- 2215 Okunma
- 14 Yorum
- 2 Beğeni
KİME VERELİM?
Türkiye’de ilk kez birden fazla siyasi partinin katılabildiği seçim 21 Temmuz 1946 da yapılmıştır. Ancak bu seçimde o güne kadar dünya tarihinde örneğine hiç rastlanmamış bir uygulama yapılarak seçmenin kullandığı oy herkesin görebileceği şekilde açık açık kullandırılmış, sandıkların açılması, oyların partilere göre dağılım işlerinin belilenmesi ise gizli yapılmıştır. Yani oyunuzu kullanırken açık açık oy kullanıyorsunuz, herkes hangi partiye oy verdiğinizi görüyor ama oyunuz sayılırken bu işlem kapalı kapılar arkasında yapılıyor.
Uzun sözün kısası Türkiye Cumhuriyeti Siyasi tarihinde seçimlere hile ya da en azından şaibe karıştıran ilk siyasi parti CHP dir.
1946 Seçimlerinin sonuçlarına gelince: CHP Oyların %85 ini alarak 395 Millet vekilli, Demoktat Parti %13ünü alarak 66 Milletvekili ve Bağımsızlar %2 sini alarak 4 Milletvekili çıkarmışlardır.
Bu seçimler Türkiye’de çok konuşulmuş, çok tartışılmış ve 1950 seçimlerine gelindiğinde bu gün de geçerli olan ve tüm dünyada kullanılan ’’Oyların gizli kullanılması, sayım ve dökümün herkese açık olarak yapılması esası’’ Kabul edilmiştir.
14 Mayıs 1950 de yapılan seçimlerde ise tablo tamamen değişmiştir. Şöyle ki: DP oyların %52,7 si ile 408 , CHP %39,4 ü ile 69 ,.Millet Partisi 1, bağımsızlar 9 milletvekiline sahip oldular.
Türk siyasi tarihine ’’ Seçim Hilesi ’’ Kavramını ilk kez sokan CHP 2002 yılından bu yana Bu kavramı sık sık gündeme getirmekte ve 2002 yılından beri iktidarda olan AK Partiyi seçimlere hile karıştırmakla suçlamaktadır.
Peki CHP ye göre AK Parti ne gibi seçim hilelerine baş vurmuştur:
1- Vatandaşa -kendilerine oy versinler diye- torba torba makarna ve kömür dağıtmıştır.
Doğru olabilir ama her nedense ben şahit olmadım. Bu güne kadar sadece bir defa Fethiye’de yaşadığım yıllarda Fethiye Belediyesi evimize bir Ramazan kolisi gönderdi ( Birileri bizi fakir aile diye bildirmiş özürlü çocuğumdan dolayı ) hepsi o. Fethiye Belediyesi de AK partide değil MHP deydi.
Tunceli’de beyaz eşya dağıtmıştı AK Parti. Tv lerde görüntüleri oldu ama vatandaşın oyu değişmedi yine de. Ak Parti Tunceli’den milletvekili çıkaramadı.
’’Eğer vatandaş oyunu makarna-kömüre satmışsa bu da demek oluyor ki Türkiye’de sadece Tunceli halkı onurlu ve şerefli insanlar geri kalan 80 ilin alayı komple şerefsiz çünkü diğer illerin hepsinden AK Parti Milletvekili çıkarabilmiştir.’’Dedim 2. Maddeyi sürdüler önüme.
2- Ölmüş insanlar adına nüfus cüzdanları düzenlemiş ve bu nüfus cüzdanlarını yandaşlarına dağıtarak ölüler adına bile oy kullandırmıştır.
’’Bu yandaşlar ölmüş insanlar adına oy kullanacak kadar şerefsiz ama aynı yandaşlar bu nüfus cüzdanları sayesinde bankalardan kredi çekmekten tutun da sahte şirketler kurarak devleti dolandırmayacak kadar şerefli bu nasıl oluyor? Demek ki hep cahil cühela yandaşlar seçiliyor. E zaten AK parti yandaşları hep cahil cühela insanlardır. ’’ Dedim bu sefer geldi 3. Madde
3-Öyle bir bilgisayar sistemi kurmuşlar ki siz hangi partiye oy vermiş olursanız olun farketmiyor sistem kafadan zaten tüm oyların %10unu AK Partiye yazıyor.
Diyelim ki herhangi bir seçim bölgesinde AK parti oyların %30 unu, CHP % 35ini, aldı ve kalan %35 de diğer partilere bölündü. Sistem Ak Partinin oyunu %40, CHP nin oyunu %30, Diğerleri de %30 olarak yazıyor.
