Neyim Olmuştun
-----------Kıvranıyorum, sancıdıkça sancıyor yüreğim canım yanıyor, sonra sakinleşmeye çalışıyorum sol kolum uyuşmaya başlayınca hem dilim, hem yüreğim susuyor. Sonra çığlık çığlığa bir tebessüm yayılıyor yüzüme.
-----------Yeni doğan yeğenlerinden söz ederek adres vermen ve onları, senin için öpmemi istemen geliyor aklıma. Hepsini bir bir yerine getirmiştim isteklerinin ne kadar mutlu olmuştun, hiç anlamamıştım tüm bunların anlamını, bembeyazdı saçların, abi mi desem, amca mı? Bilememiştim de neden sonra öğrenmiştim müzmin bekâr olduğunu.
-----------Önceleri hiç oralı olmamıştım, yakınlık göstermene, otobüs durağında sıranı bana vermene dönüp bakmamıştım ama fikrini amca oğullarıma açmışsın, kısmetse olur ama kız küçük sen büyüksün, kendisine soralım demişler.
-----------Konuşuldu, anlaşıldı elimi tuttun, elini tuttum, yüreğine aldın yüreğime sardım nelere katlandık, neleri omuzladık seninle, hatırlar mısın bebeğimiz hasta olmuştu hani paramız yoktu da, nikah yüzüğünü satmıştın oğlumuzu doktora götürmek için ve bir daha da takmamıştın. Tasarruf etmek için beş kilometrelik yolu her akşam yaya yürümüştün aylarca.
-----------İkinci oğlumuz dünyaya geldiğinde sevinçten çıldıracak gibi olmuştun, nasıl gururlanmış nasıl dualar etmiştin ve binlerce kez şükretmiştin Mevlaya, onları omzunda taşırdın hep, beni başının üstünde. Hangisini anlatayım bilmem ki hangi fedakarlığını, hangi güzel huyunu.
-----------Tek kötü alışkanlığın sigara içmekti ama onu da terk etmiştin son zamanlarda, oğullarımız büyümüş boyumuzu çoktan geçmişti ikisi de, küçük oğlumuz öğretmen olmuştu, büyük oğlumuz henüz mezun olmamıştı ama yaza o da bitirecekti tıbbiyeyi. Mezuniyet törenine birlikte gidecektik ama olmadı. Sen Beklemedin Ak Saçlı Adam.
-----------Oysa her şey yolunda görünüyordu, bir hafta önce doktora gitmiştik ve söyledikleri ümit veren sözler yüreğimize su serpmişti. Ben ne seni sevmeyi ne de ellerini hiç bırakmadım ama sen beni bıraktın, ellerimi bıraktın.
----------Söylesene Ak Saçlı Adam, benim neyimdin…? Eşim mi, dostum mu, arkadaşım mı, abim mi, babam mı, kardeşim mi..? Nereye koysam, bir tarafım noksan kalıyor. Çünkü her şeyimdin Ak Saçlı Adam Her Şeyim. Eşim, aşım, varlığım, yokluğum, acım ağrım sözüm, yürek sızım, diğer yarım, can yoldaşım. Bak gene bahar geldi ama sen yoksun.
-----------Işıklar içinde uyu-Mekanın cennet, ruhun şad olsun--------
-----------------Eşin---------------
YORUMLAR
Bahar gelir dağlar gelinlik kız gibi süslenir.Ovalar şefkatli bir annenin göğsünden daha müşfik.....Ve insan çiçeklerin kokusuyla mest...Sabır merdiveninin son basamağında heyecanla titrer kutlu vuslat rüzgarı estiğinde................Derken birden kış bastırır.Tayfun ve fırtınalarla titrer ömür ağacı.Bir bir dökülür sarsılan dallarda yapraklar...............Ve insan.....Artık çölde vaha arayışında....Kaderden yine kadere sığınma...Ve kader ...Tek teselli pınarı.Yanık yürekleri ne kadar soğutur bilinmez ama yine de tek sığınacak yer....Tek çare.................................
Rabb'im rahmet eylesin On yıldan fazla bir zaman dilimi bir ana sığdı ve canlandı gözlerimde .Nemlenen gözlerim pınar oldu aktı yüreğime.
Belki de bazen hiç bir şey söylememek çok şey söylemekten daha çok şey ifade eder mahzun yürekler..........................................................
Rahmet ve sabır dileklerimle
selam ve saygılar
Ak saçlı adama yazılmış bu yazı,
son zamanlarda okuduğum en duygusal çalışma idi.
Bu duygu seli karşısında, bu yüce sevginin gölgesinde,
bu anlamlı kelimelerin esintisinde,
gözlerim yaşarmadı desem yalan olacak.
Çok hüzünlü,
çok anlamlı,
çok gönüldendi.
Yazı olsun diye yazılmamış.
Hissederek yazılmış.
Yazanı gönülden kutluyorum.
Allah,
hasretlere dayanma gücü versin diyorum.
Aslan gibi iki oğlan bırakmış arkasında o ak saçlı, yüce gönüllü adam.
Kendi gitmiş ama,
hatırası, sevdası, insanlığı cap canlı kalmış.
Daha ne olsun?
Çok zahmetler çekmiş hayatta ama,
ardında ölümsüz adını, neslini bırakmış.
Ben ne seni sevmeyi ne de ellerini hiç bırakmadım ama sen beni bıraktın, ellerimi bıraktın, her şeyimi de alıp giderek.
----------Söylesene Ak Saçlı Adam Sen benim neyimdin… Eşim mi, dostum mu, arkadaşım mı, abim mi, babam mı, kardeşim mi..? Nereye koysam, bir tarafı noksan kalıyor işte, ben söyleyeyim, her şeyimdin Ak Saçlı Adam Her Şeyim. Eşim, aşım, varlığım, yokluğum, acım ağrım sözüm, yürek sızım, diğer yarım, can yoldaşım. Bak gene bahar geldi ama sen yoksun.
ÖNCELİKLE MERHUM KARDEŞİME ALLAHTAN RAHMET DİLİYEREK BAŞLAMAK İSTİYORUM..EŞİNİ HALA SEVEN O VEFALI ADAMGİBİ ADAM OLAN YÜREĞİ BİLİYOR VE TANIYORUM..EVET BU YÜREĞİ VE BU İNSANI BİR KARDEŞ , BİR ABİ GİBİ İŞTE BEN BUNUN İÇİN SEVİYORUM..BU YÜREĞİ BU YÜZÜ ANLAMAK VE SEVMEK İÇİN TANIMAK GEREK..YİNE HÜZÜN DOLDURDUNUZ YİNE BURKTUNUZ ŞU YAŞLI VE YORGUN YÜREĞİ ...İÇİM ACIDI YİNE..UMARIM YAVRULARINIZ VE MAZİNLE MUTLU OLURSUNUZ DİYEREK AYRILMAK İSTİYORUM..