- 625 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Eski Kafa
Eski Kafa
Nesil çatışmasının farklı pek çok nedeni var! Genelde yeni nesil, eski neslin tutucu olmasından; eski nesil ise yeni neslin geleneksel ahlak kurallarını benimsemeyişinden şikayet eder! Ne eski nesil kendi gençliğinde yeni nesilden daha ahlaklı idi, ne de yeni nesil eski nesilden daha tecrübeli değildir! Eski neslin silahı, kendi gençliğindeki halini görmezden gelip “Ahlak” üzerinden (bel altı vuruş) gençlere vurmaktır! Yeni neslin silahı ise eski neslin yaşadığı güçlükleri göz ardı etmesidir! Yani eskiler kendi gençliklerinde neler yaptıklarını anlattığında bazı hayrette kalıyorum. Şimdiki gençler onlara nazaran çok terbiyeli görünür! Yeni neslin göz ardı ettiği de şudur; eski nesil çok sıkıntılı dönemlerden geçti, baskılar zulümler gördü; daha eskiler savaşlar yaşadı! Refah seviyesi genel olarak düşük idi.
Yeni icatları da unutmayalım. Hani şu bir dizide seyyar satıcı var; her şeyi ben buldum diye ortaya çıkan! “Her icadı bizim kutsal saydığımız kişiler buldu!” diyen klasik “Orta Doğu” söylemi vardır. Her şeyi onlar bulmuştur ama ne gariptir ki hiçbir şeyi yapmamıştır! Avrupalılardan hazır almışlar, o konu da ayrı komedi; şimdilik kalsın… Yeni neslin işini kolaylaştıracak pek çok teknolojik gelişim var! En önemlisi haberleşme alanında olanlar! Hayatı kolaylaştıran ev aletleri de var elbet. Gıdadan giyime ve otomobile kadar hepsi ayrı ayrı nimet! Eskiden ısınmak için soba yakılırdı şimdi bir düğme çevriliyor! Yani yeni neslin işleri görünürde daha kolay!
Sosyolojik açıdan, eski neslin isteklerine bakalım; iki unsur ön planda, biri ibadethane diğeri hastane! İkisi tamamsa işlem tamam! Nasılsa fiili olarak üretecek güçten düşmüş, kendini ahrete yakın hissettiği için ibadethanelerde Cennet kovalamaya başlamıştır! Eğer kurnazca konuşturursanız gençliğinde ne naneler yediğini anlatır ama yine de kendi gençliğindeki yaptıklarını yeni nesle hak olarak görmez! Bencilleşmiştir ve anlayışı azalmıştır. İki yapıya önem verir ibadethane ve hastane. Birinde ruhunu arındırır, diğerinde bedenini tedavi eder! Zaten başka ideali de yok genel olarak diyorum. Bu nedenle bu iki yapı üzerinden çok kolay elde edilirler!
Yeni nesil ise özellikle haberleşme alanındaki teknolojik gelişmeyi dibine kadar kullanıyor! Klasik bilgisayarlardan çok daha üstün cep telefonlarıyla neredeyse tüm yaşamını şekillendiriyor! Tam gün telefonla meşguller. Uyurken bile başucunda duruyor. Çalar saat olarak, doğum günü hatırlatarak, belediye otobüslerinin saatlerine ve alışverişe kadar kadar her alanda işe yarıyor. Teknolojiyle yatıp teknolojiyle kalkıyor ama bu kolaylıktan bilinçli bir şekilde yararlananları da görüyorum.
Eski neslin en önemli sorunu; eski nesilden biriyle sohbete başlayın bazısı “Orta Çağ” daki efendilerinden bahseder! Sanki kendileri gençliğinde o efendilere hakkıyla yaranmış gibi bir de gençlerin o efendilerinin ilkelerine saygılı olmadığından dem vururlar! Zaten bunlar “Orta Çağ” efendilerine köle olmakla övünen ve kendi kişiliklerini de dolaylı olarak reddedenlerdir! Yeni neslin bilinci, onlara çok ağır gelir!
Son tahlilde; eski nesle diyeceğim ki; “Dayı sen ibadetini gönlünce yap, bak her yerde bolca ibadethane var; hastalığın için de hastaneler var çok şükür! Git tedavi ol sosyal güvenlik de yaygınlaştı! Ama gençlere ilişme, kendi gençliğinde yapmadığın şeyleri onlara öner de zorlama, ayıplama! Kendi bencil ihtiyaçlarınızın peşinde yeni neslin önünü tıkayacak, özgürlüklerini sınırlayacak işlere bilinçsizce yardım etmeyin! Siz gençliğinizde neler yaptınız ballandıra ballandıra anlatıyorsunuz; işte bırakın onların da gençliği olsun, onlar da yaşlanınca ballandıra ballandıra anlatsın. Kendi “Orta Çağ” efendilerinize kendiniz gençliğinizde köle olmadınız sonradan kölelik yapmaya kalkıyorsunuz; gençlere bunu dayatmayın! Gelişmiş toplumların gerisinde kalmalarına dolaylı yoldan sebep olmayın. Yoksa o çok istediğiniz Cennet’i de kazanamazsınız!”
Yeni nesle de diyorum ki; “Bu eski kafalılara güler yüzle davranın, yaşlanınca ahret korkusundan ibadethanelere hücum etmişler, bedenin yıpranmasından hastanelere koşuyorlar! Doğaldır! Siz yolunuzu kendi kişiliğinize dayanarak çizin! Eski neslin “Orta Çağ” efendileri sizin efendiniz olamaz! Siz Altınçağ’ın Altın nesli olun! İnşallah!”
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.