’’İyi de bu nasıl bir sistemdir ki mesela bir önceki seçimde Antalya’da Belediye Başkanlığını AK Parti kazanmışken en son yerel seçimde CHP kazanıyor. Ayrıca yine bu nasıl bir sistemdir ki İzmir’i bir türlü düşüremiyor, Trakya illerine sökmüyor.’’ Dedim 4. Maddeyle çıktılar karşıma.
4-Akıllara zarar bir başka seçim hilesi(!): Siz sandığa gidip AK parti dışında bir partiye oyunuzu kullanıyorsunuz ve ’’Oymu kullandım ’’ Diye imzanızı da atıyorsunuz ama siz gittikten sonra imzanız siliyor. Çünkü kullanılan kalem böyle bir kalem. İmzanız silindikten sonra sizin yerinize sahte imza kullanılıyor.
Kafanız karıştı değil mi...Benim de öyle...
’’O sandık başında atmaca gibi bekleyen parti temsilcileri ne halt ediyor peki? Onu geçtim imzanızın yerine başka imza atıldı diyelim ki sandığa giren oy pusulası nasıl değiştiriliyor. Esas olan oy pusulası olduğuna göre sizin imzanızın silinmesinin ve yerine başka bir imza atılmasının bir mantığı var mı? CHP ye göre var...Olmasa tüm sosyal paylaşım sitelerinde ’’ Aman seçimden sonra imzanızı kendi kaleminizle atın’’ Diye çağrı yapmazlar.’’ Dedim bu sefer de 5. Maddeyle arz-ı endam ettiler.
5-En akıllı seçim hilesi:
İhtiyaç içindeki vatandaşları buluyorlar ve onlara -üzeride Ak Partiye mühür basılmış zarf ve oy pusulası veriyorlar. ( Yukarıdaki resimde de görüldüğü üzere matbaaalarda bastırmışlar oy pusula ve seçim zarflarını. Bunlar mühürlenmiş bile ) Vatandaş sandığa giderken kendisine verilen boş oy pusulası ile oy verme kabinine girecek ve bu boş oy pusulasını orada cebine koyup cebindeki AK partiye mühür basılmış oy pusulasını zarfa koyup sandığa bunu atacak. Oy kullanma işleminden sonra cebindeki boş oy pusulasını AK partiye götürecek ve oradan makarnasını, kömürünü alacak...
Adamlarda hile bitmiyor ki..Şeytanın aklına gelmeyen hileler bunlarda..İşte buna bir şey diyemedim doğrusu. Sadece şu kadarını söyledim:
’’ Yahu hani Fethullah Gülen sizin aylardır, hatta yıllardır yapamadığınızı yapmıştı? Hani artık AK Parti bir daha dönmemek üzere tarihe karışıyordu? Artık işi bittiydi?Bu korku, bu panik niye? Çıkın meydanlara bu seçimi nasıl kazanacağınız konuşun. Siz tam tersini yapıp nasıl kaybedeceğinizi konuşuyorsunuz.Bununla da kalmayıp 1946 lardan kalma alışkanlık olsa gerek ’’Seçimlerde nasıl hile yapılır’’ konulu ders veriyorsunuz.
Öte taraftan... Durum gerçekten de böyleyse o zaman hiiiç uğraşmayın, seçime filan da girmeyin. Ne diye şehir şehir, ilçe ilçe, köy köy dolaşıyorsunuz ki. Nasılsa siz ne yaparsanız yapın seçimi kaybetmeye mahkumsanız paralarınızı bayrak, flama, poster vs seçim ileri için harcayacağınıza memleketin bir yerlerine yaptırın bir ağlama parkı, içine de yaptırın bir ağlama duvarı, geçin karşısına bol bol ağlayın. Ne diye aşağıdaki tabloları yapıyorsunuz ki?
HANGİ İLDE CHP MHP Yİ, HANGİ İLDE MHP CHP Yİ DESTEKLESİN LİSTESİ.
