- 1665 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALO FATİH!..
Herkesin dilinde mizah olmuş bu söz!
Alo Fatih!..
Alo Fatih!..
Sözün gerisi yarı fırça yarı talimat devam ediyor.
Bu Fatih, bizim Fatih!
Yani eski arkadaşımız, kardeşimiz, dostumuz, Emin Saraç Hocamızın mahdumu Mehmet Fatih Saraç!
Çizgi film üreten mütevazi bir işyeri vardı. Hatırladığımız kadarıyla mali müşaviri idik. Belki az kazanıyordu ama hem davasına katkı sağlıyor, hem de helalinden kaznıyordu. Mutlu bir yaşantısı vardı. Babası ve hepimizin hocası Muhterem Emin Saraç’ın öğütlerine uyuyorduk. Bu öğütler hep, Milli Görüş yolunda bulunmayı işaret eden, Erbakan Hocamızın nasıl değerli bir islami lider olduğu, İslam aleminin kurtuluşunun ancak bu liderle olabileceği istikametinde idi. Fatih de, biz de Emin Saraç Hocamızın sözlerinden çıkmamaya özen gösterirdik. Bu durum Reis’in Belediye Başkanlığı döneminin ortalarına kadar devam etti.
Reis’in etrafındaki halka değişmeye başladığında Fatih Saraç’ın daha yakınlara sokulur olduğunu gözlemliyorduk. Arap sermayesinin süpermarken yoluyla Türkiye’ye girme hazırlığında olduğu dönemlerdi. İşte, Reis’e en feci yanlışlıkları yaptıran Cüneyt Zapsu ismi, bu yolla yaklaşabilmişti. Sonradan Amerika’da “Bu adamı deliğe süpürmeyin” diye abuk subuk sözler edip, başta Reis’in ve bütün milletin onurunu zedeleyen adam! Başka isimler de vardı tabii ki. Reis’in etrafında oluşan bu yeni halkanın 28 Şubat sürecinde ayrıştırıcı roller oynayan kişilerden oluştuğunu hatırlatmak isteriz...
Önemli bir ayrıntı şudur ki, M.Fatih Saraç bu ayrılık sürecinde babası Emin Saraç Hocamız ile ters düşmüş gözüküyordu. Çünkü hocamız bu dönemde de Erbakan hocamızın etrafında yol gösterici rolünü devam ettiriyordu. Son yıllarda Emin Saraç Hocamızın zihni bir tereddüt geçirmekte olduğunu duymamıza kadar bu böyle devam etti.
Seneler sonra bugünlerde Mehmet Fatih Saraç, hiç hoş olmayan bir tarzda gündeme geldi. Gördük ki Sayın Başbakan onu, bir yandaş medya gurubunun başına oturtmuş. İkide bir arayıp, emir, fırça, nasihat karışımı talimatlar veriyor. Gözlerimize kulaklarımıza inanamadık, aynı türden fırça karışımı talimatları danışmanlar da veriyor. Sanırız bakanlar, müsteşarlar ve parti büyükleri de aynı şekilde arayıp talimatlar veriyorlardır.
Eski akadaşım Fatih Saraç’ın karşılıklı konuşmalardaki tutumu gerçekten içimizi sızlattı. Eziliyor, büzülüyor, ıkınıyor, sıkınıyor. Emrine verdikleri eski kaşar solcu, renksiz ve üslüpları hiç de kendisine uygun olmayan kişilere de söz geçirememenin ezkliği kendisini perişan ediyor. Yukarıya karşı ezik ve mahcup, aşağıya karşı aciz ve çaresiz bir Fatih Saraç görüyoruz.
Bu ve benzeri medya guruplarının, Sayın Başbakan tarafından, milletimizin derdine deva olan “Erbakan Hocamızın havuz sistemine" benzemeyen “havuz” sistemleri yoluyla nasıl yandaş hale getirildikleri de gündemin flaş konuları arasında.
Fatih Saraç’ın bu sıkıntılı durumunu gördüğümüz ve hassasiyetlerini çok iyi bildiğimiz için, içinde bulunduğu durumun daha ileri safhalarında tüyü bitmemiş yetim boyutunu ve öbür dünya boyutunu düşündükçe sıkıntıdan gözlerine asla uyku girmediiğini de tahmin edebiliyoruz. Bu kritik noktada eski arkadaşımızın yeniden bir nefis mıhasebesi yapacağını düşünmekteyiz. Yapacak ki, her iki dünyayı ilgilendiren yönleriyle 15-20 sene önceki yaşantısı mı, şu andaki her yönüyle sıkıntılı yaşantısı mı daha islamidir? Yaptığı büyük hataların farkına varmış mıdır, varmamış mıdır? Eski arkadaşım, dostum, kardeşim bu muhasebeyi mutlaka yapacaktır diyerek, kardeşlik görevimizi yapmak istiyoruz.
Ama sanırım evladının dünya ve ahiret olarak bu kadar sıkıntılı bir duruma düştüğünü, dünyadaki Müslümanların içine düşürüldüğü tarihin en acı durumları, lider olması gereken ülkemizin düşürüldüğü uluslararası çaresizliği, içerideki ümmetin şuursuzca ayrıştırılmaya çalışıldığını, ekonomimizin kısa süre içinde yüzde 40 lara varan çöküntüsünü gören Emin Saraç Hocamızın zihni karışıklıkları netleşmiş olmalıdır.
Bu yönüyle olsun, bu olayın, içinde bir hayır barındırmakta olduğunu düşünmek istiyoruz.
AKILLI ADAM
Zarardan dönmüş ise biri,
Anlayın o adam akıllı!..
Olmuşsa nefsinin esiri,
Batar gider adamakıllı!..
Ekrem Şama
[email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.