DERT AYI MI?
DERT AYI MI?
(M)ART ayı ile girdik renkli İlkbahara.
(A)rtık Güneş farklı vuruyor dağlara.
(R)üyadan uyanıyor baksana yapraklara.
(T)arlalar canlandı, hareket geldi topraklara.
Kış mevsiminden sonra renkli İlkbahar mevsimine girdik.Güneş artık farklı vuruyor dağlara,sanki ayrılmak istemiyor bizlerden. Her gün bir iki dakika erken doğup, geç aşıyor.Bizlerle, canlılarla daha çok kalmak istiyor.Bizler de;Güneşin bu kalışına seviniyor, ışığından ve ısısından daha fazla yararlanmaya çalışıyoruz.
Çevremizdeki ağaçlara baktığımız zaman hepsi uyku halinde.Güneşin sıcaklığına dayanır mı bu güzel ağaçlar?Güneş gerçek yüzünü, sıcaklığını göstermeye başladığı anda bu ağaçlar uykudan uyanır, hoş geldin ilkbahar, hoş geldin Mart ayı derler.Güneş canlılara gülmeye, gülümsemeye başlar.Güneşin bu sıcaklığını gören insanlar tarlalara koşar, topraklara bir canlılık gelir.Bir taraftan gelen göçmen kuşlar, diğer yandan çalışan insanlar, uykudan uyanmış yaprağa durmuş ağaçlar ile tüm çevrede bir hareketlilik bir güzellik görülür.
Atalarımız;’’Mart ayı, Dert ayı’’ ve ‘’Mart kapıdan baktırır kazma kürek yaktırır,’’ derlermiş.Gerçekten bu sözler doğru mu?Bu yıl kış mevsimi gerçek yüzünü göstermediğinden, kışta bahar havası yaşadığımızdan kazma kürek yakmaya sıra gelmedi.İnşallah Mart ayında kış mevsiminin gerçek yüzünü; Karını,soğuğunu, yağmurunu,gök gürültüsünü,şimşeğini…görür,topraklarımız hasret kaldığı o yağmurlara tekrar kavuşmuş olur.
Atalarımız daha önceleri kışlık yiyeceklerini, yakacaklarını kış mevsimine göre hazırlarmış.Kış mevsiminden hemen sonra da ilkbahara Mart ayına girdikleri zaman ise elde avuçta ne yiyecek ne de yakacak kalırmış.Bu yüzden Mart ayı için dert ayı ve Mart kapıdan baktırır kazma kürek yaktırır, derlermiş.Şimdiki devirde her mevsim, her ay istediğimiz yiyeceği, istediğimiz yakacağı bulabildiğimiz için bu sözleri yaşamıyoruz.Ama yaşamak istediğimiz,Yüce yaratandan dileğimiz Mart ayının bol yağışlı geçmesi…Yarabbi Mart ayı bol yağışlı geçsin de biz razıyız kazma kürek yakmaya…
04.04.2014
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.