İzmir CHP %53, MHP %16 (CHP’ye verelim)
Ankara MHP %17, CHP %35(CHP’ye verelim)
Adana MHP %35 , CHP %25 (MHP’ye verelim)
Balıkesir MHP %44 , CHP %23 (MHP’ye verelim )
Eskişehir CHP %45 , MHP %14 (CHP’ye verelim)
Bursa CHP %32, MHP %18 (CHP’ye verelim)
Sakarya MHP %26, CHP %24 (MHP’ye verelim)
Kocaeli CHP %26 , MHP %23 (CHP’ye verelim)
Mersin CHP %38 , MHP % 28 (CHP’ye verelim)
Erzurum MHP %43 , CHP %2 (MHP’ye verelim)
Aydın CHP %65 , MHP % 14 (CHP’ye verelim )
Manisa MHP % 40, CHP % 19 (MHP’ye verelim)
Muğla CHP % 46 , MHP %25 (CHP’ye verelim )
Ordu CHP %45 , MHP %10 (CHP’ye verelim )
Trabzon CHP % 38 , MHP % 8 ( CHP ’ye verelim)
Tekirdağ CHP % 46 , MHP % 14 ( CHP ’ye verelim )
Hatay CHP %36 , MHP % 19 ( CHP ’ye verelim )
Denizli CHP %36 . MHP %20 (CHP’ye verelim)
VE ASIL UTANÇ TABLOSU :
Diyarbakırda %65 ile BDP
Şanlıurfada %52 ile AKP kesin...
Diyarbakır ve Şanlıurfa’dan vazgeçmişler. Orada oylar kime giderse gitsin farketmiyor yani.
Yoksa?
Bir fıkra ile noktalayalım:
Eski devirlerde erlere gelen mektuplar komutanlar tarafından okunurdu. Böyle bir mektubu okuyan komutan bakıyor erlerinden Ahmet’in annesi ölmüş. Çağırıyor Ahmet’in yakın arkadaşı Mehmet’i ve diyor ki ’’ Arkadaşın Ahmet’in annesi ölmüş. Bunu ona alıştıra alıştıra söyle.
Mehmet, Ahmetin yanına gidiyor ve başlıyorlar konuşmaya.
-Ula Ahmet senin baban var nı?
-Var
-Amcan var mı?
-Var
-Dayın var mı?
-Var
-Teyzen var mı?
-Var
-Peki anan var mı?
-Var.
-Naaahhh var.
CHP de seçmenini mi hazırlıyor yoksa ?
Sizce kime verelim?
YORUMLAR
sami biberoğulları
Ben de ilk defa hayret edeceğim bu suskunluğa))))))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
Bu ülkede demokrasi adı altında çok hileler döndü dolaştı
Yıllardır zavallı ülkenin bir türlü talihi bahtı gülmedi vesselam
Başına getirilen onca felaket yetmiyormuş gibi bu yahudi bozmaları parsaladılar her bir karışı
O da yetmedi milletin ahlakını inancını çaldılar
Şimdi çıkmış hangi hırsızlıktan hangi ahlaktan bahsediyorlar ya hu
Amaçları dinsiz ahlaksız masona yahudiye uşaklık eden bir toplum haline getirmekte ülkeyi
Kusura bakmasınlar başaramayacaklar
Dinsiz inançsız topluma HAYIR diyorum...
sami biberoğulları
Bizdeki demokrasi anlayışı şudur hep:
'' Demokrasi çok güzel bir şeydir. Benim partim iktidarda olmak kaydıyla''
Öyle olduğu için de maalesef böyle.
Selam ve sevgilerimle.
tarafsiz insan yoktur, tarafsizlik fitrata aykiridir..! takiyyeci oldugunu itiraf eden tayyipin partisinden bir vekil tv de on yedi araligi savunurken insanlarin günah isleme özgürlügünü bilgelikle(!) izah ediyor ve bu Hakki Allah in verdigini... anlatiyor...! yazarin partileri aynilestirmesi gayet önemsiz kalir...
sami biberoğulları
Tarafsızlık diye bir şeyin olmadığı fikrine katılırım ama taraf olmanın da çeşitleri vardır 1- Can-ı gönülden taraf olmak 2- Kerhen desteklemek.
Kerhen desteklemeyi de taraf olmak sınıfına sokarsak evet tarafsızlık diye bir şey yoktur.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Kimse gözümün üstünde kaşım var demiyor ki..Kafalar ondan karışık zaten.
Selam ve sevgilerimle.
değerli dostum ilgiyle okudum hatta sevgili okanın yorumunu da okudum :)
Ağam ben sonuçları biliyorum
herkeş biliyor sıkıntı zaaten orada :)
elden bişi gelmiyor :)
dostum 1 mayıs gibi nicelerini bilirim ki; at kiiiim it kim Artık gözüküyor
hele hele şu deniz aşırı işi iyi oldu daha bileğimi büken olmaz bundan kelli
lakin bir dostum vardı ya hani
hala amerikadaki şahsın öldüğünü iddia ediyor da bu arkadaş öyle boş biri değil hadi yaa diyebileceğim...
