MONTAJ
Son aylarda siyaset arenasında ortaya çıkan ses kasetlerinin baba oğul amca yeğen iş adamı bankacı sanayici falan derken ortaya çıkan seslerin MONTAJ olduğu söylemi aldı başını yürüdü,hani o derece ki sesin kendisine ait olmadığını söyleyemeyen zat-ı muhteremler neredeyse evet ses benim ancak konuşmalar seçilmiş özenle yerleştirilmiş aralardan çekilmiş demeye kadar ima edildi.
Fakat biz okuma oranı çok düşük bir millet olduğumuzdan ötürüdür ki daha kelime anlamını bilmediğimiz sözcükler için bile evet ya öyledir kesin falancanın dediği gibidir demeye kendimizi alıştırmışız.
Çünkü siyasette kullanılan sözcükler Türkçe den çok eski Türkçe yada Arapça olduğu için anlamakta zorlandığımız ama dinlediğimiz bir kelimenin ne anlama geldiğini fazla sorgulamıyoruz.
En son çıkan sayın başbakan recep Tayyip Erdoğan ile sayın Bilal Erdoğan arasında geçen konuşmanın bilim ve teknoloji bakanı tarafından duyar duymaz montaj olduğunu anladım demesi bunun özel kurumların başında özel yetenekli insanların bulunduğunun en güzel kanıtıdır.
Ne gerek var teknolojiye falan canım kulakla bile sahte olduğu anlaşılıyormuş baksanıza
Zaten tıp alanında çalışsa sayın bakanımız ultrasona falan gerek yok şöyle bir bakar karnı çıkıksa erkek yuvarlaksa kızdır…
Sağlığımı ?valla Allaha kalmış şansınıza artık…
Lakin ortada öyle bir durum var ki onunda adına dünya üzerinde DİN deniyor.
Amerika da bir mahkemede şayet sizden lehe yada aleyhe şahitlik yapmanız istenmiş ise önce önünüze bir İncil getiriliyor ve sizden doğruyu yalnızca doğruyu söyleyeceğinize yemin edermisiniz diye soruluyor,sizde vicdanınızı bir kenara bırakıp inançlarınız doğrultusunda bir söz söylüyorsunuz evet yada hayır diye…bu kadar basit.
Bizde ancak ağır ceza mahkemelerinde isteğe bağlı yemin şartı koyabiliyorsunuz oda dini inançlarımızın dahi suistimal edildiği ülkemizde tek ayağınızı havaya kaldırıp evet ederim demeniz ile son buluyor.
Bizim atasözlerimizi vardır anonim olan oysa ki atasözü atalarımızdan geldiğine göre kimin söylediğinin bilinmesi gereken bir durumdur
Örneğin ‘’dinime küfreden Müslüman olsa ‘’ sözünün kime ait olduğu meçhul ancak birinin altına herhangi birinin ismini yazması kadar gerçektir.
Neyse gelelim montaj nedir kısmına
Montaj nedir?
Ayrı ayrı parça, kayıt veya görüntüleri birleştirerek kullanılacağı işe uygun duruma getirme. Kelime, bir işin bitirilmesi yerine de kullanılabilir
Fotoğraf tekniğinde ise montaj veya foto-montaj, farklı görüntü kısımlarının negatifleri birleştirilerek tekrar basılması veya bir film üzerine çok sayıda sıralanmasıdır.
Sinemacılıkta, ayrı film parçalarının birleştirilerek kesiksiz görüntü sağlanması için yapılan işlem. Resim sanatında montaj, basılı resim parçalarını bir araya getirerek yeni bir resim meydana getirmektir. Parçaların konusundan çok sembolik ve estetik değerine önem veren kolajdan farklıdır. Yirminci asır ressamlarından Amerikalı Robert Rauschenberg montaj, kolaj ve resim tekniklerini bir arada kullanmıştır. Montaj resimler genellikle reklamcılıkta kullanılmaktadır.
