- 968 Okunma
- 9 Yorum
- 3 Beğeni
Meğaloman ve küstahlar kaybetmeye odaklı,kendilerine dıştan bakamayan beyinlerin oyuncağı bedenlerdir.EMA
İnsanoğlu ne gariptir yıllarca incelense de çözülemez.Öylesine bir algı ve organlarla yaratılmış ki kusursuzlukla.Ne yazıktır ki bunun farkında bile değildir kimileri.Her zaman söylediğim gibi insanoğlu ham bir maddedir doğduğunda.Onu yoğuran ana baba aile çevre örf adet gelenek göreneklerdir.N e yazık ki bir çocuğu doğurup ya da doğurtup ortaya salmak ana babalık değildir.Bu tür aileleri görmekteyiz besle ve sal sokak aralarına ne olursa olsunlar.Hasbel kader bir baltaya sap olanı da olur olamayıp sersefil bir hayatı çekenleri de olur.
Öylesine değişken ki insanoğlunun hezeyanları,arsızlıkları ,kıskançlıkları bakıp izleyip acımalımıyız,gülmelimiyiz bilemiyoruz.Sadece izliyoruz...
Hiç bir şeyken meslek sahibi olanlar ,üniversiteler bitirmiş olanlar,ressam,şair yazar,olanlar.Nedendir bu egolar.İçlerdeki komlexlerden mi acaba.Kendilerini geliştiremedikleri ,dar gözlükler ardından ancak o kadar görebildikleri için mi acaba..Yazık diyesiniz geliyor içinizden hafif bir mide bulantısıyla.
Üflendi mi mangallarda kül kalmıyor maşallah..Bir güftesi bestelenen hemen söz yazarı etiketi atıyor sayfasına..Belkide eşi dostu bu bestelemeyi yapan hani gerisi...Trt den geçmiş mi bu eser ?İnsanları aptal yerine koymalar yok mu kendilerini şişindirirken komik oluyor..
Dünya şiir gününde şunu sormuştum;hanginiz Nobel ödüllüsünüz..
Nobel Edebiyat Ödülü bu yıl Kanadalı yazar Alice Munro’ya gitti biliyorsunuzdur umarım.
Bilmesekte ne gam kendimizin yazdıklarını biliyoruz ya yeter...
Kıskanç insan olmak ne kadar zor.Düşünsenize bir başkasının başarısı sizi rahatsız edecek.Sizin kriterlerinize uymuyor diye başkalarının başarılarını eleştirme hakkınız yoktur.Bu sadece iç dünyanızın nasıl olduğunu yansıtır karşı tarafa...Herkes apayrı yaratılmıştır.Başarıları tarzları apayrıdır.Klasiğin dışında ürün verebilen yeni bir akım yaratandır sanatçı.Yıllarca süre gelmiş belli kalıpların ezberinde her gün aynı pilavı pişirmek ve yemek sıkıcıdır.
Bir zamanlar ŞİMDİLERDE BÜYÜK USTA DENİLEN NAZIM HİKMET RAN ın şiileri yerden yere vurulmuştu o gün ki bakış açısının dışında yazıldığı için .Bu günün ustasıdır o...
Demem o ki bana öylesine el değmemiş bakir edebi eserler getirin ki elinizi bırakıp ayağınızı öpelim.....
Ninem derdi ki:kuzummm kendi kendini methedeni kimse sevmez değeri olmaz.seni el methederse değeri olur.Hadi bakalım keller ,körler birbirimizi ağırlamaya devam edelim...
.............................................................................EMA
YORUMLAR
Merhaba,
Gerçekten de dişe dokunur bir konuyu irdelemişsin. Yazdıklarında haklılık payı oldukça yüksek.
Ancak bu türü -yani kendini ne oldum delisi sananı- az da olsa ne azı tamamen bizler alkışlamı-
yor muyuz! Bizler göklere çıkarmıyor muyuz! Yani demem o ki beğenmediklerimizi ne yazık ki
bizler şımartıyoruz.
Şu sitede bile üç beş sözcüğü bir araya getirip "ben neymişim abi/abla" diyen öyle çok ki! Hadi
onlar öyle ... Onlara yazanları okumak insana utanç veriyor. Nağme yapmak içimizeişlemiş. Şiir
diye bakıyorsun ,ne şiiri! Makale diye bakıyorsun ,abuk sabuk laflar. Öykü ise hak getire.
Ne var ki sitenin karnı geniş ,herkesi kabul ediyor.
