Sessiz Şehir...
Sessiz Şehir...
Bir sessizlik var bu şehrin her yanında,
Bu sessizliğin farkına vardın mı?
Kıpırtı yok, hareket ne arar kanında?
Bu sessizlik karşısında uyandın mı?
Besmele olur tabi ki hayırlı işlerin başında,
Ruhuna Fatiha yazılı her mezar taşında.
Dikkatini çekti mi yatanlar kaç yaşında?
Tüm ruhlar için Fatiha’ya başladın mı?
Bir zamanlar dar gelirdi bu dünya sana,
Kapını devamlı açık tutarsan ihsana.
Sevaplar sağanak halinde yağar kasana.
İyiliğin önemini burada kavradın mı?
İşte eninde sonunda geleceğin yer burası,
İnsanoğlunun burada çıkar beyazı-karası.
İnşallah derin olmaz tüm kulların yarası.
Yaranı kapatmak için çok çalıştın mı?
Bu şehirdeki sessizliği kuş sesleri bozar,
Yoldan geçen taşıtlardan toprak tozar.
Baksana her taşta ruhu için Fatiha yazar.
Tüm ruhlar için Fatiha gönderdin mi?
Tabela dikkatimi çekmişti…Sessiz şehre hoş geldiniz.Nasıl sessiz şehir olur diye düşünmeye başladım.Herhalde taşıt kullanılmayan, insanların ihtiyaçlarını sessizce çözdüğü, sanayinin, fabrikaların olmadığı….bir şehir aklıma geldi.
Yoldan ilerledikçe, şehre yaklaştıkça, kimsenin olmadığı kuşların cıvıl cıvıl öttüğü ağaçlarla dolu dört tarafı da kapalı bir yer göründü.Bu yere baktığımda taşlarla çevrili küçük odacıklar gözüme takıldı, bir de kapılarında; mezar taşlarında orada ikamet eden kişiler ile ilgili; Adı soyadı,doğum tarihi ve ölüm tarih yazılı…Bir de yoldan geçenlerden istedikleri ruhları için Fatiha yazısı.Hemen ellerimizi açıp tüm burada yatanlar için Fatiha okuyup ruhlarına hediye etmeye başladık.
Mezar taşlarına bakıyoruz,çoğu farklı yaşlarda bu dünyadan göç etmiş.Çocuk,genç,bayan, erkek, dede, nine…yatıyor.Dünyada iken çoğu hiç ölmeyecekmiş gibi hırs içinde çalışıyor, hak hukuk dinlemiyordu.Ama ecel geldiğinde;Çocuk, genç,yaşlı,erkek, bayan dinlemiyor,o tatlı canları bu dünyadan alıp götürüyor.İşte bu tatlı canların son durağı ise bu sessiz şehir.Bizden, yoldan geçenlerden istedikleri tek şey ise ruhları için bir Fatiha…
Bu sessiz şehir bizlere ders veriyor mu? Bu ölümlü, geçici dünyada niçin yaşıyoruz? Neler yapmalıyız ki bu sessiz şehre geldiğimizde rahat edelim?Bu sessiz şehre ne zaman geleceğimiz belirsiz, hemen de gidebiliriz.Önemli olan hemen bunun farkına varıp hazırlıkları yapmalı, kendimizi bu şehre hazırlamalıyız.İnsanlara karşı iyilik yapıp, kulluk borcumuzu yerine getirmeliyiz.Ne yapsan ne etsen de eninde sonunda geleceğin yer burası.Onun için sessiz şehirde ebediyen rahat ve huzurlu yatman için bugünden kulluk görevlerini yerine getirmeye başla, bu dünyada niçin yaşıyoruz sorusunu kendine sor, cevabını bularak yaşamaya başla…
26.02.2014
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.