Mobbing
Mobbing günümüzde çok yaygın. Hemen her işyerinde uygulanıyor. Peki biz bu süreçle başa çıkmayı biliyormuyuz? Karşılaştığımız şey gerçekten mobbing mi? Eğer öyleyse bununla nasıl başa çıkabiliriz?
Bir mobbing mağduru olarak, 4 yıllık tecrübemi paylaşmaya karar verdim. Benim tecrübem mobbing olarak başlayıp bir süre öyle devam etse de sonunda başka birşeye dönüştü. Ben, zor da olsa, bu süreçle başa çıkabildim. İşin güzel yanı kendimi bozmadan kurtulmayı da başardım ve kendi deneyimimi paylaşarak bu mağduriyeti yaşayan diğer insanlara yardımcı olmak istediğime karar verdim.
İşte bu yüzden bu satırlardan sonra bir yazı dizisi okumaya başlayacaksınız. Kendi deneyimlerimle beraber konu hakkında yazılmış iyi eserlerden de yararlanmaya çalıştım. Makalelerin tamamen bilimsel olmasını istedim. Ben mobbingi bilimsel bir konu olarak ele alıyorum. Hatta üniversitelerin psikoloji, insan kaynakları vb. bölümlerinde bu konuya yer verilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Mobbing her ne kadar işyerlerinde uygulanmakla ünlü olsa da aslında hayatın her alanında var. Sadece değişik bir maske altında ve şiddeti farklı. Bu yüzden yazdıklarımdan herkesin faydalanabileceğini umuyorum. Umarım hepinize yardımcı olur.
Yazılarından yararlandığım herkese teşekkür ederim.
Sevgiler.
*Bir sonraki yazı: Mobbing nedir?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.