Şimdi bunu niye yazdım : Aslında senin yazdığın konudan ayrımış değilim ki. Ben sadece sapla
samanı çöpledim. Ben sana bir şey diyeyim mi biz adam gibi eğitilmedikçe bir halt olamayacagız.
Yazını çok ama çok beğendim - burası sitedeki al gülüm ver gülüm hesabı değil- Dilin de çok temiz.
Bana da ancak teşekkür etmek kalıyor.
Teşekkür ederim saygılar.
Seni seni beğenme el beğensin derdi annem de.
Gerçekten insan neden beğenir kendini.Oysa başkaları bizi beğense bile bu kendimizi dev aynasında görmemizi gerektirmez. Her insanın kendine özgü artı değerleri vardır. Bu büyük görme sorununu eskiden
beri düşünürüm. Bu kişiler gerçekte aşağılık kompleksi içindeki kişilerdir. küçük bir yükselişte herhalde
kendilerini göğe yükselmiş sanırlar. Başkalarını küçük görmeye eğilimleri de bundandır.Böyle kompleksleri
olmayanlar bir başarı karşısında kendileri korurlar ve onlar için değişen bir şey olmaz çünkü..
Tebrikler Ema, anlamlıydı,
yazını okuyayım derken kaçırmışım,
en içten sevgimle..
okudum veyazmaya başladım..sayfandı çok doldurmasın diye kendi sayfama aktardım...hırs ve sabır başlıklı ana fikir buydu hırslanmak ve tepeden bakmak ..ne kadar bakabilirsin ki çok çokyüz katlı bir binanaya çıkarsın belki bilemedin onüçbin fite kadar çıkabilirsin aydi aya çık veya başka bir gezeğene..lakin takvayla çıkacağın makamın yanında yedikat yerin dibindesindir...işte böyle mazluma çevrilen herbakış ard niyetle olunduğunda misali budur..
Kibir allahındır..çünkü yaratıcı odur..ben sadece kuluyum...derisiyle kapladığı bir varlığım ,beni güzelleştiren odur....şimdi herkes aynanın önüne geçip kendisini derisiz düşünsün ve sonra başkalarını beğenmemezlikten gelsini..derin olmadığında nasılda birbirimize benziyoruz değil mi.. kemik ,kas ve damar renk aynı..sonra midesi ve bağırsaklarının içinide düşünsün .... sanırım yeterli olacaktır, bu neden bir kul olduğunun....
onun için karın ağrımızın kalbimizi ve ruhumuzu kokutmasına izin vermeyelim, güzel emeller işleyerek...o gözleri celle calaluhu güzel yaratmıştır ki..güzel bakalım..
Rabbim güzel bakanlardan eylesin sevgilerimle esen kal arkadaşım
...
KARDELEN'NİNİM
Garipler diyarından selamlar kul ervahı gene sayfanızda,
İnsanın dilediği gibi hareket edebilme ve tercih yapabilme kabiliyetidir, yani herhangi bir şeyi yapmak veya yapmamak hususunda, bir tarafı tercih etmek iktidar ve serbestliğini temin eden duygu ve cihaza cüz-i irade denir. Bu serbestlik ile Cenab-ı Hak insanları, iyiliği veya kötülüğü istemek cihetinde imtihan eder ve mesuliyeti insana yükler,
İnsandaki bu irade duygusu yaratma ve icat noktasından aciz ve kısadır. İrade sadece kesp yani istemek ve talep etmek kabiliyetindedir. İnsan iradesi ile ister kudret-i İlahi ise bu talep ve isteği yaratıp icat eder,
iman, o cüz-i ihtiyarîyi, Allah namına istimal ettirip, her şeye karşı kâfi getirir. Bir askerin cüzî kuvvetini devlet hesabına istimal ettiği vakit, binler kuvvetinden fazla işler görmesi gibi,
yani biraz toparlarsak insan Allah'ın verdiği bunca nimetin kıymetini bilmiyorsa hane bir deyim var,
vermeyınca mabut ne yapsın hacı mahmut diye yüce mevlam kullarına vermiş yol göstermiş akıl vermiş beyin vermiş düşünsün diye bu güzel paylaşımı çok güzel bulduğumu saygı ile kutluyorum ..Kul ervahı..
KARDELEN'NİNİM
KARDELEN'NİNİM
KARDELEN'NİNİM
Boş ver ema dost üzme canını.İnsan kılığında insanlar ile dönüyor bu dünya.İnsan ile insansı karışmış durumda dır.Selam ve sevgilerimle...