- 1862 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sekiz Mart dünya kadınlar günü...
Ben böyle günlere pek inanmıyorum tıpkı diğer günler gibi...Anneler, babalar ve sevgililer günü gibi. Onların bir günlük değerleri olmaz, ve aslında ömürlüktür.Kaldi ki kadınlar , dünyanın neresine bakarsak bakalım. Değişmez ki. Mutlaka bir yerlerde kadınlar her türlü şiddete maruz kalmaktalar. Gerek cinsel gerek fiziksel gerekse ruhsal şiddet. Ne kötü değil mi ? Aslında değil kadınların hiç bir masum insanın haksızlığa uğratılması hoş değil ne kulağa ne göze hoş gelen bir şey değil. Adına tablo mu deriz adına sessiz çığlık mı deriz varın orasını siz düşünün İnsan olarak.
Görüyoruz , gerek yazılı gerek görsel gerek sosyal medyada. Hiç yere öldürülen kadınlar var. Kimi annedir kimi eştir kimi kendi öz evlatları kız kardeşleridir öldürülenler. Suçları nedir ki ?Suçları dünyaya gelme ki ? onların yeri yok mu dünyada...!Kimi töre kurbanı olur kimi ise kıskançlık, sözüm ona seviyor ya...Kimi kendi egosunu tatmin eder yani güçlü erkek...! Kimi kadını hep arka planda bırakır dışarı bile çıkmayan kadınlarımız var. Tanık oldum böyle bir hikayeye
Adam şikayetçi, diyor ki çocuklarımın dersleri zayıf , okuldan şikayet var. Neden ilgilenmiyorsun çocuğunla çalıştırsanıza derslerine yardımcı olsanıza. Adam diyor ki ’’okur yazarlığım yok ki...’’ Nasıl olur okur yazarlığınız olmaz bu devirde mümkün mü ? eşinde mi bilmiyor ?diye sorunca. Adam ’’he vallahi bilmiyor’ ’diyor. Neden okuma yazma kurslarına gitmiyorsunuz eşinde sende ? diye sorunca.Adama gayet pişkin bir cevap veriyor ’’ben pazara bakkala izin vermezken kapı önüne çıkarmazken okuma yazma kursuna nasıl gidebilir...’’ Hadi buyurun cenaze namazına dedirten bir durum ve yine olur ya ikna amaçlı bir çaba içinde...Olur mu hiç öyle...Tut ki hastalandın çocuklarında hastaneye gitmeniz gerek ve yol iz bilmese eşin ve sen ve hadi gittin doktora nasıl alacaksın ilaçları nasıl kullanacaksınız ? ya bir başkasının zararını görmekte var, denilse bile. Ancak adam daha bir aptalca cevap verir ki aklım almaz şaşarım ’’ evet,geçen çok hasta oldum, bir arkadaşım beni doktora götürdü ve benim fazladan paramı yedi ben hesap bilmediğim için...’’ İşte bu gibi durumlar varmış hala...
Oysa bilmezler ki dinlerin içinde en güzel din olan İslam’da kadının cahil kalmışlığı geri planda bırakılmışlığı yok. Olsa idi acaba peygamber efendimiz hazreti Muhammed aleyhi selam kızı Hazreti Fatıma anamız odaya girdiğinde ayağa kalkar mıydı kızı gözbebeğine Annem diye hitap ettiği kızına saygı duyar mıydı hiç ?
Aslında düşününce biraz...Kadının değeri ne çok büyük ne çok güzel onurlu sıfatları bulunmakta. Kadın en başta, ayakları altına serilen anadır.Kadın,kızkardeşimizdir,kız evlattır, Kadın her zorlukta eştir yoldaştır sırdaştır kadın şefkattir aslında, Ancak ; değer bilene kadına özen gösterene. Kadın eli değmişse dikenler dahi Güle dönüşür.
Kadın Allah’ın en kıymetli emanetidir erkeklere.
Duyuyorum bazen yaşlı erkelerden sorulduğunda eşin yaşıyor mu diye ? Aldığımız cevap öyle net olur ki ’’aman Allah korusu onun ölümü bana gelsin, benim ömrümden Allah hanımıma versin. Hanım olmazsa ben ne yaparım nasıl yaşarım’ ’diye dua ederler.
Uzun lafın kısası , kadınlar her gün özeldir bir ömürlük. Sekiz martta değil ! Ancak alışa gelmiş bir gelenek mi desem bilemedim yine de 8 Mart Kadınlar günü, Dünyada, ülkemizde şehirlerimizde semtimizde bulunan bu günü kutluyorum. Umarım kadınlar öldürülmez umarım kadınlar zülüm görmez umarım kadınlar haksızlığa uğratılmazlar şiddetin her tülüsüne maruz kalmaz ve dahası şu var ki...
’’Yılda bir kez anımsanmak için konu olmasınlar, Kadınlarımıza bir avuç gözyaşları şiddet vereceğize güllerden bir demet hediye edin...!
’’Kadın erkeğin gelincik çiçeğidir...’’ (Hazreti Muhammet aleyhi selam) diyor.
8 Mart2014
cumartesi.00:00
Filiz AKTAŞ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.