- 1030 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
VESİLE-İ HAYAT KAYNAĞIMIZ
Senede bir gün onurlarına ayırdığımız, mutlu günlerine ortak olduğumuz değerli annelerimize bir gün değil, 365 gün gönlünü alsak, mutlu etsek yine de biz evlâtları üzerinde bulunan haklarının milyonda birini karşılayamayız.
Kanımız, canımız, dünyaya geldiğimiz günden, ölünceye kadar bizleri bağrına basan, koruyan,gözeten, cennete girmemize vesile olan, rızaları ile Yüce Yaratanın affına mazhar olduğumuz, değerli varlığımız ; Anneler gününüz kutlu olsun.
TÜM ANNELERİN ELLERİNDEN ÖPÜYORUM.
Annelik duygusunu dile getiren iki yazı sunuyorum beğeninize
KUCAKTAKİ HAZİNE
Kadının biri, cömert olduğu söylenen yaşlı bir bilgeye gidip, “ Bu şehirde benden fakir insan yok “ demiş. “ Bana biraz yardım edermisiniz ? “ Bilge adam, kadının kucağındaki bebeğin bir ipeği andıran yanaklarını okşayıp öptükten sonra; “ Demek fakirsin “ demiş “ Hemde çok fakir, ama karşılıksız yardım etmek adetim değil. Eğer yardım istiyorsan, çocuğunun parmağını satman gerekir “ Kadın, önce deli olduğunu sanmış bilgenin. Daha sonra da, kötü bir şaka yaptığını. Adam ciddi görünüyormuş. Kadına bir kese altın uzatıp; Ayak parmağına da razıyım demiş, zaten cerrah olduğumdan, ona hiç acı çektirmem. Kadın, bütün kanını donduran bu teklif üzerine kaçmayı düşünürken, adam ; “ Sadece tırnağını söksem de olur “ diye devam etmiş. Biliyorsun zamanla yenisi çıkar. Kadın, bu ruh hastasına daha fazla dayanamamış ve kapıyı çarpıp uzaklaşırken, adam onun arkasından ; “ Nasıl bir fakir olduğunu anlayamadım “ diye bağırmış. “ Kucağındaki hazinenin tırnak kadar parçasını, bir kese altına değişmiyorsun “
ANNE
Doğacak çocuk doğumdan birkaç gün önce Tanrı ile görüşür.
-Tanrım. Dünya’ya gideceğim. Orada ne yapacağımı bilmiyorum.
-Ben senin için bir melek yarattım. O seninle ilgilenecek.
-Tanrım onların dilini bilmiyorum. Onunla nasıl anlaşacağım, nasıl iletişim kuracağım.
-Senin için yarattığım melek, sana sabırla onların dilini öğretecektir.
-Tanrım duyduğum kadarıyla dünyada çok kötüler varmış onlarla nasıl başa çıkacağım, bilemiyorum.
-Senin için yarattığım melek, seni canı pahasına kötülüklerden koruyacaktır. Merak etme
-Tanrım, sana tekrar nasıl döneceğim.
-Senin için yarattığım melek, bana nasıl döneceğini sana anlatacaktır.
Melekler gelir, dünyaya gitme zamanının geldiğini söyler. Çocuğu Tanrı’nın huzurundan götürürlerken bebek, tekrar sorar.
-Tanrım benim için yarattığın meleğin adı ne ?
-Adının önemi yok ama sen ona ANNE diyeceksin.
MELEK ANNELERE İTHAF OLUNUR
YORUMLAR
_harika bir yazi olmus, paylasim icin cok ama cok tesekkür ediyorum Süleyman...
_kendimde 4 cocuk annesiyim hamd olsun Rabbime ve her sey yasaninca anlasilirya bu duyguyu yasamadan kimse bilemez...
_öyle zaman geliyorki anneler malindan hatta canindan oluyorda yavrusuna hic bir seyi degistirmiyor... annelerin degerini ne yazsak anlatamayiz...
_anne olunca anneligin süresi son nefese kadar sinirsizdir ve karsiligi ne prim nede emeklilikdir ama en güzeli mükafati ebedi cennettir...
_aklima bazen neden KIZ dogdu diye hanimina kahreden, Allah'ina isyan eden Cahil insanimiz geliyor ve kiziyorum... kendini doguraninda bir kiz/kadin/anne oldugunu unutuyor zavalli...
_ben sahsen senede bir kutlanan 'anneler gününe' karsiyim, bu batililarin bir icadidir ve bu kutlama bizim annelerimize bir hakarettir ...
_sorun hediyesmekse hediye icin özel bir günü beklemek niye, cam sakizi coban armagani bütün ziyaretlerde gayet yapilabilinir, hediyelesmek sevgiyi arttirir ve bu yüzdende islenmesi tavsiye edilen bir 'sünnettir' ...
_Süleyman, yazini okurken annemi hatirladim ve türlerim diken oldu/burnumun diregi sizladi, cünkü annemi bundan 8 sene önce kaybettim ve onu cok özlüyorum...
_böyle yazilari cok yazmali ve okumali... bizler gafletteyiz ve O essiz varliklarin degerlerini yeterince bilemiyoruz...
_anneleri sag olanlar onlarin daha cok kiymetini bilsinler diyorum henüz hayattayken...
_Bütün Annelere burdan sevgi ve selamlarimi yolluyorum, iyiki varsiniz diyorum...
gülüm-se tarafından 1/14/2009 12:50:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sayın üstad harika meseller de eklemişsin günün yazısına ve anneliğin servetler serilse ayaklarının altına çocuğunun tırnağını vermeyeceği gerçeği ile bizi bir kez daha karşı,karşıya getirmişsin...alttaki melek hikayeside çok bilinen bir gerçek ben öğrenci iken öğrendim sonra çocuklarım öğrendi ama sayfada okumak hafızaları tazelemek bir başka lezzetli sağ ol.Kalemin dert gçrmesin.TOPRAK KOKAN ÇİÇEKLER yazı sayfamda ama gerçek....
Sevgili Süleyman kardeşim ; yazının konusu kadar değerli olan bu yazını sevgiyle okudum.Gönülden tebrikler...Anlamlı , güzel , bi o kadar da hoş anlatımlı yazılarının devamını bekliyoruz.Fakat bi konuda eleştirimi sunmak istiyorum sana ( eğer kusuruma bakmazsan) Yazında kullandığın "tanrı " kelimesi yerine "Allah " kelimesini tercih etsen daha güzel olurdu galiba . Tekrar tebrik ederim .Sevgiyle kal :))