- 1787 Okunma
- 25 Yorum
- 3 Beğeni
Güle Güle
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Güle güle....
Ansızın geldin güzelim, ansızın çekip gittin hayatımdan. Tebessümleri taşıdın yaşantıma gelişinle, sevimsiz griliklerini rengarenk boyadın yalnız günlerimin.
Seninle hayat geldi, seninle can geldi, seninle mutluluk rüzgarları kopup geldi memleketimden, seninle anlam kazandı an.
Günlerim sıradanlığından sıyrıldı, zamanım kara örtüsünü sıyırıp attı omuzlarından, geceme aydınlıklar doğdu beklenmeyen ufuklardan.
Ne çabuk geçti zaman, ne çabuk doldu sevilesi günler, ne çabuk esip geçtin be gülüm.
Alıp başını gittin de, biliyor musun her tarafta hatıralarını bıraktın, takılıp duruyorlar ayaklarıma, ellerime, bakışlarıma, duygularıma.
Çok az kaldın, ama ne çok şey bıraktın, ne çok şey gizledin köşe bucağa.
Yahu, şart mıydı çıkıp gelmek? Şart mıydı monoton hayatıma heyecanlar, sevimlilikler, mutluluklar taşımak? Şart mıydı öpülesi ellerini, öpülesi gözlerini, öpülesi yüreğinin sıcaklığını bu iki göz evimin yorgunluğuna arkadaş bırakmak?
Şart mıydı be gülüm,gidişinin ardından, perdesiz penceremden seyrettiğim bu sevimsiz şehrin, çirkin karanlıklarına yaşlı bakışlarımı yaren kılman.
Alt kattaki komşularımız rahatsız olabilirler diye terliksiz geziyorduk ya evde, bu gece yapamadım be gülüm. İlk kez çıplak ayaklarım üşüdü, ilk kez karnıma ağrılar saplandı. Sen, evimin sıcak yüzüydün gülüm. Sensiz her şey soğuk, her şey sevimsiz, her şey sıradan.
Karnım aç, mutfağa girmek istemiyor canım. Biliyorum, en son yıkadığın bulaşıklar duruyordur lavabonun yanı başında, çaydanlığın bıraktığın ocak üzerinde mazlumca boynunu bükmüş beklemektedir.
Her taraf pırıl pırıldır şüphesiz, tüm raflar düzenlenmiş, tüm karmaşıklıklar hizaya sokulmuş,tüm sevimsizlikler sevimli hale getirilmiştir maharetli ellerince.
Biliyorum, sen şimdi yemek de yapmış, bir yerlere saklamışsındır. Bir korku var içimde, buz dolabını açamıyorum, senden kalan bir dilim ekmek, bir parça peynir, bir bardak su ile karşılaşmaktan korkuyorum.
Ah be gülüm!...
Neden geldin, neden gittin?
Kokunu bıraktın evime, sesini bıraktın, hayalini de. Seni bıraktın, sevgini bıraktın, insanlığını bıraktın, sonra da alıp başını gittin işte zamanın bir sevimsiz anında.
Gitmeseydin keşke, hep burada, hep yanımda, hep bakışlarımda, hep yüreğimde kalsaydın.
Yok yok!...Sen zaten hep yüreğimde oldun, her zaman da olacaksın...
Of of!...
Yatak odasına da hiç bakmak istemiyorum.
Bilirim, bir usta ressam estetiğinde düzenlemişsindir yatağımı. Yastığım ve yorganım, iki sevdalı aşık misali sarmaş dolaş, kucak kucağa uyuyorlardır öylesine sevimli.
Ve,
hayalin geziniyordur dört bir yanında bu küçük evin.
Ah canım!... Güzelim, bir tanem, hayatım, varlık sebebim. Düşünüyorum da, hep ben olmuşum seni bırakıp giden, hatıralarla baş başa, koyun koyuna kalan ise hep sen olmuşsun. Gidişlerimin ardımdan baka kalan ve usuldan usula göz yaşı döken hep sen olmuşsun. Ben, hep yeni anlarda, yeni dünyalarda, yeni hayatlarda meşgale bulmuşum; seni unutmasam da, öyle duygu fırtınalarının esintilerine kapılmamışım en azından.
