- 1380 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
BEYAZ VE SİYAH BİR HAYATIN İÇ HESAPLAŞMASI
Buruk bir veda arifesindeyim, çıkmazlar içinde ışığa ulaşmaya çalışıyorum, umudum ise dibe vurmuş durumda, hayata dair sahte bir tebessüm yüzüme yansımakta, dertsiz ve gamsız bir insan görünümünde günlerimi tamamlamaya gayret ediyorum........
Hüzün hakimse kişide bunu hemen aşka sevgiye bağlarlar halbuki hayatta aşktan ve sevgiden daha önemli şeyler vardır. Sorumluluklarımı artık yerine getiremiyorum, girdaplar içinde günden güne boğuluyorum, dürüst ve duygusal oluşum canımı çok acıttı, iyilik meleği gibi herkese yetişmeye çalıştım, dertlerini kendi derdim bildim, dedikodudan ve gıybetten uzak herkese insan olduğu için değer verdim. Özüm, sözüm birdir, doğru bildiğim hiçbir konuda kimse beni susturamaz, hak ve hukuk kavramı özümün bütününü teşkil etmektedir. Hayatımda kimseye veremeyeceğim hesabım yoktur, allahtan başkada kimseden korkmam, engin bir hoşgörüye sahip mütevazi bir insanım, ahlaki değerlerime, örf,adet, gelenek ve göreneklerime bağlıyımdır, inançlı ve maneviyati güçlü bir kulumdur........
Ben nekadar iyi olursam olayım, kötüler iyilerden fazla olduğu için hayat mücadelesinde direncimi yitirdim, yalanla dolanla işini hallettiren insanlardan bıktım, emeğe saygı yok, yalaka biriysen cebin para görür, sofran şenlenir ama kendini bilen allahtan korkan biriysen çalışır didinirsin, helalinden alınterinin karşılığını almak istersin sana emeğinin bedeli olarak para yerine nasihat verilir. Çal, çırp, sahtekarlık yap senden iyisi yok fakat bunuda ancak ve ancak kursağı geniş, yüzünün astarı kalmamış, suratına tükürülse yarabbi şükür diyebilecek insanların yapabileceği davranış biçimidir........
Herkesi kendim gibi bilirim, kötü düşünmem kimse için, hırsım ve ihtiraslarım yoktur, azla yetinmesini ve şükretmesini bilirim, hedeflerim için kendimden ödün de, taviz de vermedim, doğru bildiğim yolda annemin ve babamın hayır dualarıyla yürümeye devam ettim.......
Ben iyi bir polyana olduğum için mutluluk oyununu çok güzel oynadım, benim yerimde olmak isteyen çok kişiyle karşılaştım, mücadeleci, pes etmeyen, en güzelini, en iyisini yapan, az zamanda çok işler başaran,herşeyi halleden, akıl küpü,güçlü bir insan, işte beni de yoran bunlar oldu, öyle bir zırhın içine koydumki kendimi ben bile çıkmak istediğim zamanlar o zırhtan dışarıya çıkamadım, sorumluluklarım ve çevreme yansıttığım cesur yürek bir görüntüm vardı, ama insandım bende bu hep göz ardı edildi, unutuldu, hayal kırıklığı yaşadığım zamanlarda, hatam ve yanlışım olduğu dönemlerde bile kendi kendimi teselli etmeyi başardım, gözyaşlarımı hiçkimseye göstermedim. Ben Kelebek gibi uçup arı gibi sokmayı beceremedim, bunu kendime, özüme asla yakıştıramadım o nedenlede hep olduğum gibi göründüm, göründüğüm gibide oldum......