çok sever ve güvenirim kendisine
saygılarım sevgiler,mle varol sen
sami biberoğulları
Sen o arkadaşı değiştir. Bence kafayı sıyırmış o vatandaş her kimse. Ulan bir şey değl bir ara ben bile inanıyordum neredeyse)))))))))
Selam ve sevgilerimle.
Memleketin halini göz önünde bulunduran, milli menfaatleri önde tutanların hassasiyetlerini dile getirmiş değerli kalem
Kutluyorum sizi sevgili hocam
sami biberoğulları
Vatana ve millete hayırlo olur inşallah.
Selam ve sevgilerimle.
AKP kömür makarna vs. dağıtıyor mu ? Evet dağıtıyor. Açık adreste vereyim geçen gün Antalya Kepez de dağıttı...Şehirlerde göç bölgesi olan ve gelişmemiş köylerde bu iş sürüyor...O bölgelerde gezip dolaşmış eşi dostu olan her insan bunu bilir...mesela size iki ilden örenekler vereyim...
Ankara ( Altındağ - Yenidoğan , Bentderesi , Hıdırlıktepesi )
İzmir ( Gediz, Kozağaç, Gaziemir - Çınarlı mah, Karabağlar - mezarlık bölgesi , Tepecik , Yıldız mah. )
Bu semtlerde eşiniz dostunuz varsa arayın konuşun...Bakalım dağıtıyormuymuş, dağıtmıyormuymuş...
Yani AK parti ismiyle zıt bir parti...Öyle temiz falan değiller...
1946 yılında gerçekleşen bir olay bugün CHP yi ne kadar bağlar...Bunun da tartışılması gerek bence...Bu arada CHP li değilim sadece bu düşünce bana biraz garip geliyor...
Bu seçim gerçekten çok önemli...Bu seçimde sadece belediye başkan adayları belli olmayacak...
- Türkiye nin yüzde kaçının şehitlere saygısı kalmış.
- Türkiye nin yüzde kaçı ahlak sahibi insanlardan oluşuyor.
- Türkiye nin yüzde kaçı Karabağ'ı defterden silmiş.
- Türkiye nin yüzde kaçı Uygurların değil Çin'in yanında.
- Türkiye nin yüzde kaçı için ismi önemli değil.
- Türkiye nin yüzde kaçı Apo ya yalakalıktan haz alıyor. ( Bu sayede sekiz aydır şehit gelmiyor demeyin. Bende o zaman 57. hükümet döneminde Apo ya yağcılık yapılmadığı halde kaç şehit gelmiş bakın derim. )
- Türkiye nin yüzde kaçı Türkmen kasabı Molla Barzani ye alkış tutuyor.
- Türkiye nin yüzde kaçının Barzani can kardeşi.
- Türkiye nin yüzde kaçı Irak ta müslüman katliamı yapan Amerikan askerlerine dua okuyor.
- Türkiye nin yüzde kaçı için hırsızlık olası bir durum.
- Türkiye nin yüzde kaçı için tecavüz hoş görülebilecek birşey...
- Türkiye nin yüzde kaçı için Atatürk ayyaş.
Daha sıralarım...Bence Cahil lafına kızmayın cahillik kötü bir şey değil...İmkanı yoktur, kitap okumayı siyaseti sevmiyordur bu yönlerden cahil kalmıştır kişi...Ben buna kızmam...Ama ya cahil değil bile bile oy veriyorsa !! işte o zaman durum kötü. Çünkü o zaman cahil değil haindir...Bu affedilmez, işte buna kızılır...
Sevgi ile kalın...
yok,sul
bir yerde var isen orda hareket var var ya...
saygılarım sevgilerimle hoşcakal.
sami biberoğulları
Sana yine yazdııkların üzerinden madde madde cevap vereyim:
1- Ben Ak Parti makarna ve kömür dağıtmadı demiyorum. Hatta daha ileri giderek Tunceli'de beyaz eşya dağıttı ama bu sonucu değiştirmedi diyorum. Maalesef '' Kur'anda namaz kılmayınız diye ayet var '' diyen Bektaşi babasının fıkrasında olduğu gibi yazılanların hepsini değil bir kısmını görüyorsunuz.
Benim söylediğim bana böyle kömür ve makarna yardımı yapılmadığı, ben görmedim diyorum ama görenlere inanmamak gibi bir durumum yok. Bunca görmüş olan, hatta fotoğraflarını çeken insanlar var.
