Lekesiz Aşk
Denediğim bir tür değil. Öncesi yok, tasarlanmış bir şey değil. Her nedense birden aklıma geldi ve böyle bir başlık attım.
Her zamankinden farklı olsun,değişik bir yazı olsun, bir aşk ve sevgi yazısı olsun dedim ve yazmaya koyuldum.Becerebilir miyim bilemiyorum..
Aşk ve sevgi nasıl anlatılır,nasıl ifade edilir,ne tür sözcükler kullanılır pek bildiğim bir şey değil. Yani benimki bir tecrübeye,yaşanmış bir hadiseye dayalı değil. Başlayayım,hele konuya gireyim bir ve üslubumca anlatayım,alışık olmadığınız farklı bir üslupla.. Güzel, hoş ve latif sözcüklerle..
Aşk ama hangi yönlü, hangi boyutlu? Bir manevi aşk mı yoksa bilinen tür,yani iki insan arasında karşı cinsler arasında olan aşk mı?
Bilinenden gitmek durumundayız. Denenmişten yola çıkmalıyız.
Bir Leyla ile Mecnun,Ferhat ile Şirin aşkı değil anlatacağım aşk.
Yani yanıp kavrulup yok oluş, bir halden diğer bir hale, maddi olandan manevi olana geçiş değil.
Bizi aşar bu..Dili ve tarzı farklı çünkü onun..
Bilinen aşk bizimki. Hemen hepimizin tatdığı aşk..Pak,duru,temiz,lekesiz aşk.
Başlayayım o zaman.
Yumuşak üslupla,latif sözcüklerle..
Bize özgü farklı bir dille..
………………..
Sevgi ve gönül işi kaba ve sert sözcüklerle anlatılmaz elbette.
Peki nasıl?
Mümkün olduğunca yumuşak, içten,duygu yüklü kelimelerle..
Birisine ısınmışsanız ilgi duydum,etkilendim,hoşlandım dersiniz, daha ilerisi ise çarpıldım,vuruldum..
Bir gördüm dünyam değişti,iradesiz meylettim aktım ona dersiniz.
Kadın olsun erkek olsun hepimiz biliriz değil mi? Farklı bir duyguya kapıldığınızı,sürüklendiğinizi,içinizde bir şeyler hissettiğinizi..
O duygu ve hisler nereye götürür sizi? Yolu ve mecrası neresidir?
Kimi zaman karşılıklı,kimi zaman karşılıksız..Bir görmeye,bir çırpıda ve ansızın..Hiç anlayamadan,farkında olamadan..
Çarpılıverirsiniz. Bazen huyuna suyuna,bazen boyuna posuna.. Endamına,güzelliğine yani..
Vurulur, mefdunu olursunuz. Önce zihninize,sonra kalbinize yerleşir. Çıkarıp atamazsınız,sökemezsiniz onu oradan.
Nedir sizi cezbeden,neyine kapıldınız bir çift sözüne mi yoksa kara kaşına kara gözüne mi yani güzelliğine,fiziğine mi?
Anlamaya yorumlamaya mesele yapmaya gerek yok bunu. Hoşlanmışınız sevmişiniz işte..Ruhunuz örtüşmüş kalbiniz ısınmış. Geri dönüşü yok bunun.
Engellemeye, karşı koymaya gerek yok. Artık tüm kalbinizle,yüreğinizle oradasınız. Dörtlük de yazabilir,şiir de döktürebilirsiniz.
Artık kalptesiniz,gönüldesiniz.Yürekler onun için atıyor,onun için yanıp tutuşuyordur.Ayrı insanlar değilsiniz bir bütünsünüz.Bir elmanın iki yarısı gibisiniz.
Geleceği tek başınıza değil,birlikte kurguluyorsunuzç. Aynı yastığa baş koymayı,aynı iklimi paylaşmayı düşlüyorsunuz.
Büyümek genişlemek kök salmak istiyorsunuz. Birlikte yaşamayı,birlikte yaşlanmayı, bir ömrü birlikte tüketmeyi..
Tüm hayaliniz bu..
Acıyı kederi tasayı,sevinci mutluluğu birlikte paylaşmak istiyorsunuz.
Geleceğe güvenle bakmak,kolkola omuz omuza yürümek istiyorsunuz.
Birbirinize güç vererek, destek olarak..
Hayatı omuzlayarak..
Yaşamın tadına lezzetine vararak..
Gökyüzündeki yıldızları seyre dalarak..
Uzak ufuklara birlikte bakarak..
Bir ömrü birlikte sürmek istiyorsunuz.
Aşk ve sevgiyle
Uzun bir yürüyüşe çıkıyorsunuz..
Elele,omuzomuza uzun bir yürüyüş..
Yıldızları seyre dalarak,uzak ufuklara birlikte bakarak..
Kemal GÜL
12.02.2014