HOŞGELDİN 'HAYAT'...
40’lı yaşlardaki iş adamları ve kadınlara göre acemi bir hemşire,
18’li yaşlardaki ergenlere göre moruk, yaşlı amca ve teyzelere göre ‘kız kurusu’, aileme göre hala küçücük bir çocuk, kendime göre çok da Polyanna gibiyim ben.
Değişik değişik bir sürü ‘ben’ çıktı karşıma mezun olduktan sonra. Binlerce öğüt, binlerce öneri arasında sıkışıp kaldım. Hani ruh hastaları aval aval bakar ya, ha işte…
Aval aval duvarlara bakıyorum odamda. Erken mezun oldum (çok zeki olduğumdan değil, yanlış anlaşılmasın). Kredilerimi doldurmuşum, bütün derslerimi almışım, yasal hakkımış, ben de dibine kadar hakkımı aldım.
Toparlanıp evime geldim, iş görüşmesine gittim. Derken…
‘Mezuniyet belgeniz çıkmadan sizi işe alamayız, azıcık erteleyelim.’ Dediler.
Buram buram resmiyet kokan, simsiyah bir ceket almıştım sırf görüşme için (asla giymem bunlardan derdim oysa ki), içimden binlerce küfürle çıktım hastaneden.
‘Zaten bir ömür çalışacaksın, neyin stresini yapıyorsun, topu topu bir hafta ertelenmiş işin.’ Diyenlere kıl olmakla meşgulüm şu aralar.
Boş boş oturmak ne de boğarmış insanı… Her şey ertelenir belki ama hayalleri ertelemek, hayatın aksaması, planların altüst olması bu kadar çabuk strese sokar mı bi’ insanı yahu!
Hastaneye belge teslimine gittiğimde kan tahlili için laboratuvara girdim.
Erkek bir teknisyen vardı, yaklaşık 35 yaşlarında. Çok da ukala bir şeydi.
Vay efendim staj yaparken koşturuyormuşuz da, çalışmaya başlayınca boş veriyormuşuz da falan da filan da… Ay çok fena sıkıntı bastı bana.
16 yıldır sağlık sektöründe bir şeylere emek vermişsin be adam! Yeni mezun bir hemşireye söylenecek laf mı bu şimdi?
Adamlarda motivasyona dair zerre çaba yok, onu gördüm daha işe başlamadan.
Şu okulun bana kattığı ‘herşeye eleştirel bak’ düşüncesi var ya, sırf onun yüzünden ‘ha işte, bu.’ Diyemiyorum zaten.
Çok da umurumdaydı başkalarının laga lugaları… İnsanları tanımadan, görmeden, değerlendirmeden söylenen laflar hep tırmalardı beni, yine tırmaladı.
Polyanna diyordum ya hani... Şimdilerde karamsar, süpürgeli cadıyı oynuyorum.
İşe başlar başlamaz o teknisyene de omuz atacağım, kafaya koydum ben.
Sağlıklı kalın.
YORUMLAR
Bak sen küçük cadıya :) bir tek süpürgen eksik diyeceğim ama eminim sen temkinlisindir onun da siparişini çoktan vermişsindir :) Şaka yapıyorum alınmayın lütfen. ilk kez tanık olup da yaşadığınız bu olay belkide hayatınız boyunca sürecek olan talihsiz ve kötü olayların sadece size yansıyan tek bir yönü. biz toplum olarak eleştiriyi yada açık sözlü olmayı "patavatsızlık" ile karıştırıyoruz. patavatsız da , açık sözlü olan da sadece doğruyu söyler ama, arasındaki fark, yer, zaman ve mekan olarak nerede duracağımızı bilmememizden ileri gelir. o yüzden kötü olanı unutmayıp öç almak yerine, daha farklı bir metod ile onu yaptığının yanlış olduğunu yüzüne vurup onu utandırmak adına plan yapın , ne dersiniz :) yeni meslek hayatınızda başarılar dilerim, sevgiyle kal küçük cadı :))
KADIN
Her günümün izahını kendimde ararken,garip ama gerçek olan hayatında orasından burasından bir şeyler çalarız.O kadar zaman bohçamıza doldurduklarımız artık nasihat verir yaşa gelince çokça çokça en yakınımızdan en lazım olana kadar dağıtırız...Eminim bize de verebileceğin öğütlerin,nasihat-ların vardır Payıma düşeni alabilirim.