2-1999 da gerçekleşen bir olay bir partinin siyasi geçmişi ve zihniyeti açısından onu bağlar diye düşünüyorum ama bu düşüncem tartışılabilir tabii ki. Neticede insanlar da partiler de sabit değillerdir. Değişmiş olabilirler.
3- Öteki sorulara topluca cevap vereyim:
AKP kömür makarna vs. dağıtıyor mu ? Evet dağıtıyor. Açık adreste vereyim geçen gün Antalya Kepez de dağıttı...Şehirlerde göç bölgesi olan ve gelişmemiş köylerde bu iş sürüyor...O bölgelerde gezip dolaşmış eşi dostu olan her insan bunu bilir...mesela size iki ilden örenekler vereyim...
Ankara ( Altındağ - Yenidoğan , Bentderesi , Hıdırlıktepesi )
İzmir ( Gediz, Kozağaç, Gaziemir - Çınarlı mah, Karabağlar - mezarlık bölgesi , Tepecik , Yıldız mah. )
Bu semtlerde eşiniz dostunuz varsa arayın konuşun...Bakalım dağıtıyormuymuş, dağıtmıyormuymuş...
Yani AK parti ismiyle zıt bir parti...Öyle temiz falan değiller...
1946 yılında gerçekleşen bir olay bugün CHP yi ne kadar bağlar...Bunun da tartışılması gerek bence...Bu arada CHP li değilim sadece bu düşünce bana biraz garip geliyor...
Bu seçim gerçekten çok önemli...Bu seçimde sadece belediye başkan adayları belli olmayacak...
- Türkiye nin yüzde kaçının şehitlere saygısı kalmış. BUNU BEN DE MERAK EDİYORUM ŞEHİDE '' KELLE '' DİYENE SORDUĞUM GİBİ ... ŞEHİTLERİ ŞEHİT EDEN PKK İLE KOLKOLA EYLEMLER DÜZENLEYERE SORUYORUM
- Türkiye nin yüzde kaçı ahlak sahibi insanlardan oluşuyor.HİÇ KİMSE ''BEN AHLAKSIZIM DEMEYECEĞİNE GÖRE BUNU BİLMEME İMKAN YOK '
- Türkiye nin yüzde kaçı Karabağ'ı defterden silmiş.'' BUNU SARKİSYANLA BİRLİKTE FUTBOL MAÇI SEYREDENE SORDUĞUM GİBİ '' HEPİMİZ ERMENİYİZ'' DİYENLERLE KOLKOLA EYLEM YAPANLARA BEN DE SORUYORUM.
- Türkiye nin yüzde kaçı Uygurların değil Çin'in yanında. UYGUR KATLİAMININ İLK BAŞLARINDA STAND AÇMIŞLARDI UYGUR TÜRKLERİ EMİNÖNÜNDE ( YIL 2007 ) BİR TEK İMZA İDİ İSTEDİKLERİ....MAALESEF NEREDEYSE HİÇ KİMSE İMZA ATMIYOR, BİR ŞEYLER YAZIP BU KATLİAMI PROTESTO ETMİYORDU...E ŞİMDİ ZARURET VAR..KENDİLERİNİ TÜM KAMUOYUNA '' BÜTÜN EZİLEN İNSANLARIN SAVUNUCUSU'' OLARAK GÖSTERECEKLER YA ARADA BİR İKİ UYGURLAR İÇİN DE BİR ŞEYLER DİYEN ÇIKIYOR.
- Türkiye nin yüzde kaçı için ismi önemli değil.TÜRKİYENİN ADI PKK İTLERİ DIŞINDA HERKES İÇİN TÜRKİYE CUMHURİYETİDİR BU BÖYLEDİR VE BÖYLE KALACAKTIR.
