- 1371 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
MUTLU BİR GELECEK İÇİN SİGARAYA HAYIR
Birçok insan hayat tarzlarını sıkıcı ve çekilmez bulurlar, bazen de kendi yalnızlıklarında kaybolurlar. Yaşam kalitelerini yükseltmek yerinede, bu yalnızlıklarını çeşitli alışkanlıklarla telafi etmeye çalışırlar ve insanın ve toplumun en büyük düşmanı sigara alışkanlığına yenik düşerler. Hayat kaçınılmaz risklerle doludur, her alacağınız bir sonraki nefes sizin için risktir. Kalp yetmezlikleri, araba kazaları ve iş hayatının beklenmedik problemleri, bütün bunlar haber vermeden gelebilecek hayatın kaçınılmaz parçalarıdır. Peki ya sigara! Bile bile ölüme, nefes nefes gitmektir. Onun için hayatınızın ölümle oyununu oynamak hiç de mantıklı değildir. Zaman hızla geçiyor saatin ’Tik-tak’ ları nefesinizle ölüme yol alıyor.
Dünya sağlık örgütüne (WHO) üye ülkelerde ve ülkemizde 1987 yılından bu yana her yıl 9 Şubat Sigarayı Bırakma Günü olarak belirtilmiştir. Buna rağmen içinizdeki bu yakıcı arzudan halan vazgeçemediğinizi görüyorum ve bu alışkanlıktan vazgeçmelisiniz diyorum. Bağımsız hayata gülümseyerek merhaba demelisiniz.
Sigara kullanımı halk sağlığını tehdit eden en çok mücadele edilerek önlenmesi gereken bir sorundur. Ne yazık ki sadece gün olarak anıldı ve geçti. Sigara bağımlılığının tedavisi, önlenmesi ve tütün kontrolünün acil ve öncelikli bir konu olduğu unutulmamalıdır. Aktif ve pasif sigara içiciliği ölümlere, hastalıklara, sakatlıklara ve psikolojik sorunlara neden olarak kişi ve toplum sağlığını tehdit etmektedir. Sigara çabuk ulaşılabilir olması sebebiyle gençler arasında sigara içmek oldukça yaygındır. Gençler adeta mayınlı bir tarla gibidir. Sigara içen gençler aynı zamanda alkol ve uyuşturucu bağımlılığına yatkın hale gelmektedir, çünkü sigara kişinin öteki kötü alışkanlıklarına karşı direncini azaltmaktadır. Gençler arasında sigara kullanımının nedenleri incelendiğinde ilk sırada merak yer almakta, büyüdüğünü kanıtlamak, farklı olmak, stresten kurtulmak gibi nedenler ergenlerin sigara kullanımını artırır. Aynı zamanda sigaraya kolay ulaşım, fiyat, evde sigara kullanan kişilerin bulunması kullanımı daha da artırmaktadır.
Sigaranın neden olduğu hastalıklar nedeni ile,
İçilen her sigaranın ömürden 12 dakika çaldığını
Sigara içenlerde ölüm hızı, içmeyenlere oranla iki kat fazla olduğunu,
Sigara içenlerin içmeyenlere göre ortalama 20-25 yıl daha erken ölmekte olduğunu,
Sigara içenlerde kanserden ölüm oranı, içmeyenlere oranla 15-25 kat daha yüksek olduğunu
Türkiye de sigara tüketimi nedeniyle yılda 15 milyar liranın duman olup havaya gittiğini
Ülkemizde 120 bin, dünyada 4 milyon insan ölmekte olduğunu, biliyor muydunuz?
Ülkemizde yaklaşık 24 milyon kişi sigara içmekte, sigaraya harcanan para 10 milyar doları bulmaktadır Türkiye’de her yıl 22 ton sigara izmaritinin toplanmakta, izmaritlerin içinde kimyasal maddeler içerdiğinden dolayı 5 yıl boyunca doğada yok olmamaktadır.
Bir araştırmaya göre de 2000- 2024 döneminde 150 milyon insanın sigaraya bağlı hastalıklardan öleceğinin tahmin edildiğini biliyor muydunuz?
Sigarasız sağlıklı yaşamı yaşamımızda en önemli karar olarak hep canlı tutmalısınız. Yoksa bir sigara içsem ne olur ki diye düşünmeye başladığınızda sizde o bağımlı olanlardan olacaksınız. Tüm vatandaşlarımıza özellikle de gençlerimize beyin güçlerini kullanarak gelecek nesillere örnek olmalarını, müşterek düşmana karşı toplumsal bilinci artırıcı çalışmalara katılarak bu kötü alışkanlığı yaşamlarına dâhil etmemelerini öneriyorum. 9 Şubat Dünya Sigarayı Bırakma Günü’nün de halkımızın bilinçlendirilmesine vesile olacağına inanıyorum.
Sigarayı bırakmayı karar vermek bir gün bütün bağımlıların karşı karşıya kalacakları bir karar anı olacağını biliyorum.
Her şey karar vermeyle başlar. Neden o kararı şimdi vermiyorsunuz ve sigarasız hayata gülümsemiyorsunuz?
Sizin gülümsemeniz hayatın da size gülümsemesi demektir.
SEVGİYLE KALIN
YORUMLAR
bence sigarayı bırakmak için ilk önce kafamızda, kafada bitirmek lazım. birazda kararlılık tabi. inşallah içen herkes özellikle de bırakmak isteyenler tez zamanda bırakırlar.
güzel bir yazı olmuş. kutluyorum.
okuyan ve okuyacak tüm arkadaşlar adına verdiğiniz bilgiler için de teşekkür ederim
esen kalınız
Sigarayı bırakmayı karar vermek bir gün bütün bağımlıların karşı karşıya kalacakları bir karar anı olacağını biliyorum.
Her şey karar vermeyle başlar. Neden o kararı şimdi vermiyorsunuz ve sigarasız hayata gülümsemiyorsunuz?
Sizin gülümsemeniz hayatın da size gülümsemesi demektir.
...
hayata ve özelikle yarına değer katan mükemmel bir paylaşımdı
teşekkürler sevgili dost