- 1059 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KIBRIS HALKINI SATIYOR MUYUZ
BOP çatırdadı.
Siyasi İslam, Ilımlı İslam cıvıttı.
Oysa Doğu Akdeniz havzası hala çok önemli, neredeyse dünyanın aort damarı.
Hem ekonomik, hem stratejik bir kavşak.
Kıbrıs adası tam da merkezde.
1974 yılında adaya çıktık. (Kıbrıs Barış Harekatı). Yaklaşık %35 ini aldık. Biz çıkmasak Yunanistan çıkacak ve adanın tamamını kendi topraklarına katacaktı. Bu kesin bir gerçek.
Ada nüfusunun yaklaşık % 30 u Türk, %70 i Rum.
Adayı Yunanistan’a katmak için Rumlar yılmadan mücadele verdiler ve vermeye devam ediyorlar. Bunun bir ayağı da Türk nüfusu asimile etmek yani yok etmek için uyguladıkları ağır eziyetlerdir.
Türkiye’nin desteği ile adanın kuzeyinde KKTC adıyla bir Türk devleti kuruldu. Kimse tanımadı, aksine baskı yaptılar.
2004 yılında AB Güney Kıbrıs Rum devletini, bütün adayı temsilen bünyesine kabul edince Türkler iyice mağdur oldu.
2014 başında Rum ve Türk taraflar görüşmelere yeniden ikna edildi. Bir araya geldiler ve RUM tarafın ÖN ŞARTI OLAN "ortak açıklama metni" ni imzaladılar. O metinden iki cümlecik alayım buraya:
*****
“… Liderler, Kıbrıs’taki mevcut durumun kabul edilemez olduğu,…… …nda hemfikirdirler.”
“…. Birleşik Kıbrıs,………… tek vatandaşlığı ve tek egemenliği bulunan bir devlet olacaktır. …….”
****
Bu metin işi bitirmiş aslında. Gerisi teferruat.
--- Rum tarafı göbek atıyor.
--- ABD göbek atıyor.
--- AB adına Merkel mutlu.
--- BM temsilcisi iş becermenin gururunu yaşıyor.
--- Türk basını konuyu ağzına bile alamıyor.
--- T.C. nin iktidarı " T.C.den bir taş daha koparma heyecanında.
--- KKTC yani Türk tarafı öksüz, kimsesiz, boynu bükük. Anavatanın ihanetiyle çökmüş durumda.
Bu neyin göstergesi:
--- Görünürde ada insanları için güzel ve daha iyi hayat koşulları sağlayacak gibi. Bir ada bir devlet.
---AB vatandaşlığı.
---Güney Kıbrıs ışıl ışıl, Paris gibi. KKTC bölgesi izbe-karanlık yoksul, örene dönmüş. Sanki bir yüzyıl eskiyi yaşıyor.
Kazın ayağı hiç de öyle değil, öteki pencereden bakınca durum vahim görünüyor:
---Büyük ağabeyin orada gözü var.
---Türk nüfus eninde sonunda yok edilecektir. Asimile edilecek, edilemeyenler adadan uzaklaştırılmaya zorlanacak, her şeye rağmen kalanlar İKİNCİ SINIF VATANDAŞ olarak itilip kakılacak, ayak işlerini yapmaya zorlanacaktır. Yani Türkün doğasındaki benliğe aykırı bir yaşama zorlanacaktır ki bu yürümeyecek, adada yeniden hır-gür ve katliamlar başlayacaktır.
---T.C. dünya milletleri nezdinde ciddi bir tokat yemiş olacak, itibarı zedelenecektir.
---T.C. ciddi oranda küçülecektir. Neredeyse şu andaki toprakları büyüklüğünde bir hava sahası, ekonomik ve stratejik mücavir alan kaybına uğrayacaktır.
---T.C. çözülme, çöküş dönemine girecektir.
---Kıbrıslı Türklerin ve T.C.’nin kayıpları karşı taraflara kazanç olacaktır.
Kıbrıs Türkünün ve T.C. vatandaşının çıkarına olan çözüm; KKTC’nin güçlendirilerek yaşatılmasıdır.
Son yıllarda T.C. hükumeti anlaşılmaz bir şekilde, yönettiği devletin çıkarlarının aksine Kıbrıs meselesinde ” VER-KURTUL” der gibidir.
Not:
Türkiye’den adaya su hattı projesi nihayet başlatıldı. Bu çok önemlidir . Adaya hayat verecek bir projedir.
Keşke rüşvet-komisyon-avanta amaçlı değil de, KKTC insanı düşünüldüğü için boru hattı ihalesi yapıldı diyebilsem…
*büyükharman*
YORUMLAR
Eyvallah Ustam...
Atatürk'ün Kıbrıs konusunda geleceğini bildiren sözlerini görmeyenlere, bu yazınız ibret olsun...
Cumhurbaşkanı Rauf Raif Denktaş'ın feryâdını hâlâ kulaklarımda hissediyorum... oylamada "Hayır" deyin...
Menfaati, koyunun otu gördüğü gibi ve peşine takılanlar; bacaklarından asılacaklarını hesâbedemiyenlerle doldu televizyon kanalı proğram yorumcularından pekçok kısmı!.
(hayvan bildiklerimiz neden kendi yaşama yerlerine zarar vermiyorlar şaşıyorum)
Sağlığınızı dilerim...
kadiryeter Kadir Yeter. 23.02.2014 TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=126094
büyükharman'a
kadiryeter tarafından 2/23/2014 10:12:53 PM zamanında düzenlenmiştir.