Oysa şimdi, ilk kez bırakıp giden sen oluyorsun, ardından boyun büken ise ben. İlk kez, yüreğime ateşler düşüyor gidişinle, ilk kez gözlerimde yağmur bulutları otağ kuruyor. İlk kez sensizliğin acısını bu kadar derinden ve etkili hissediyorum be gülüm.
İlk kez hayatımdaki yerinin derinliğini bu kadar yakından fark ediyorum. Sensiz bir hiç olduğumun realitesi ilk kez bu kadar acımasızca çalıyor kapımı.
Şimdi daha iyi anlıyorum ki; sen olmayınca ben kocaman bir hiçim hayatım.
Duygularımı asla belli etmediğim için sitemlerin olur ya bana, aklıma o anlar düştü şimdi. Keşke dedim, keşke burada olsaydın da, gönlümden sökülüp gelen ve bakışlarımda hayat bulan hüznün fotoğrafını görebilseydin.
Böyle işte gülüm...
Gidişin, kocaman bir yıkım getirdi hayatıma. Yarın, her şey bir başka olur mu, hayat monotonluğuna döner mi, gözlerimdeki serin esintiler diner mi bilemiyorum. Bildiğim, yokluğunun zor olduğudur, sensizliğin kedere yoldaş kılındığıdır.
Ne yazmalı?
Keşke gelmeseydin, hayatımı renklendirmeseydin; sıcacık bakışlarınla, güzel tebessümünle, doyamadığım insan yanınla basit hayatıma anlam katmasaydın.
Ve,
gitmeseydin be canım...
Gitmeseydin yoldaşım...
Gitmeseydin hayat arkadaşım...
Bir tutam hayat-28.02.2014-Azerbaycan
YORUMLAR
Bir tutam hayat
Çokça dersler gizli küçük cümleler arkasına.
Biliyor musunuz,
gerçekten hayat kolay değil.
Her mesleğin, her ülkenin, her yaşama biçiminin zorlukları var.
Bu satırların yazanı,
yüksek tahsil yapan, yurt dışında çalışarak da ailesini geçindirmeye çalışan biridir.
Fakir bir ailenin, beş çocuğundan biri olarak,
inanın hamallık dahil tüm meslekleri icra etmiştir o diplomayı sahip olana kadar.
O nedenle,
hayatın meşakkatlerinin izah edileceği son insanlardan biridir belki de hayatta.
Gelecek günlerde, bu konulara da değiniriz inşallah, kendimizi, geçmişimizi, yürüdüğümüz zorlu yolları daha güzel resmederiz.
Realist yorumunuza bir kez daha teşekkür ediyorum.
Davidoff
Peki siz biliyor musunuz BTH?
Yorumumun ne kadar kısaltılmış cümlelerle gönderildiğini?
Hamallık kötü bir şey değildir BTH. Edeple kazanılan her para güzeldir, zor olsa bile. Hele ki, sonunda size bir diploma kazandırdıysa daha da güzeldir.
Tekrar tebrik ederim.
Bir tutam hayat
Yorumunuz kopuk kopuk olmuş.
Bir şeyleri yazmak istemiş ama, yazmamışsınız.
Ama,
yine de meramınızı anlattınız.
Bu konuda başarılısınız.
Merhaba bir tutam hayat, yazıyı okudum ve hissettiklerini hissettim.
Giden alıp başını gidiyor da ya kalan ne oluyor değil mi?
Aynı senin yazdıkların gibi oluyor.
Çünkü çocuklarım başka diyarlarda olduğu için çokça yaşarım bu gel-gitleri ama senin kadar güzel anlatamam bir türlü.
Tebrikler, Allah kavuştursun.
geç kalmışlığım bağışlana usta kalem
hüzün doluydu yazınız
güne de çok yakışmış ayrıca
kutlarım
saygılarımla
Bir tutam hayat
Başımızın üzerinde hazırdır yeriniz her zaman.
Siz kalem, şiir, edebiyat, gönül dostları,
her birinize iyi ki varsınız diyorum.
Sağ olun.
