- 2095 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
HAYVAN YEMİ YAPILAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ (!) VE TRAJİKOMİK BİR HİKAYE: '' SUTRA LİMA LATPA ''
27 Mayıs İhtilalinden sonra ihtilale muhalif gazetelerden biri olan Son Havadiste üç gün arka arkaya şu haber yayınlandı: [ ’’SUTRA LİMA LATPA’’ KAYIP]
Siyasi ve muhalif bir gazetede üç gün arka arkaya aynı haberin çıkması Milli Birlik Komitesinin dikkatini çekti. Son Havadisçileri sıkı bir sorgudan geçirdiler. Böyle bir haber diğer gaztelerde olmadığı halde Son Havadiste niçin üç gün arka arkaya verilmişti? Tabii ki sorgudan bir sonuç alamadılar çünkü Son havadisçiler ser verdi sır vermedi. İyi de kimdi bu Sutra Lima Latpa?
Sutra Lima Latpa’ nın kim olduğunu açıklayacağım ama ondan önce aynı tarihlerde diğer gazetelerde ne gibi haberler vardı onlara bakalım.( Hatta Devletin resmi yayın organı olan Resmi Gazetede...)
29 Mayıs 1960 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi:
’’ ÖLDÜRÜLEN ÖĞRENCİLERİN CESETLERİ TESBİT EDİLİYOR’’
Öldürülen öğrenciler kim? 27-28 Nisan 1960-27 Mayıs 1960 Tarihleri arasında DP Hükümetine karşı gösteriler yapan üniversite öğrencileri... Bunlar Adnan Menderes Hükümeti tarafından katledilmişler ve cesetleri saklanmış bir yerlere(!)
2 Haziran 1960da cesetlerin nerelere saklandığı ve nasıl imha edildiği de açıklanıyor bir başka gazete tarafından(!)
2 Haziran 1960 Tarihli Milliyet Gazetesinin manşet haberi:
’’BUZHANELERDEN TOPLU HALDE CESETLER ÇIKTI-CESETLERİN EKSERİSİNİN NÜMAYİŞLERDE ÖLDÜRÜLEN TALEBELERE AİT OLDUĞU AÇIKLANDI ’’
(Yukarıda da görüldüğü gibi bu haberle ilgili tek resim yok )
Bu haberden hemen sonra 3 Haziran 1960 Tarihinde Milli Birlik Komitesi bir bildiri hazırlar ve bu bildiri 4 Haziran 1960 da ’’ÖLEN VE KAYBOLAN GENÇLER HAKKINDA TEBLİĞ’’ Olarak radyolardan okunur. Tebliğ daha sonra Resmi Gazetede de yer alacaktır. Resmi gazetede ne şekilde yer aldığını da göreceksiniz birazdan. Bu tebliğ ’’ “Milli Birlik Komitesi Başkanlığından Tebliğ Edilmiştir, ... 28 Nisan-27 Mayıs arasında fedakâr üniversiteli gençlerimizin masum gösterilerinde bunlara cop ve kılıçlarla hücum ettirildiği, savunmasız gençlerimiz üzerine ateş açıldığı ve birçok gencin öldürüldüğü artık muhterem halkımızın malumu olmuştur.” Cümleleriyle başlar.Bu bildiri 7 Haziran 1960 Tarihli Resmi gazetede de aynen yer alacaktır.
3 HAZİRAN 1960da hazırlanan bu tebliğ üzerine 4 haziran 1960da bazı gazeteler şu manşetleri attılar:
Hürriyet:
’’HÜRRİYET ŞEHİDİ GENÇLERİMİZ HAKKINDA DÜN MBK AÇIKLAMA YAPTI’’
Cumhuriyet:
’’ŞEHİT CESETLERİ KIYILIP HAYVAN YEMİ Mİ YAPILDI?’’
Vatan:
’’CESETLER CANİCE TEDBİRLERLE YOK EDİLMİŞ’’
Akşam:
’’CESETLER YEM MAKİNELERİNDE KIYILIP TOZ HALİNE GETİRİLMİŞ ’’
Dünya:
’’KORKUNÇ VAHŞET ’’
11 Haziran 1960 Tarihli Ulus Gazetesinin manşeti :
’’ İSTANBUL’DA DOKUZ CESET BULUNDU’’
23 Eylül 1960 Tarihli Ege Gazetesinde Milli Birlik Komitesi üyesi Yüzbaşı İrfan Solmazer’in beyanı:
’’“BEN ONBİR GENCİN ÖLDÜRÜLDÜĞÜNÜ GÖRDÜM, İKİSİNİN CESEDİNİ BULDUK. DİĞERLERİNİ ÇEŞİTLİ YERLERE GÖMÜP ÜZERİNDEN YOL GEÇMİŞLER.” ( Gençlerin nasıl öldürüldüklerini görmüş ama ne hikmetse sadece ikisinin cesetlerini bulabilmiş. İlginç değil mi? Ayrıca bulduk denilen iki ceset de yok ortada. )
Peki bulunan bir ceset var mıdır ortalıkta? Elbette ki hayır.
Gerçekte hiç bir ceset bulunamaması üzerine zamanın Devlet Bakanı Amil Artus açıklama yapar ve on bir öğrencinin nerede olduklarının anlaşılamaması sebebi ile bunların öldürülmüş olabileceğini söyler. ( ’’Öğrenciler ortada yok o halde öldürülmüş olabilirler (!) Devletin bakanının yaptığı açıklamadaki dehaya bakar mısınız ? )
27 Mayıs Devrimcilerinin getirdiği hürriyet (!) ortamında onlar aleyhine bir şeyler yazmanın ödülü (!) Yassıada olacağı için muhalif gazete Son Havadis kolları sıvar ve [ ’’SUTRA LİMA LATPA’’ KAYIP ] Haberini yayınlar üç gün üst üste.
