NUR İZİ, NAR İZİ
ALLAH GÖKLERİN VE YERİN NURUDUR
(Kuranı-ı kerim)
Her varlığın kendine has bir izi vardır.Suyun toprakta bıraktığı iz.İnsan elinin dokunduğu şeyde bıraktığı iz.Yaratıcının yarattığı varlıklarda bıraktığı iz. Özellikle insanın fıtratında var kılınan nur izi.Her türlü çirkinliklere rağmen sökülüp atılamayan iz.Allah’ın hayretler uyandıran sanatını kavrayı veren iz.Görülen alemleri derinliğine araştırarak sırlarını dile getiren düşünce iz.
Hz.İbrahim (A.S.)’ da bu yolu izleyerek Allah’ı buldu.Onu önce fıtratında ve vicdanının derinliklerinde kavrayıp idrak ettikten sonra düşünce ve duygu aleminde de kavradı.Bu kavrayış onda aşk halini aldı.Bu aşk ile masivayı(Yaratıcı’dan başka herşeyi) terk ederek,Allah’a vuslat yolunda yürüdü.
Tıpkı Yunus’un dediği gibi:
Nukuş-u masivallahdan geçirmiş aşkın onları
Komuşlar cümle sevdayı dolaşmışlar bu sevdaya
Kainatı,akıl ve şuuru nura gark olur.Kul bu nur ile Rabbine vuslat bulur.Onunla birlikteliğin zevkini yaşar.
Hak elçilerinin gerçek olan izini izleyip de, sapıklığın karanlıklarından bir türlü kurtulamayanların izlerini izleyenler hüsrana uğrarlar.
Sapık insanların arkalarında bıraktıkları iz,uzaydaki kara delikler gibidir. Her kim onlara uymuş ise karanlıklar içinde yok olup gitmiştir.
Görmez misiniz, Nemrutlar,firavunlar arkalarında kara delikler gibi izler bırakıp gitmişlerdir.Onları izleyenler de onlar gibi helak olmuşlardır.
Gelin bizler de Allah’ın sadık kulu ve elçisi İbrahim aleyhisselamın izlediği fıtratımızda var olan nur izini, bütün zorluklara rağmen izleyelim.
Kurtuluşa ve Hakk’a vuslat yolunu arayanlar,Hz MUHAMMED (AS) , in izini takip ederek Hak nuruna ulaşınız.Hayatınızı şuurlu imana ulaşarak mutlu ve huzurlu yaşsyınız.
Fıtratında var olan iman izini,izleyerek kurtuluşa erenlere ne mutlu.O mutlu kullara selam olsun.
Sözü Yunus Emre’nin şu güzel mısraları ile bitirelim.
Arayı arayı bulsam izini
İzinin tozunu sürsem yüzümü
Hak nasip eylese görsem yüzünü
Ya Muhammed canım arzular seni
YORUMLAR
Her varlığın kendine has bir izi vardır.Suyun toprakta bıraktığı iz.İnsan elinin dokunduğu şeyde bıraktığı iz.Yaratıcının yarattığı varlıklarda bıraktığı iz. Özellikle insanın fıtratında var kılınan nur izi.Her türlü çirkinliklere rağmen sökülüp atılamayan iz.Allah’ın hayretler uyandıran sanatını kavrayı veren iz.Görülen alemleri derinliğine araştırarak sırlarını dile getiren düşünce iz.
.....iz........
Kocaman TEBRİKLERİMLE
Görmez misiniz, Nemrutlar,firavunlar arkalarında kara delikler gibi izler bırakıp gitmişlerdir.Onları izleyenler de onlar gibi helak olmuşlardır.
bu izleri izlemeyenlerden, nur izinden gidenlerden olmak umidiyle...
yararlı ve güzel bir yazı okuttunuz. emeği kutluyorum... tebrikler...