Bir tutam hayat
Anlamlı ve değerli yorumunuz için çok teşekkür ediyorum.
Bir tutam hayat
dünyalar kadar anlam sığdırmışsınız.
Çok teşekkür ediyorum.
ALPEREN OZAN
teşekkürler.
İlk okumaya başlayınca itiraf etmek lazım Allah allah dedim:) Bu kadar eşini seven çocuklarına düşkün bir adamın hayatına başka bir kadın mı girmiş?
Bu sevda sözcükleri hak eden yerine bir başka zakkuma mı sürülmüş..
Ama sanırım hislerimde yanılmıyorum..Eşiniz sizi ziyarete gelmiş olmalı...
Öyle düşünerek yazınız beğendim baştan söyliyeyim.:))
Ayvazim Deniz tarafından 3/1/2014 8:05:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bir tutam hayat
13 günlük kısacık ve sevimli bir ziyaretti.
o nedenle defterden uzak kaldım, zamanımı sevgili eşime ayırdım.
teşekkür ederim güzel yorumunuza.
yürekten geçenlerin kalemden kağıda akışı
ve bir gidenin ardından gözlerin bakışı
o kadar etkileyici bir o kadarda güzeldi şairim
ve sanırım sizden ilk böyle
bir yazı okudum
kalem mahir olunca
konu fark etmiyor demek ki
tez zamanda hasretlerinizin bitmesi dleklerimle
gönülden kutladım
Bir tutam hayat
gönüldeki sevgiyi itiraf etmek,
ya da tariflemek gerçekten zor oluyor.
Hele de,
konuşma özürlü iseniz,
karşınızdakine içinizde yaşattıklarınızı anlatamıyorsunuz.
Bu yazı,
işte böyle bir durumun,
dışa vurulmasıdır diyebiliriz.
Eşime de gönderdim burada yayınladıktan sonra.
Tepkisini gerçekten merak ediyorum.
Göreceğiz bakalım.
Teşekkür ediyorum anlamlı yorumuna şairim.
Ahmet ÖRNEK
bayılacaktır yenge hanım.... :)
Bir tutam hayat
Kurdele güzel ama,
sizin bir kaç kelimeden oluşan güzel yorumlarınız daha anlamlı.
Çok teşekkür ediyorum.
Bir tutam hayat
Yorumların hep kısacık ama çok anlamlıdır.
Yine güzel özetlemişsin olayı.
Haklısın diyeceğim.
Gönlünde taşıdıklarından ayrı düşürmesin Yaratan insanları.
Bir tutam hayat
Sevgiyi hissetmek kolay da,
tarif etmek zor oluyor gerçekten.
Az buçuk becerebilmiş isek, ne mutlu bizlere.
Bir tutam hayat
O kadar da değil.
Sadece duygularımızın samimi bir tarifi.
Teşekkür ederim yorumuna.
bu sayfayı takip etmeyi seviyorum...
her zaman yorum bırakamasam da...
öyle güzel yazıyorsunuz ki, kendinizi zorlamadan, sıkmadan, germeden, kasmadan...
bu okuyana da yansıyor dolayısı ile...
çokça tebriklerle
saygılar...
Bir tutam hayat
Çok sevindim tespitlerinize, düşüncelerinize.
Gerçek duygularımızı, yaşadıklarımızı, hissettiklerimizi bayatlamadan, sıcağı sıcağına aktarmaya çalışıyoruz.
Gönül sesimizi okuduğunuzdan öyle gelmiştir belki size.
Teşekkür ederim yorum köşeme bıraktığınız bu güzel cümlelere.
Çok sağ olun efendim.
Şimdi daha iyi anlıyorum ki; sen olmayınca ben kocaman bir hiçim hayatım.
söz bitti güzel kalem.....su gibi akıp giderken her cümlede burkuldukki sorma......saygılar sevgiler en kocamanından
Bir tutam hayat
Sözün doğrusuydu yazılanlar.
İnsanın eşinden ayrılması zor zanaat.
Hele de yaş kemale erdiğinde.
Ne demeli?
Allah, ayrı düşürmesin kimseyi.
Teşekkür ederim güzel yorumunuza.
