- 703 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Nötr olan(Kimseyi suçlamayan) oğlum
NÖTR(KİMSEYİ SUÇLAMAYAN) OLAN OĞLUM
Sevgili oğlum,
İnsanlar hata yapar. Biliyorsun hatasız kul olmaz. Ama gene de insanlar nedense hata yaptıklarını kabul etmezlerde, başkalarını suçlama yolunu seçer. Mesela okumayı seven insan hem okulunda hem de hayatta zorluklarla daha iyi baş eder. Okumayı sevmeyen insan ise hayatın zorluklarından okumaya imkan bulamadıklarından falan şikayet ederek güya kendini haklı çıkarmak için olmadık bahaneler, yalanlar üretmeye bakar.
Kimisi kendini suçlar, pişmanlıklarını anlatır . Ama o pişmanlıklarından hatalarından ders çıkarmaz ve gene okumamaya , öğrenmemeye devam eder. İnsan ne başkalarını ne de kendini suçlamalı ve olayları ve insnaları olduğu gibi kabullenerek eskiden yaptıkları hataları tekrarlamamaya bakmalı.
Nasıl mı dersen?
Bir insan mesela eğitimini yarıda bıraktı. Bundan pişmanlık duydu. Sonrasında da imkan bulamayarak gene eğitimine devam edemedi .Normaldir. Ama bu aşamadan sonra eğitimine devam ederek bir iş sahibi olanı da kıskanmadan onu takdir ettiğini belirterek ondan ibret almaya ve çocuklarının da ondan ibret alarak faydalanmaya bakmasını sağlamalı. Akrabası ise çocuklarını o akrabasına daha çok ziyarete götürmeli. O’nu gördüğü zaman saygı göstermeli ki çocukları da ondan ibret alsın faydalansın. Ama hayatta öyle olmuyor çok zaman. O başarılı insanı kıskanmak, hakkında olumsuz konuşmada da olumlu duygularını gizlemeye bakıyorlar. Bu da tabii ki çocukların olumsuz etkiliyor.
Sevgili Oğlum,
Senin de en sevdiğim özelliklerinden bir tanesi de haya yaptığın zaman hatanı kabul ederek, yanlış seçimlerinde anne ve babanı suçlamayarak hatanı tekrar etmemeye bakman.Yani ne kendini suçlaman ne de anne ve babanı. Sen de biliyorsun ki başkalarını suçlamak onları suçlu göstermediği kendini suçlamak da sana fayda sağlamıyor. Ama hatandan ders alarak içinden “ bu hatayı bir daha yapmayacağım” demen ve bu sözünde durman evrenin ilahi yasası gereği sana fayda sağlıyor. Başarın bundan artıyor. Çünkü bir hatada başkalarını suçlamayarak herkesi gerçek manada af etmen ve hatadan ders çıkarman durumunda evren sana yardım eder.
Bir insan güzellikleri yapmaya söz verdiği zaman (mesela bir öğrenci ders çalışmaya ve sınavda başarılı olmaya) bütün çevresi anne ve babası, öğretmenleri ona yardım eder. Ummadığı yerden yardımcı çıkar. Gerçi onu ders çalışmaktan alıkoyan insanlar olsa da onların gerçek dost olmadığını anlayarak onlardan uzak durmaya bakar.
Bu yüzden hayata olumlu bakman ve kimseyi suçlamaman sana artı değerler katar.
Sevgili oğlum,
Karamsar ve her şeye olumsuz bir bakış açısı getiren ve sana ve kendisinin başına kötülükler geleceğini düşünen ve bunu sık sık dile getiren insanlardan uzak olman da sana artı değerler katar. Çünkü düşüncelerimiz ve çevremizdeki insanların düşünceleri bir enerjidir ve bu düşünceler gerçekleşebilir. Ama çoğu insan düşünmediğinden düşüncenin bir enerji olduğunu bile bilmez ve başına gelen kötü olaylara anlam veremez. Sen hep olumlu düşünmeye baktığında başına da olumlu olaylar geliyor ve başarı seninle oluyor.
Sevgili oğlum,
Hayatta hep olumlu düşünen ve güzellikleri gören , hata yaptığı zaman kendi dahil kimseyi suçlamayarak hayata her zaman artı değerler katan insan olman beni çok mutlu ediyor.
Başarı dileklerimle sevgiyle göslerinden öperim.
YORUMLAR
Düşünmek ve düşünmekten aciz nice insan...En dikkat çekici olan cümleydi...
Yine de ne kadar olumlu düşünüp, gayret gösterse de insan denen mefhum bir şekilde ters gidebilmekte olaylar ve gidişat...
Bütünü itibariyle duyguların hoş bir aktarımı olan, etkileyici bir mektup: Çok şey ihtiva eden, sevgi dolu...
Kutluyorum, efendim.
Saygılarımla...
Esen kalın.