçim,cumhurbaşkanlığı vesaire….
Kim ne derse desin agresiflik aldı gidiyor hem her yer de,intiharlar,boşanmalar,cinayetler…görünen kısmı okuduğunuz gazeteden izlediğiniz televizyon kanalının zürriyetinin ne olduğu ne kadar olduğu ile doğrudan ilişkilidir.
Ve buz dağının görünmeyen tarafı ise çok daha vahim.!
Tutuklu bulunan tutuksuz olması gerekenlerin içeride geçirdikleri süre dengesizdir mesela
Uydurma sözler gizli tanıklar,müşteki sıfatını hak ederken adı sanık konulanlar…dengesizliktir.
Üçüncü köprünün boğazın dengesini bozacağı söylentileri ne kadar dengelidir yada…
Çok dengesiz bir trafik düzeni olan kalabalık bir şehrin rahatlamasının muammasında,
Ruhsal dengemizin eski hale gelmesi dengenin bozulmaması çok mümkün bu sıralar bir nebze de olsa..!
Ama bütün dengelerin yerine oturması adaletin yerini bulduğu yerden daha zordur..!
Velhasıl denge dediğin öyle kolay kurulacak bir kavram da değildir her ne kadar cümle içinde kolay kurulsa da..!
Bütün bozulan dengelerimizin yeniden ortalanması umudu ile…
A.B.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.