- Türkiye nin yüzde kaçı Türkmen kasabı Molla Barzani ye alkış tutuyor.BU KONUYU YAZILARIMDA YAZMIŞ VE SORMUŞTUM HATIRLAYACAK OLURSANIZ '' EMİNE HANIM..SİZİ AĞLATAN ŞEY NEYDİ?'' DİYE HATTA EMİNE HANIMA VE EŞİ TAYYİP BEYE ÇOK SERT İFADELERDE BULUNMUŞTUM O MEŞHUR FOTOMONTAJ RESİM YÜZÜNDEN ( EMİE HANIMIN ELİNDE PKK BAYRAĞI OLAN RESİMDEN BAHSEDİYORUM )
- Türkiye nin yüzde kaçının Barzani can kardeşi.(YUKARIDA AÇIKLADIM SANIRIM )
- Türkiye nin yüzde kaçı Irak ta müslüman katliamı yapan Amerikan askerlerine dua okuyor.( BAZEN SİYASET GEREĞİ İÇİMİZE SİNMESE DE BAZI SÖZLER EDER LİDERLERİMİZ..MESELA ATATÜRK..ÇANAKKALE SAVAŞLARINDAN SONRA ORADA ÖLEN İNGİLİZ, AVUSTRLAYA, YENİ ZELANDA ASKERLERİ İÇİN MEZARLIK YAPILDIKTAN SONRA İNGİLTERE KRALİÇESİNE YAZDIĞI MEKTUPTA BİZİM MEHMETÇİĞİMİZİ ŞEHİT EDEN BU HERİFLER İÇİN '' ONLAR ARTIK BİZİM EVLATLARIMIZ OLMUŞLARDIR '' DEMİŞTİR. BENİM MEHMETÇİĞİMİ ÖLDÜREN İNSANLAR BİZİM EVLATLARIMIZ? NEYSE...
- Türkiye nin yüzde kaçı için hırsızlık olası bir durum.HİÇ KİMSE İÇİN...
- Türkiye nin yüzde kaçı için tecavüz hoş görülebilecek birşey...HİÇ KİMSE İÇİN
- Türkiye nin yüzde kaçı için Atatürk ayyaş...BU KONUYU BAŞBABAN BİZZAT KENDİSİ AÇIKLADI BİR TELEVİZYON RÖPORTAJINDA....ÇOK KISA VE ÖZ OLARAK 1920 DE MEN-İ MÜSKİRAT KANUNUNA İMZA ATMIŞ VE 1926 YILINA KADAR BU KANUNU YÜRÜRLÜKTE TUTMUŞ BİRİ İÇİN BEN NASIL AYYAŞ DERİM DEDİ AMA KİMSE DİNLEYEN OLMADIĞI GİBİ ANLAMAK İSTEYEN DE OLMADI. MEN-İ MÜSKİRAT KANUNUNU OKUMANI TAVSİYE EDERİM. GÖRECEKSİN Kİ ORADA İÇKİ İÇEN İNSANA ÖNCE ELLİ SOPA, DEVAM ETMESİ HALİNDE MEMURİYETTEN UZAKLAŞTIRMA CEZASI VAR...1926 YA KADAR PEK ÇOK İNKILABI ( Kİ BUNLAR ARASINDA SALTANATIN KALDIRILMASI, CUMHURİYETİN İLANI, HALİFELİĞİN KALDIRILMASI, TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU, ŞER'İYE VEKALETİNİN KALDIRILIP YERİNE DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞININ KURULMASI VE ŞAPKA KANUNU VARDIR) YÜRÜRLÜĞE KOYAN ATATÜRK NEDEN MEN -İ MÜSKİRAT KANUNUNU 1926 YA KADAR YÜRÜRLÜKTE TUTTU?
VE EN CAN ALICI SORULARINDANN BİRİSİ:
- Türkiye nin yüzde kaçı Apo ya yalakalıktan haz alıyor. ( Bu sayede sekiz aydır şehit gelmiyor demeyin. Bende o zaman 57. hükümet döneminde Apo ya yağcılık yapılmadığı halde kaç şehit gelmiş bakın derim. )
BAKIN DEDİN BAKTIM...SEN DE BAK..YIL YIL YAZIYORUM:
1984- ŞEHİT SAYISI : 26, ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ:43
1985- ŞEHİT SAIYSI : 58, ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ: 141
1986-ŞEHİT SAYISI: 51, ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ: 133
1987- ŞEHİT SAYISI: 71, ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ 237
1988-ŞEHİT SAYISI: 54, ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ :109
1989-ŞEHİT SAYISI: 153, ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ :178
1999 ve 2000 yıllarında terör dolayısıyla öldürülenlerin sayısındaki azalmaya bakarak '' Terör bitme noktasına gelmişti, hatta bitmişti '' Demek ne kadar büyük bir yanılgı ise bu gün '' Baqkın gördünüz mü artık kan akmıyor '' Diyerek terörün bittiğini sanmak da aynı derecede yanılgıdır. Burada öldürülen insanların sayısı üzerine hükümetlerin başarısnı ya da başarısızlığını konuşmak ise çok daha büyük ayıptır ve böyle bir ayıba sırf sana cevap vermek adına ortak olduğum için de utanç duyuyorum.
