Paralel Doğrular Çakışır Mı?
Paralel doğrular çakışmaz sonsuza kadar,
Doğruların uzayıp gittiğini gördün mü?
Doğru ve dürüst olun, aranız olsa da dar.
Çakışmamak için doğrudan duvar ördün mü?
İnsanlar işini doğru yaparsa kalmaz yolda,
Takılıp kalma, kin gütme olsunlar sağda-solda.
Har insanda parmaklar farklı değil mi bir kolda?
Fikir özgürlüğü,farklılığa saygı var her dalda.
İnsanlar nasıl halde çevrene şöyle bir baksana.
Doğru olursan her türlü engel vız gelir sana.
Doğruluğu,adaleti,hakkı ekledin mi yasana?
Hak-hukuk kuralları rahatlık verir her insana.
Tarihimize baksak; özü, sözü bir insanlarla dolu.
Herkese eşit davranıp ayırt etmezlerdi sağı-solu.
Herkes sizi alkışlar tabi,bulursanız doğru yolu.
Özü-sözü bir, doğru insanlar her yerde kurulu.
Elbette sevmek zorunda değilsiniz herkesi.
Öyle ise herkes için aynı olsun hak- hukuk ilkesi.
Kutsal kitabımızda yazılı değil mi hakkın sesi?
Doğruyu savunan halk kaldırır çevredeki sisi.
Paralel doğrular çakışır mı? Hayır diyen sözlerinizi işitir gibiyim.Önüne herhangi bir engel (dağ,tümsek,kanun...)çıkmazsa sonsuza kadar, ahrete kadar çakışmadan doğrudan paralel olarak yol alır,çakışmadan gider.
Bir otoban üzerinde yola paralel olarak giden bir taşıt, kurallara uyduğu sürece engellerle karşılaşmazsa gideceği yere kadar gider.Bu taşıt kalitesiz yakıt alır ise, şoför uykusuz kalıp direksiyon başına geçer ise, hız limitini aşıp radara yakalanır ise yola paralel gidemez.Kötü yakıttan dolayı yolda kalabilir,kurallara uymadığı için trafik polisi engeline takılabilir, uykusuz olduğu için yolda kaza yapabilir. Dolayısı ile otobana paralel gidemez, yolda kalır.
İkamet ettiğim yerde sokaklar, yollar, elektrik direkleri…hepsi birbirine paralel. Çakışma, çatışma yok.Çünkü her yer kanuna göre, imar planına göre ruhsat alınarak yapılmış.Demek ki kanuna uyarak iş ve işlem yapılırsa , kurallara uyulursa çakışma, çatışma olmuyor.
Oturduğum evin duvarları,direkleri hepsi birbirine paralel…Çakışma köşelerde var,daha güçlü, daha sağlam olması için.Eğer bu binalar, odalar, direkler sağlam yapılmaz ise, hırsızlık yapılıp betondan, çimentodan çalınır ise en basit bir sarsıntıda bu paralel duvarlar yıkılır, birbiriyle çarpışır olan da bu binada oturan halka olur.En basit sarsıntıda paralel yapıların çakışmaması için; yolsuzluk, hırsızlık yapmadan binanın her yerine betonu eşit olarak dağıtmalıyız.
İmar kanunlarına, hak ve hukuka uyarak Japonya’daki gibi binaları sağlam yapar isek; Betondan,çimentodan çalmadan katkı maddesi katmadan binalarımızı yapar isek;Duvarları çakışmadan bir ömür boyu paralel gider, depremlerde çakışma ve çatışma yaşanmaz.Baksana bugünün tarihi bile paralel 03.03.2014. Zaten, paralel hayatımızın ayrılmaz bir parçası değil mi?
Bu dünyada da; Doğru, dürüst, hakka hukuka uyup kulluk borcumuzu yerine getirerek yaşar isek sonsuza kadar, ahrete kadar çakışmadan paralel olarak yol alırız.Ne mutlu bu dünya yolunda paralel olarak çakışmadan, çatışmadan yol alanlara…
03.03.2014
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.