DİLEK TUTACAKMIŞIM
İnternet kullanıcıları çok iyi bilirler ki; mail - gelen kutusu, art arda sıralanmış, okunmayı bekleyen mailler ile doludur. Pek çoğu da bildik tanıdık kişilerden gelen mailleridir. İş güç arasında merak edip bir bakayım diye açtıklarında; bir dizi nasihat ve yazının ardından “ bu maili şu kadar kişiye gönder dileğin hemen olsun, aksi takdirde kötü durumlarla karşılaşırsın” gibi cümleleri görürler…
Öyle etkileyici bir yazıdır ki o, sanki insan, o maili yollamazsa, bela onun kapısını çalacak gibi hisseder. Pek çok insan, hurafe, gerçek dışı olan bu mailleri bilir fakat yine de içinde bir şüphe oluşur. Vakit yok, toplu gönderim de yapmak istemiyor ama yazının etkisinden de çıkamıyor. Ve bu ikilem arasında işini garantiye almak ister, mecburen toplu iletime başlar.
“Emeksiz ekmek olmaz” diyen atalarımız yalan mı söylemişler. Sen bir maili çok kişinin okumasını sağlayacaksın ve olmasını istediğin muradına kavuşacaksın. Var mı öyle üç kuruşa beş köfte! İnsanlar bir muradına ermek istediğinde, bir şeylere kavuşmak istediğinde ona ulaşmak için çalışır, çabalar ve uğraş verir önce. Daha sonra şartlar müsait olursa kavuşur isteğine. Bu Hz Âdem’in yaratıldığı günden beri böyledir. Şimdi teknoloji gelişti insan zihni geriledi adeta.
Eskiden ağaçlara bez parçası bağlar dilek tutarlardı. Onun modası geçti, mektuplar dağıtılıp dilek tutuldu. Daha sonra da cep telefonları “bu mesajı dağıt dilek tut, olsun” saçmalıkları ile doldu. Onun da modası geçti, hurafe ve saçmalıklar çağ atladı, sıra maillerle dilek tutmaya geldi.
Şimdi insanlar bu mailleri dağıtıp sonuç alamayınca inanmamaya başladı. Onun da çözümüne; “ ben denedim oldu, bende gerçekleşmeseydi sana yollamazdım, Allah Muhammed aşkına yollayın” cümleleri yetişti. Ve beyinler yine karıştı.
Bırakın Allah aşkına şu asılsız mailleri!
Murat isteyen, dileği, arzusu olan mücadele eder, başarı isteyen, para isteyen çalışır.
Boş yere beyninizi karıştırmayın. Bu tür mailleri hazırlayanların tuzağına düşmeyin. Hele ki, dini istismar ederek, daha da ileri gidip “ben Peygamberimizi rüyamda gördüm, bunları topluma anlat dedi” diyenlere asla kulak asmayın. Külliyen yalan.
Bu tür maillerin dağıtımına ortak olmamaya çağırıyorum sizi. Bu asılsız maillerden kurtulmanın tek yolu gelen maili silip kimseye yollamamaktır. Bakalım bunda da başarısız olunca teknolojinin hangi nimetini sömürecekler…
Saygılarımla…
Mayıs 2008
Elvan USUL
[email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.