Bu ülkede maalesef buca şehit değil de bir köprüye verilecek ismin halkın bir kısmını galeyana getirmiş olmasını hiç bir zaman anlamadım, anlayayamayacağım da.
Bu seçim gerçekten de ahlak kavramının masaya yatırılacağı bir seçim olacak. Umarım vatana, millete hayırlı olur.
Selam ve sevgilerimle.
1990-ŞEHİT SAYISI: 161-ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ: 204
1991-ŞEHİT SAYISI: 244-ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ: 233
1992-ŞEHİT SAYISI. 629-ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ: 832
1993-ŞEHİT SAYISI:715- ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ: 1479
1994-ŞEHİT SAYISI: 1145-ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ:992
1995-ŞEHİT SAYISI: 722- ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ: 313
1996-ŞEHİT SAYISI: 608-ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ: 170
1997-ŞEHİT SAYISI:518, ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ: 158
1998-ŞEHİT SAYISI: 383, LDÜRÜLEN VATANDAŞ: 85
1999-YANİ BAHJSETTİĞİN 57. HÜKÜMET DÖNEMİ:
ŞEHİT SAYISI: 236, ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ: 83
2000-ŞEHİT SAYISI: 29, ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ: 83 ( BU DÖNEMİN İLK YARISINDA YİNE 57. HÜKÜMET BAŞTA )
2001- ŞEHİT SAYISI: 20, ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ: 8
2002-ŞEHİT SAYISI :7- ÖLDÜRÜLEN VATANTAŞ: 7
----------------------------------------------------------------------
BU HÜKÜMET DÖNEMİ:
2003- ŞEHİT SAYISI: 31, ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ: 63
2004-ŞEHİT SAYISI: 75, ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ: 28
2005-ŞEHİT SAYISI: 105, ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ: 30
2006-ŞEHİT SAYISI: 111, ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ: 38
2007-ŞEHİT SAYISI: 146-ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ: 37
2008-ŞEHİT SAYISI: 171, ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ: 51
2009- ŞEHİT SAYISI: 62, ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ: 18
2010-ŞEHİT SAYISI: 72...ÖLDÜRÜLEN VATANDAŞ YOK.
sami biberoğulları
Şehit ve öldürülen insan sayılarını kopyalarken karışıklık olmuş.
okan KİLİT
2 - Kimseye ahlaklı mısın ? ahlaksız mısın ? diye sormaya gerek yok. Hırsızlığı tescillenmiş birine oy veren insanın ahlak yapısından şüphe ederim.
3 - "Hepimiz Ermeniyiz" Sloganı Hrant Dink'in ölümünde ortaya çıktı. Peki Ermeni olmak suç mu ? Mesela Kenan Pars ermeniydi bu memlekete ne zararı oldu. İzmir Alsancak ta bir çok ermeni vatandaşımız var hiçbirinin kimseye bir zararı yok kötü insanlar da değiller. Ben bir insanı Ermeni olduğu için suçlamam. Sarkisyan denilen adamı da ermeni olduğu için değil Türk kasabı olduğu için sevmiyorum. Ermeni ile oturup kalkmakla Karabağ'ı satmak Hocalı katliamın emrini veren adamla düşüp kalkmak ayrı şeyler.
4 - 2012 yılını Çin kültür yılı ilan eden AKP hükümetidir. İktidar da olan onlar suçlu da onlar tabi ki...Urumçi katliamı gerçekleştiğinde ben gene meydan alanındaydım. AKP haricinde bir çok kesim orada destekdeydi. Ayrıca Doğu Türkistan dan Türkiye ye basın açıklaması yapmak için gelmek isteyen aydınlara vize vermeyen hükümet gene bunlardır.
5 - İsim derken ben Türk isminden bahsetmiştim Türkiye isminden değil.
6 - Montaj fotoğrafa falan gerek yok. Erdoğan Barzaniyi kürsüye çağırırken kardeşim diyerek, Diayrbakır konuşmasında Molla Barzaniyi göklere çıkararak, Türkmenlerin değil bunların yanında olduğunu göstermiştir. İşte bu seçimde kim Türkmenlerin yanında kim Barzaninin safında belli olacak.
7 - Atatürk Çanakkale savaşını kazandı. Kazandıktan sonra ölen tüm gençler için üzüldüğünü belirten bir yazı yazarak insancıl yanını ortaya koydu. Ben o mektup ile her zaman gurur duydum. Bu durum ile bizim katılmadığımız Irak - Amerika savaşında ırak halkına nispet yapar gibi kahraman Amerikan askerine dua okunmasını nasıl aynı kefeye koyduğunuzu anlamadım.
8 - Hırsızlık olası bir durum değilse bu partinin baraj altında kalması gerek.