Hâla anlamadınız Sutra Lima Latpa’nın kim olduğunu sanırım. ’’SUTRA LİMA LATPA’’ Bir de tersten okuyun bakalım...Şimdi anladınız mı?
Yalnız...Aptal olan sadece Amil Artus olsa iyi. O devirlerde de günümüzde de o kadar çok aptal var ki. Üstelik bu aptallar kendi aptallıklarının farkında olmayıp bu millete koyundan ahtapot beyinliye kadar, öküzden bidon kafalıya kadar saymadıkları hakaret bırakmadıkları gibi ayrıca ağıza alınmayacak küfürler de sarf ediyorlar. Neyse onları kendi aptallıklarıyla başbaşa bırakıp 7 Haziran 1960 da Resmi Gazetede yer almış olan tebliği sunalım ibretle okunsun diye.
Sahiıe: 1672 (Resmî Gazete) 7 TEMMUZ 1960
Milli Birlik Komitesinin, ölen ve kaybolan gençler hakkındaki tebliği
1-Kahraman ve fedakar üniversiteli gençlerimizin 28 Nisan 1960 dan 27 Mayıs 1960 Tarihine kadar hürriyet uğrunda yaptıkları masum ve imanlı gösteriler sırasında bu asil gençliğimize eski hükümetçe coplarla, kılıçlarla hücum ettirildiği, hiçbir müdafaa vasıtası olmayan gençlerin teşkil ettiği kitleler üzerine insafsızca ateş açıldığı,kendilerinin ağır şekilde dövülüp yaralandığı ve bir çok gençlerin öldürüldüğü artık muhterem halkımızın malumu olmuştur.
Hürriyet şehitlerimizin tesbiti işine Silâhlı Kuvvetlerimizin idareyi ele aldığı andan itibaren ehemmiyetle devam edilmektedir.
Bu güne kadar yapılan inceleme ve araştırmalarda bir çok ip uçları ele geçmiştir. Cinayetleri yapanların kendi suçlarını örtmek ve cesetleri yok etmek için akla hayale gelmiyecek canavarca tedbirlere başvurdukları anlaşılmaktadır. Şehitlerin gizli yerlere gömüldükleri, ıssız yerlerdeki kuyulara atıldıkları,, bir kısmının buz dolaplarına konulduğu ve bir kısmının da hayvan yemi yapılan makinalarda toz haline getirildiği hakkında korkunç haberler alınmaktadır.Aramalara dikkat ve hassasiyetle devam edilmektedir. Korkunç bir vahşetle işlenen bu cinayetler er veya geç mutlaka meydana çıkarılacak ve sayın umumi efkarın ıttılaına arz edilecektir. Cinayetlerin kısa zamanda meydana çıkarılması ve canilerin ele geçirilmesi için sayın talebe velilerinin ve sayın halkımızın
resmi makamlara ve Üniversite tahkik Heyetlerine yardımcı olmalarını rica ederiz.
2-Tespit edilen Hürriyet Şehitlerimizin ebedi istirahatgahlarına bir an evvel tevdi edilmeleri için Milli birlik Komitesince şu hususlar kararlaştırılmıştır:
a)Son hadiseler sırasında hürriyet uğrunda şehit düşen gençlerimizle 27 Mayısta Silahlı Kuvvetlerimizin yaptığı inkilâp hareketlerinde şehit olan Kara harp Okulu öğrencisi Teğmen Ali İhsan Kalmaz 10 Haziran 1960 günü Ankara’da yapılacak büyük bir merasimle Anıt- Kabirin yanında tesis edilecek Hürriyet şehitliğine gömülecektir.
b)Askeri ve mülki erkan ile üniversitelerin, askeri okulların, Vilayet temsilcilerinin ve baroların ve diğer daire ve müessese temsilcilerinin katılacakları bu merasime ait program ayrıca ilan edilecektir.
17 Eylül 1961 de idam edilen Adnan Menderes’in idam kararının daha mahkemesi bile başlamadan ( Mahkemeler 14 Ekim 1960da başlamıştır ) 7 Haziran 1960 da verildiğine başka delil gerekir mi bilmem.
Günümüzün ’’SUTRA LİMA LATPA’’ları anlamış mıdır dersiniz? Hiç sanmam. Bu memlektte eğer hukuk denen mefhum anlaşılabilmiş olsaydı bunca ihtilal ,darbe ve darbe teşebbüsü olur muydu hiç?
YORUMLAR
sami biberoğulları
Şaşmamak elde değil.
Selam ve sevgilerimle.
İlginç ve tarihi belgelerle de desteklenmişti yazı. Korkmaksızın var olup ayakta kalabilmenin erdemineydi gizli vurgusu. Tebrikle sevgili hocam.
sami biberoğulları
Bu tür yazılar maalesef fazla rağbet görmüyor...Bundan çok daha uzun olan masallarım, hikayelerim okunuyor ve yorumlar yazılıyor ama nu türleri okuyan fazla olmuor. O bakımdan bir kez daha teşekkür ederim.
Selam ve sevgilerimle.
hocam çamur at izi kalsın eğe niyet kötüyse ne yapılırsa yapılsın yapılmamıştır buyurun işte istenildiği zaman ne dolaplar döndürülüyor ALLAH iyileri kötülerin şerrinden korusun saygılarımla
sami biberoğulları
'' ALLAH iyileri kötülerin şerrinden korusun ''
Amin.
Selam ce sevgilerimle.