Gökhan şairim....
özlemişim kalemini ne uzun zaman geldi bana kısa ayrılık....
yine geldim yine geldim ve yine kurdaleyi kesmeye geldim....
bu böyle olmayacak ben toptan keseyim en iyisi bir kaç metre alıp :)))
şaka bir yana yazı şöyle can yakan tamda gecenin bu saatinde gözden süzülen türdendi...
kutluyorum dost kalem yüreğini selam olsun uzaklara
Bir tutam hayat
Çok şaşırdım sayfana gerçekten.
Demek, sayfanın ismi, cismi değiştirilebiliyormuş.
Önce tanıyamadım ama, bu kurdeleyi yürütüp gitmek meselesi açılınca,
bizim sadece bir tane sevimli hırsızımız var diye düşündüm.
O da Sevdalinko'dur.
Yeni nickin ne anlama geliyor bilmiyoruz ama,
sayfamıza düşen güzel, samimi yorumuna yine çok sevindik.
Çok sağ ol...
Nurefşan.
etrafına ışık saçan nursaçan...mahlasım ise gözümün nuru...
:)))
sırf sen tanı diye zaten kurdaleyi çalacam dedim ama benim dostum benim noktamdan bilirdi beni hmmm :)))
unutulduk zaten trie idik biri beni tamamen bilinmeyen sebeble unuttu:)
Bir tutam hayat
Çok teşekkürler ediyorum.
Bir tutam hayat
Dileğiniz, sadece yedi dakika sonra gerçekleşmiş, yazımız güne düşmüş.
Teşekkür ediyorum güzel düşünceleriniz için.
Hissettiklerimizi, bir buklecik de olsa dostlarımıza anlatabilmiş isek, ne mutlu bize.
Çok sağ olun efendim.
glenay
tekrar kutluyorum,
selâmlarımla..
Yağmura hasret toprak gibi,
Bir çişeledin geldin geçtin.
Hasretinden yarık yarık olmuşken.
Doymadan sana birden uçup gittin
Tebrik ederim saygılarımla.
Bir tutam hayat
Hislerime tercüman oldunuz.
Tebessümlerle okudum güzel yorumunuzu ve gerçekten çok sevdim.
Sağ olun, var olun.
Otuz iki kısım tekmili birden bir yazıydı vesselâm. Şimdi alayımız uğraşsak dizginleyemeyeceğiz nasılsa içinizin doru tayını. Bırakın coşsun. Bırakın çağlasın. Bırakın da böyle hissedememiş, hissettirememiş yürekler ağlasın. İlle şiir formuna sokacağım cümlelerimi. İlle bir muziplik yapıp gülümsetmeyi deneyeceğim gibi sizi. Bu yazının yazdıranına da selâm hürmet saygı çokça. Eeee ayrılık şarkısını daha doğrusu türküsünü bilirsiniz. Belki ilk ağızdan dinlemişsinizdir de. Şimdi de bu gala taşlı galaya geçin bence. Ya da durun: Senin eşkin meni düşürdü dileyi de dinleyin bir güzel, Yani azıcık daha efkârdan bir şeycikler olmaz. Biliyorum yani öyle anımsıyorum pek aranız yok aslandan sağılan ile. Fakat aklım adüşürdünüz ki sormayın. Ne hoş olur şimdi deniz ve bu yazı yeniden. Tebrikle. Haa durup dururken milleti günaha sokuyorum diye sakın yazmayı bırakmayın haa. Kaleminiz çok şeylere gebe daha. Eeee mühendis bey. Zor işte hesap zor. Ölçmek de zor, biçmek de. Uzun uzun yazıyorum ki dağılsın hava ya ne gezer? Gözlerinize sinmiş o buğu bir kere. Gurbet zordur. Hadi işte anlayın siz meramımı. Güzeldi çok...
Bir tutam hayat
Çok içtendi, çok anlamlıydı.
Burada,
bu güzel Türk diyarında,
gerçekten çok güzel sanat eserleri,
duygu yüklü türküler var.
onlara kapılırsak, vay halimize diyorum.