Matbaacılıkta, ofset baskı tekniğinde formayı meydana getiren resim ve yazıları cam levha veya plastik üzerinde uygun biçimde bir araya getirme işlemidir. Bu işlem, aydınlatılmış ve üzeri camla kaplı montaj masasında yapılır.
Montaj sanayi ise tamamen yerli malzeme kullanarak imali ekonomik olmayan malları, ithal edilen parçalarla yerlileri birleştirerek imal eden bir sanayi çeşitidir. Memleketimizde otomobil, kamyonet, traktör, otobüs, kamyon minibüs, radyo, teyp, telefon, televizyon, elektrikli traş makinası, hesap makinası imalinde montaj tekniği kullanılmaktadır. Zamanla montaj sanayii yerliüretim haline gelmektedir.
Sözlükte "montaj" ne demek?
Bir düzenek, aygıt ya da eşyanın onu oluşturacak farklı öğelerini birleştirme, kurgu.
2. Değişik kaynaklardan alınan öğeleri bir bütün oluşturmak için uygun tekniklerle bir araya getirme, kurgu.
Yani montaj olmayan bir şeyden değil var olan şeylerin birleşimi ile olur..!
Özetle siz ancak aranızda geçen kelimeleri birbirine uyacak şekilde şaşırma susma soru cevap öfke tebessüm itiraz şaşkınlık anlamama ve benzeri kullanacaksınız ki birileri de bu konuşmalarınızın arasında uygun olan sizin aleyhinize olan kısımlarını seçip MONTAJLAYACAK.!
Diğer şekli ile hem de bugün ki teknoloji ile bile çok zor
Varın gerisini siz düşünün!
A.B.2014
YORUMLAR
Ben Adobe Audition ve Camtasia programları ile montajlama çok yaptım. Kendi şiirlerimi, konuşmalarımı kolayca yapabiliyorum. Seslerin ve videoların istenen, istenmeyen kısımlarını kesmek, birleştirmek çocuk oyuncağı gibi bir şey. Düşük sesleri aynı değere getirmek de.
Montaj ses kaydına bir defa baktım. Çok acemice. Öncelikle montaj olduğunu anlamak için çok çaba sarf etmeye gerek yok. Başbakanın sesine (Onun sesi olduğuna emin olamadım) boğukluk efekti verilmiş. Neden temiz ve anlaşılır bir şekilde vermesinler ki?
İkincisi bahsedilen para 30 milyon AVRO ancak; devamında 25 milyon DOLAR ve 20 milyon DOLAR miktarında para. Ekranda bunu görünce daha izleme ihtiyacı hissetmedim. Salakça bir kurgu yapmışlar. Adam evinden parayı çıkarmak için AVRO'yu DOLAR'a niçin çevirsin ki?
Kayıtta başbakan hem dinleniyoruz diyor hem de suç sayılacak sözleri söylüyor. Kısacası bu videoyu hazırlayan ve yayınlayanlar çok beceriksiz.
Benim tavsiyem bundan sonra montajlama yapmak isteyenler ses ve videolarını bana getirebilirler. Ancak benim yapacağım montajlar bilim, kültür, edebiyat, güzel ahlak gibi konuları destekleyen türden olur. Şantajlama amacıyla tek kare resmi de tek saniye sesi de getiren olursa dünyayı başına yıkarım. Ben de böyle montaj yapmayı seviyorum.
Selamlar
Beni de bilim ve teknoloji bakanının montaj olduğunu hemen hissettim demesi güldürdü.Bizler okuyor düşünüyor tartışıyoruz Bir grup sadece biat ediyor. Kaleminize sağlık
denizdalgası/55 tarafından 2/27/2014 9:13:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aslında eleştirim yazınıza değil,bir eğitimci olarak profil resminize.Bizler okullarda çocuklara hep sigara içmemelerini öğütlerken reklamvari profiller oldu mu şimdi?Bunu yapıcı bir eleştiri olarak kabul ederseniz sevinirim.Ya da bir eğitimci refleksi diyelim.Selamlar.
AliBUDAN
saygılarımla,