- 2005 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SAĞLIKTA FARKLI ORTAMLAR,FARKLI MESELELER..1
SAĞLIKTA FARKLI ORTAMLAR , FARKLI MESELELER…
İnsan içinde yaşadığı toplumda çok değişik olaylarla karşılaşmaması mümkün değil. İşyerleri, Kamu alanları, eviniz, spor salonu, alışveriş merkezi, sınırlarınız bütün bu ortamlarda biraz değişir. İki farklı yerde aynı insanlarla iletişime girseniz bile, alan mesafeniz muhtemelen her yerde farklı olacaktır…
55 yaşımdayım her gün her olay insana farklı bir bakış açısı veriyor, iklim şartları, farklı ortamlar, farklı meselelere göre anında insanlarda değişiveriyor. Bana yardım edin diyen insana acıyorsunuz iyilik yapıyorsunuz bir süre sonra sizi unutuyor, kırıyor farklı alan ve sahalarda değişik makamlara geliyor ben çıktım senin ne desteklerin oldu bana diyor kırılıyorsunuz, susuyorsunuz… Söyleseniz olmayacak, sussanız vicdanınız rahat etmiyor vesselam…
En iyisi kafanızı fazla takmamanız. Hani bir söz var ya iyilik yap denize at, balık bilmese Halik bilir… Doğru vallaha…
Vücudumuzun en önemli organı neresi desem herkes farklı bir cevap verir mi*?Bazılarımız kalp, bazılarımız beyin, bazılarımız diş, bazılarımız mide… Demez mi?
Hayat devam ederken 1 ay önce diş hastanesine uğradım ne güzel değişiklikler olmuş inanın tanımakta zorlandım. Çocuk bölümü ve insanlara engellilere yapılan sevgi ve şefkati gördüm gurur duydum. Hasta hane başhekimi Vural Özçelik bey ,Yıllardır komşuluk yaptığımız Bekir Bilgen bey ve yönetim memurlarımız bilgisayardan güvenlik sistemini takip eden elemanları,hasta hakları masası engelliler takip şeritleri hele en son teknoloji harikası cihazlar özel hastaneleri inanın aratmıyor. Diş hekimlerinde sıra alarak tedavi olduğumuz,
Dr.İlkay Taş AKÜN hanım,Dr.Oktay Mutlu bey benim diş tedavimde takdir ettiğim iki değerli hekim,diğer hekimlerimize de ayrıca sonsuz teşekkürlerimizi sunarız.
İl sağlık müdürlüğümüze uğradığımda Kamu hastanelerinin hizmetlerini görüyoruz.
Kapalı alanda bazı sigara içenlere değişik kurumlar ve özel arabalarda rastlasak da ,gençlerde artıyor ne yazık ki,önlemlerin acil alınması lazım,yerel yönetimler bizlerle projeler yapması lazım…5227 sayılı kanunla Sigara yasasındaki uygulamalarda denetimlerde son zamanda epey gelişmeler oldu.İlimiz kaçıncı dersiniz?
Sayın valimiz Mehmet Ceylan ve yardımcılarına, daire müdürlerimize 5727 sayılı yasanın uygulanmasındaki ilçelerdeki eksiklikleri gönüllülerimizden bize gelen istekleri sunduk çözümleriyle gurur duyuyoruz.
Madde bağımlılığı ve tütün il kurullarının kararları kurumlar arası diyalog eksikliklerinden kaynaklandığını bir dostum iletti, hoşgörü ve sevgi şart,Ceza yazmak inanın olmuyor gerçi bir sosyal paylaşım sitesinde bana kızanlar var isim yazmamız uygun değil ,Konuyu FİB Haber ziyaret ederek yorum yazan kimse ona da ilettim.Ceza yazdıranlar ayrı eğitim verenler ayrıdır.Biz eğitimcileriz.
Resmi denetim yapan görevliler de kamusal çalışmalarını yapmaktadır. Sigara içen tiryakiler sağlıkları elden gitmeden ne olur bıraksınlar.1 kişiyi kurtarsak ne mutlu bize.
1-7 MART YEŞİLAY Haftası yaklaştı bizi destekleyen gönüllülerimize, duman avcılarımıza basında arkadaşlarımıza teşekkür ediyoruz. Yeni programlar planladık, eksikliklerimiz varsa onları da bize lütfen yazınız. Yetkililerimiz çözüm çarelerini hemen alıyorlar.
ESENTEPE mahallesindeki bizi destekleyen herkese sonsuz teşekkürler… Her yere yetişemiyoruz. İmkânlarımızı zorluyoruz. Ahiler kalkınma ajansına geçen uğradık. Eski arkadaşlarımızı gördük gurur duyduk. Proje danışmanı gençler ilimize epey kazançları olmuştur sağ olsunlar.
Belediye başkanlığımızın zabıta müdürlüğü kanalıyla yaptıkları denetimlerde özellikle Pazar yerinde biraz daha artmalı diyorlar, gençler ve yaşlılar duman altı oluyorlarmış. Zabıta müdürlüğümüze denetimlerinden dolayı teşekkür ederiz. Resmi denetim ekiplerinde görevli tüm personellere ve uzman hekimlerimize de, Sosyolojik alanda eğitim gören meslektaşlarımız daha iyi alanlarıyla ilgili çalışmalarını elbette yapmaktadır.
İnsan sağlığını kaybedince tedaviye başlıyor para harcıyor pişman oluyor. Bir daha yapmayacağız diyor… Lakin bazıları eski tas eski hamam misali aynen yoluna devam ediyor. Allahım herkese samimi dostlar ve arkadaşlarla tanışmak nasip eylesin.Yarın 2.cemre de suya düşecek baharın başlangıcına doğru gidiyoruz.İklimler de değişti Allah dünyamızda ve ahiretimizde de kazançlı çıkan kullarından eylesin…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.