Destek veren, yüreklendiren güzel yorumunuz için tekrar teşekkür ediyorum.
kıymetli dostum Gökhan Bey
Öylesine hisli bir yazı olmuş ki adeta bir çocuğun uyandığın da annesini yanında göremediği zamanın masun halini gördüm yazınızda dilerim bu ayrılık daha çoşkulu kavuşmalarınıza vesile olsun ve sevginiz daim olsun.
saygı selamlarımla.
Bir tutam hayat
Çok yakın bir zaman sonra, Türkiye yolculuğu gözüküyor yine bize.
Bu durum, duygu yoğunluğunu biraz hafifletici sebep oldu.
Yoksa, göz yaşı damlalarını görecektiniz zannederim bilgisayarlarınızın parlak ekranında.
Şaka bir yana,
gerçekten çok dokundu eşimin bırakıp gidişi.
Yalnız yaşamak zor iş aziz dostum.
Güzel yorumunu gönülden teşekkür ediyorum.
Ve,
Niran Ünsal'ın söylediği Aziz Dostum türküsünü size armağan ediyorum.
Google dan bulabilirsiniz.
lakin insanın hayat arkadaşının gidiş ve gelişleri mutsuz kılsada kısa bir süreliğine insanı kavuşmak var sonunda..yaşatan ve hissettiren kaleminiz var olsun
:(( ne diyeyim ..bir nefesin yokluğuna...kendime yonttum biraz hikayeyi
kaybedince anlıyoruz ki hata benim günah benim suç benim diye...oysa hep bir öncesinde onu suçluyoruz..hatalısın diye ..döner mi bilmem..dönsün istermisin dersin kendikendine ; döner belki ümit edersen diyorsun...rüya olmasın derim bu yaşananılanlar amma velakin sevgili ile hayat arkadaşı arasında dağlar kadar fark var ..
kaleminiz daim olsun..kalem muhteşem akıyor...saygılarımla
GÜLESEN SANCAR tarafından 2/28/2014 6:32:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bir tutam hayat
Sevgili ile hayat arkadaşı arasında dağlar kadar fark var.
Biri erişilmesi imkansız bir güzellik,
diğeri yaşantınızın varlık sebebi, hayat realitesinin ta kendisi.
Biri hayal kısaca, biri gerçek.
Hayal ile yaşamak güzel de,
gerçekten ayrı düşmek yıkıcı oluyor.
Güzel yorumunuza teşekkür ediyorum.
Diliyorum, bir gün siz de, hayat arkadaşınıza duyduğunuz özlemleri kaleme alırsınız bu sayfalarda.
Duygu dolu satırlar arasında kayboldum. Bir eşin ziyareti ve giderken ardında bıraktıkları ne güzel ifade edilmiş tarafınızdan . Geride kalan olmak zordur hep...:(
Yüreğinize sağlık
Saygılarımla
Bir tutam hayat
Ne güzel özümsemiş, ne güzel tarif etmişsiniz.
Gerçekten zor bir ayrılık oldu.
Tel tesellimiz, yakında bir Türkiye yolculuğunun gözüküyor olması.
Teşekkür ederim ziyaretinize.
Dostum;
bu ne böyle. Kalemin valla beni sollamış. Bu ne derin aşk, tutku ve de alışkanlık. Bu bu ne özlem, özlemek. Okudukça gülümsedim, dedim demek ki dostum da böyle yazılar yazabilirmiş. Satır aralarında yüreğin dolaştıkça surlarında gözlerin esir düşmüş. Dur bakalım, dün bir, bu gün iki.
Çok güzeldi
Umarım en kısa zamanda kavuşursun......
tebriklerimle
Bir tutam hayat
bu yazılanlar tamamen gönülden gelenler, gerçekten hissedilen duyguların tarif edilmeye çalışılmasıdır.
Çok üzüldüm eşim gidince.
Hava alanından döner dönmez oturdum, içimden gelenleri yazdım öylece.
Düzenleme bile yapmadım, ham hali ile koydum sayfaya.
Edebiyat alanında, hele de bu sevda kulvarlarında, seninle aşık atmak ne haddimize.
Teşekkür ediyorum güzel yorumuna,
hiç eksik olmayan dostluğuna.
Sağ ol.