9 - Tecavüz birileri için olası durum değilse tüm tecavüzcüler serbest bırakıldığında belli bir kesim neden gıkını çıkartmıyor. Sandıkta görcez olası bir durummuymuş yoksa değilmiymiş.
10 - Baştaki şahıs önce der sonra cık demedim der. Atatürk e ayyaş demediyse kime dediğini adam akıllı açıklasın masal anlatmaya gerek yok. Zamanında "Apo ile görüşürsem ben şehit annalerinin yüzüne nasıl bakarım" deyip sonrada "Görüşüyorum ne var" diyen bir şahısın kıvırmasına şaşmamak gerek.
11 - Açılım safsatalarıyla terörü tımandırıp, ondan sonrada bakın baş edemiyoruz en iyisi dediklerini yapalım deyip koskoca devleti Apo nun önünde diz çöktürmekten daha büyük bir ayıp yok. Ben Apo nun 57. hükümet döneminde ki halini de biliyorum şimdi ki halini de. Arınç konuşmasında diyor ki bizden önce Apo ya sayın diye hitap edilemezdi Türkiye demokrasi de aşama kaydetti. Adam bununla guru duyuyor. Oy veren herkeste övünsün artık. Fakat hala oy vereceğiz diyenler kalkıp hala şehitlerin adını ağzına almasın. Yakışmıyor o ağızlara o kelime. Apo ile ne yapıyorlarsa yapsınlar. Onlar safını belirledi.
iyi günler...
Teşekkürler Sami hocam.Cumartesi Günü bende "Seçimlere Doğru "diye bir yazı hazırladım.Onu yükleyeceğim.Chp'nin senelerdir kullandığı hatta solun kullandığı aynı yöntem."Çamur at izi kalsın!"Bu mantıkla nah oy alırlar.Selamlarımla.Kutlarım.
sami biberoğulları
Benim dile getirmek istediğim konu şu: Bir siyasi parti öncelikle kendi programına, projelerine güvenecek. Daha seçim başlamadan seçimi nasıl kazanacağını değil de nasıl kaybedeceğini anlatan bir anlayışın iktidar yüzü görmesi mümkün değildir.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Ya hiç oy kullanmamayı ya da en ehven-i şeri hangisiyse ona kullanmayı düşünüyorum ben de.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
En doğru karar sanırım bu.
Selam ve sevgilerimle.
yok,sul
yol kesip sorarlardı hangi partiyi tutuyorsun diye
hoppalaaaa aşağısı sakal yukarısı bıyık
yüzde elli dayak kaçınılmazdı :))))
lakin biri aklınca çözüm bulmuş
çevirmiş birkaç çapulcu sormuşlar hangi partilisin diye
adamcağız demiş ki
ya abi ben geçim derdinde bir adamım ne partisi ben ekmek partisini tutuyorum demiş
çapulcular da
vay ülen bir de ekmek partisi mi çıkardın başımıza deyip dalmışlar adamcağıza
kafa kol Allah ne verdiyse
o yüzden değerli dostum iyi ki o yıllarda değiliz
yoksa ayva kalmamıştı yenecek :))))
yorumunuz çok güzeldi yazmadan edemedim
selam saygılarımla
hoşcakalınız
sami biberoğulları
Sen ne yaz ne de tansişyornun yükselsin....Ben yakında gelirim yanına nasılsa. Bana Hastanede tecrübeli bir arkadaş lazım. Sen sağlam olmaya bak.
Selam ve sevgilerimle.
Yahu hocam,
nereden bulaştın bu siyaset işine?
Biliyorum, kanın kaynıyor,
birileri damarına basıyor ama,
valla ben daha enteresan yazılar beklemekteyim senden.
sami biberoğulları
Derdim var dağlardan büyük)))))))))))
Yukarıdaki gibi şeyleri görünce face book sayfamda dayanamıyorum işte. '' Ulan sana ne be mübarek adam bu güğn varsın yarı yoksun, hayatın boyunca tam 41 tane hükümet geldi geçti de bir arpa boyu ilerleyebilidin mi? Ne işin var siyasetle '' Diyemiyorum işte. Çünkü bana sorsan siyaset değil yaptığım. Çünkü hiç kimseye şuna oy verin, buna oy verin demediğim gibi bazılarının yaptığı gibi kafama uymayan insanları arkadaş listemden de silmiyorum. Öyle olunca da bazılarına işte böyle bir şeyler yazmak zarureti hasıl oluyor.
Selam ve sevgilerimle.