- 708 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Gözlemlerim
Gözlemlerim
Musevilerin ve İsevilerin Allah inancı konusunda çok fazla delil bulma gayretinde olmadıklarını; Müslümanların ise aşırı gayret içersinde olduklarını görüyorum…
Peygamberlerin çoğunlukla Yahudi olması ve Kuranda bile Yahudilerin seçilmiş olduğu üzerine işaret olması; zaten “Seçilmiş ırk” olduğuna inanan Yahudilerin imanını kuvvetlendiriyor olabilir. Belki bu yüzden iman konusunda çok fazla delil peşinde değiller. Belki de dini, metafizik boyutunda değil de siyasi ve toplumsal boyutta yaşamayı seçiyorlardır. Daha çok insanın kendi dinlerine girmesi gerekmiyordur. Çünkü herkes Yahudi olsa üstünlük de çok anlamlı olmayacak.
Çoğunluk olarak Dünya’da ilk sırayı alan Hıristiyanların daha fazla tebliğci (misyoner) oldukları görülüyor. Hatta sömürgeleştirdikleri toplumları bile Hıristiyanlaştırma gayretindeler. Tabii ki sömürgeler Hıristiyan olunca kurtulmuyorlar! Belki daha az sıkıntıya maruz kalma ümitleri oluyor. Bu yüzden özellikle alt sınıfı oluşturan eğlence ve hizmet sektöründekiler boyunlarında “haç” kolyesi ile daha sık görünüyor. Hıristiyanların da iman konularından ziyade siyasi ve toplumsal ikna metotlarını tercih ettiklerini gözlemliyorum. Özellikle süper güce sahip, zengin ülkelerde Hıristiyanların etkin olması ikna metotları arasında inancı o kadar önemli kılmıyor. Güç kendiliğinden ön plana çıkıyor.
Gelelim Müslümanlara! Neden iman konusunda daha fazla delil peşindeler? Birinci unsur, İslamiyet sadece din adamlarına has değil, bireysel sorumluluklar daha ön planda. Bu bireysel vazifelerin yapılması için inancın sağlam olması gerekir. Bir diğer husus İslam dini akıl dini olduğundan herkes aklını işletme çabası içinde. Osmanlı İmparatorluğunun güçlü olduğu (Duraklama ve gerilemenin başladığı) son dönemlerinde inanç konusunda akıl işletmeye çok fazla gerek yoktu; kuvvet iş görüyordu çünkü… Günümüzde İslam coğrafyası geri kalmışlık ve fakirlik içersinde olduğundan; ikna edici olarak elinde akıldan başka güç kalmamış denilebilir. Bu yüzden iman konusunda ikna olmak ve ikna etmek için akıla yöneliyor.
Sözün değeri kısalığında diyorum ve kesiyorum.
Saygılar
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Evet bu elbet inancın zaafiyetinden kaynaklı. Pekiştirmek için deliller peşine düşülüyor...
--
Dini siyasete alet etmeye gelince bu çok yapılıyor maalesef.
Toplumun kolaycılığından istifade ediliyor. Burada dini siyasete her iki taraf da alet ediyor; siyasiler oy kazanmak için toplum ise siyasilere oy vererek dine hizmet ettiğini sanarak...
acaba diyorum bu çabanın iman zayıflığından kaynaklandığını söylesem ne gibi tepkiler alırım.direkt olarak dinsiz diyenler çıkar mutlaka.
ibadeti gösteriş ve siyasi amaçlı yapan uluslar mutlaka hüsrana uğramışlardır.uzak değil bir adım ötemizde kendini dünyanın hakimi sanan hristiyan ve yahudi ülkelerinin baskısına ve işgallerine maruz kalan komşularımızı acıyarak sadece izlemekten öteye gitmiyoruz.
ya daha fazla baskıya dayanamayıp boyun eğerlerse.
tabiiki mümkün değil arap müslümanlar türklere bakarak inancı daha yoğun yaşıyorlar.biz kendimizden korkalım.
acaba işgal sırası bize de gelecek mi?ya bu inanç zayıflığı ve dini siyasete alet ederek gösteriş için yapan sözde müslüman başlar yalakalık ve kulluk ederek ne zaman haç ı boyunlarına geçirecek.