Sabah sabah güzel geldi.
Saygılar
KADIN
Saygılar...
Hayat her yaşa bir şeyler katar...Zamanı gelincede dönemine ayar çekilerek değerlendirme yaparız.Nasihat ise her daim ,her yaşta verilir...Huyumuz suyumuzun aşkına zamana bakış açılarımız güneşe yaklaştıkça evrilecektir..
Saygılar,yürekten sevgiler.
KADIN
bazen
"susmak ve yok saymak" gereksiz insanlara verilecek en nitelikli cevaptır
ne dersiniz
KADIN
hoş gülümsedim okurken ..birazda düşündüm demeki herzaman çok bilen deiğl çok gezen blir bence...sevgiler..
beren yılmaz tarafından 2/27/2014 8:25:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
KADIN
hayırlısı olsun be üstat :) epeydir yazı da paylaşmıyodun,hoş geldin aramıza hoş geldin :D
KADIN
Bence erken yitirme umudunu Sebile Kızım.
Her yerde karaktersizler bulunur.
Bir karaktersizin sözleri senin yolundan almasın.
Umarım iyi günlerin olur.
O kişiyi ve tabi ki sana acemi veya moruk diyenleri utandırırsın...
Mutlaka utandırırsın.
Sende bu hırs varken.
KADIN
5 yıl özel sektör, 5 yıldan beri de devletimin memuru olan ben sana (tavsiye haddim değil ama) bir tavsiye vereyim. özel sektörde kendini ezdirme, devlette hakkında konuşulanlara kulak asma. devletimin bütün memurlarının aklı hep başka memurlardadır. iş yapmaktan çok insanla uğraşırlar. "onlar yatıyo, daha çok kazanıyo, keyifleri yerinde, bu yeniler de şöyle böyle" gibisinden devamlı sinirlerini bozma kapasitesine sahip insanlar mevcuttur. son olarak mesai bitimlerinde yeni bir güne başla, öncesini tamamen aklından çıkar ve mutlu ol :))
KADIN
Gülümsetti yazınız çünkü kendimden çok şey buldum.
Gerçekleri ülkemizin sevgili arkadaşım. Zira ben de az uğraş vermedim zamanında, keza şimdi de devam ediyor çabalarım. iyi bilirim iş arayışını, iyi bilirim atılan çelmeleri.
yaşım kemale ermiş olsa da hala o idealist ve hayalperest kimliğimi koruyorum.
Polynna olmak mı...evet bir polynna da benim. umarım bir gün gerçek anlamda büyür ve görmem gerçekleri iyice kanıksarım.
sektöe sektör dolaştım ömrüm boyunca, çoook uzun bir hikaye, sıkmayacağım.
şimdi elde var sıfır, ama bilmeme rağmen hala çabalıyorum. Umarım bir gün edebiyat dünyasında kalıcı bir şeyler yaparım.yol uzun arkadaşım çok uzun hem de.
size bir abla tavsiyesi: ASLA PES ETMEYECEKSİNİZ, SİZİN GİBİ KIYMETLİ VE BİRİKİMLİ İNSANLARA İHTİYACI VAR ÜLKEMİZİN VE İNSANLARIMIZIN. BİR DESTEKÇİNİZİM VE ÇOOOOK SAMİMİYİM.
yolunuz açık olsun sevgili dost...ve allah gönlünüze göre versin.
sevgiler ve sonsuz selamlarımla...