MATRUŞKA
Hiçbir şey, her şey olmanın içinde potansiyel olarak zaten var ise, müstakil, yalın bir her şeylikten bahsetmek yalan olur.Hiçbir şeysiz her şey yok ise, her şey siz hiçbir de yok anlamına gelir bu.
Peki her şey ile hiçbir şey arasındaki farkı nasıl açıklarız.?
Her şeyin içinde kendini kamufle edebilen hiçbir şeyin hükmü yoktur.Tıpkı hiçbir şeyin içinde yer alan her şey parçasının olduğu gibi.
Yani her zaman savunduğum... ya siyah ya beyaz...olmalı görüşü çürüyor ...her şey ılımlı sert, ya da soğuk yumuşaklardan.
Şükran AY
YORUMLAR
Şairliği yazarlığını, yazarlığıysa şairliğini besleyen kalem bir başka alem sunuyor bizlere. Edebiyat ve felsefenin bu dest-i izdivacı karşısında selam durmak, durabilmekte güzellik.
Şükran AY
Değerli, onore eden görüş ve düşünceleriniz için ne kadar teşekkür etsem az gelir.Sağolun. Varolun.Selam ve en derin hürmetlerimle yüreğinize.
Çokbüyük yıldızın hidrojeni tüketmesi sonucu kendi içine çökmesi katirilyonlarca ton kütlenin tek noktaya
sığması,yani karadelikler kavramınızı açıklar,hürmetle
tek karadeli k diyecektim ama malum burda sazanlar bol:)))))))
Keskinkalemzaman tarafından 7/14/2014 10:22:14 AM zamanında düzenlenmiştir.
Her canlı bulunduğu ortama ayak uydurmak zorundadır,tabiat da insanlar,hayvanlar ve bitkiler,hepsi bulunduğu ortama göre değişiklik sergiliyor.Bu bağlamda insan oğlunun elinden gelenler var,birde sadece seyirci kaldıkları var.Ben insanları ağaçlara benzetirim,aslına bakarsak hepsi ağaç,ama renkleri ayrı ayrı,boyları değişik aynı cinsten olsalar bile,Güz mevsimi gelince sarı sarı yaprakları dökülür tükenen ömrümüz gibi,bazen o sarı yaprakların arasında yemyeşil taze yapraklarında düştüğünü görürüz,ölen genç bedenler gibi,demem o ki;hayat Gökkuşağı gibidir.Önemli olan onun renklerinden yararlanabilmek dost Şükran hanım Sevgilerimle....Slm.
aslında tek bir gri de yoktur. koyu gri, açık gri, maviye çalan gri, kızılı andıran gri, toprak grisi v.b. anlaşılan "ben hayatın gri tonlarını severim arkadaşşş" diyenlerin bile ayrılabildiği noktalar mevcut. önemli olan "sonuçta hepimiz gri değilmiyiz yahu" ya da "hepimiz ayrı birer rengiz, bir araya gelirsek gökkuşağı oluşuyor" diyebilmekte sanırım. Elinize sağlık..
Siyah ya da beyaza odaklanırken-iyi ya da kötüye; acıya, tatlıya- ara tonları gözden kaçırır insanoğlu genelde, ki bir çok şey o ara tonlarda saklıdır;
Varlık, yaratıcının yüklediği bir doğuştan kapsayıcıdır birbirine her zaman, bunun da farkında olmaz, tıpkı birinin diğerini tamamlamasını unuttuğu gibi;
Felsefi derinliği olan bir yazı okudum kaleminizden Şükran Hanım, ne kadar anlayabildim bilemiyorum, sadece bende uyandırdığı düşüncelerimi paylaşmak istedim;
Teşekkürler kaleminize;
Selam ve saygı ile...
Şükran AY
Cidden öyle mi demiş hocam.Bunu duyduğuma nasıl sevindim anlatamam.:))
Çok ama çooooooooook sevindim.:) Hiç bir şey bu kadar mutlu edemezdi beni.
Teşekkür ederim değer katan yorumunuz ve varlığınız için.Eksik olmayın.
Selam ve sonsuz saygılarımla yüreğinize.
Felsefi yaklaşımlarla derinleştirmek hayatı ve insanı,kendini bir yere, olduğunca doğru yere koymak doğru tanımlamak gerekiyor.Siyah ve beyaz arasında kalmak zorlaştırır tek düze kılar oysa hayatın yaşanası onca tonları var. SANATSAL BAĞLAMDA FELSEFİ ANALİZLERİN VE FELSEFİ ZENGİNLİĞİN NE KADAR ÖNEMLİ OLDUĞUNUDA BELİRTMEK GEREK.Katkılarınız"dan dolayı sizi yürekten alkışlıyorum elinize sağlık
Şükran AY
Bir an da geliveren bir düşünceydi.Önceden tasarlanması yoktu.Hem unutmamak hem de haklılık payımın ne derece olup olmadığını tespiti açısından paylaştım.İyi ki paylaşmışım.Teşekkür ederim varlığınız ve değerli yorumunuz için.Selam ve saygılarımla yüreğinize.