İZ
İZ
Hayatımızda ki yeri parmak uçlarımızdan başlayan ve yüreğimizin içine kadar uzanan kısa ama derin kelime…
Hayatımızda aklımızda vücudumuzda hatta hemen hemen herkesin unutamayacağı ve silemeyeceği izler vardır
Hiçbir silgi hiçbir asetat silemez!
Bir arkadaş bir materyal bir hayvan bir ülke yada bir aşk…sebebi ne olursa olsun şayet bir iz bıraktı ise sizde kolay kolay silemeyeceğiniz gibi zihninizden de kolay koyla çıkaramayacağınız kesin.
Örneklendirmeye kalksak milyonlarcasını bulabileceğimiz ancak senin hayatında iz bırakan nedir diye sorduğunuzda cevap alamayacağınız özeldir çoğu zaman iz.
Güncel yaşantımızda kullandığımız bir kelime değildir o yüzden,bir gün boyunca hatta aylarca kullanmadan yaşayabilir konuşabilirsiniz.
Şayet denk gelirse cümle içinde mutlaka ya karşınızdaki insanda yada sizde tarifi mümkün olmayan bir acının paylaşımını yaşıyorsunuzdur.
Hadi bir iki örnek verelim o halde,atasözüdür ‘’AT İZİ İT İZİNE KARIŞTI’’
Nedir açılımı sürülen peşinden gidilen aranılan yahut bulunması gerekmese de bizi doğru yere götürecek olan bir şeyin arasına farklı bizi yanıltan karışık doğru yoldan ayırması muhtemel olan durum..!
Yani iz ruhta açılan yara yerde bulunan derinlik anlamına gelse de biz çoğu zaman bu kelimeyi polisiye romanlarda olay yeri inceleme sahnelerinde duyarız sıklıkla ‘’olay mahallinden toplanan deliller neticesinde suçlu yada suçluların hiçbir iz bırakmadan kaçtıkları tespit edilmiştir’’ gibi
Ama aşka sitemdir çoğu zaman giden sevgiliye özlenen birine…’’öyle bir iz bıraktı ki bende’’ diye başlar cümle…Hatta bende ki izleri hala taze diye ucu açık bırakılır kimi seferinde…
Zihnimizde beynimiz de ve yüreğimizde açılan Yaraların izleri vardır bir de… öyle ya çoğu zaman yara sonrası semptomlarda kullanılır bu kelime…
‘’eskisine göre çok daha sağlıklısınız biraz iz kalacak ama olsun oda giderilir estetikle’’ der doktor !
Filmeleri vardır İZ PEŞİNDE diye bol aksiyonlu…
Kulüpleri vardır İZCİLİK KLUBÜ diye
Lakin asıl iz zihinlerimizde açılan derin yaraların son evresidir.
Ve hiçbir iz birbirinin benzeri değildir. Tıpkı parmak uçlarımızda olanlar gibi.
Unutmadan cumhuriyet döneminde kullandığımız ve asla peşinden ayrılmayacağımıza söz verdiğimiz bir izi de unutmamak lazım bu sıralar kimse o izin peşinden gitmiyor neden se…!
‘’ATAM İZİNDEYİZ’’
Son cümleye bıraktım asıl takip etmemiz gereken cümleyi çünkü ATAM İZİNDEYİZ diye açsa idim konu başlığını okumazdı kimse…
Saygılarımla,
A.B.