Kendimle iç hesaplaşma içerisinde boğuluyorum, insana yakışan insani bütün vasıfları bir arada topladığım halde hayatın içerisinde muvaffak olamadım, neye elimi attıysam boş çıktı, şansım hep bana gülmeyi unuttu, sıramı bekledim durdum ama bir türlü o gün gelmedi, yüzüm gülmedi, umutlarım,düşlerim,hayallerim pes etmişliğime alkış tuttu, ben hayatın karşısında yenildim ve havlu attım, benden bu kadar............
YORUMLAR
---Kaderime bir av Oldum---
Kaderime bir av oldum ,kaderimse bir avcı
Korkarım bu avcı bir gün ,beni vurup öldürecek
Kaderime bir ağ oldum,Kaderimse bir böcek
Korkarım bu böcek,beni bir gün yeyip bitirecek
Kaderim bana yol oldu,bense garip bir yolcu
Korkarım bu yolcu gidip,bir daha geri dönmeyecek
Bu yazın için yorum olarak gönderiyorum gün ışığı pencereden hiç eksik olmasın dilerim her şey gönlünce olur saygılar selamlar
Aman efendim havlu atmak size yakışmaz
Bu dünyaya birazda onurlu şerefli dürüst erdem sahibi sevilen insanlarda gerekli,
Sizde insanlık saygı sevgi mehamet insan gibi insan olma ariflik insan -ı Kamillik derya gibi
Seviyoruz biz sizi ferah tutun güzel dost , saygın insan ferah tutun yüreğinizi, çoğu kişi örnek alıyor kişiliğinizi
Sağlam tutunuz asaletinizi, tabiiki insani yüreğinizi
şair 67 çok seviyor sizi, karartmayın güzel yürek karartmayın Güneşinizi
Sizi sevenlertanıyanlar biliyor zaten sizi,
Kaybetmeyin ne olur güzel yürek hayat sevincinizi
Güçsüzlüğünüzü belli etmeyiniz
Her şeyi ile hayatı lütfen seviniz
İşte Hayat işte size yeni doğan Güneşiniz
İç güzelliğinizle lütfen sevişiniz
saygılarımla
____şair 67_____
ALİ CEMAL AĞIRMAN
Ben nekadar iyi olursam olayım, kötüler iyilerden fazla olduğu için hayat mücadelesinde direncimi yitirdim, yalanla dolanla işini hallettiren insanlardan bıktım, emeğe saygı yok, yalaka biriysen cebin para görür, sofran şenlenir ama kendini bilen allahtan korkan biriysen çalışır didinirsin, helalinden alınterinin karşılığını almak istersin sana emeğinin bedeli olarak para yerine nasihat verilir. Çal, çırp, sahtekarlık yap senden iyisi yok fakat bunuda ancak ve ancak kursağı geniş, yüzünün astarı kalmamış, suratına tükürülse yarabbi şükür diyebilecek insanların yapabileceği davranış biçimidir........
çok doğru tespitler...
Sevgi Nehri,seni teselli etmiyorum ama,kazandığını müjdeleyebilirim...Bu söylediklerin gerçekse insanlar dahil herkes hakkını verecektir bundan emin olabilirsin.Senin kadar özellik saymayacağım ama,hep yanlışlara direndim.İşimi çok iyi ve sağlam yaptım.İnsanları kırmadım,kırmamda.Ama,ben kazandığımı alenen yaşıyorum.Yüzüğnüze söylemezler,çoğu zamanda doğru değildir söylenmesi,insanın dengesini zedeleyebilir.İnanın ki,eğer bu söylediklerinizde istikrarlı iseniz kazanmamanız mümkün değil.Müsterih olun.Ümit-umut farketmez yüklenmek zorundasınız.Ümidit bittiği yerde hayat anlamsızdır.Ümidimiz var diye yaşarız.Allah ümidini bizden kestiği gün kıyamet kopacaktır.Yani kıyametimiz kendi elimizdedir.Bunların bilincinde olarak,benim için bir kezde olsa gülümseyin hayata..Hayat güzeldir dostum.Bunları ölümün kıyısından dönmüş biri söylüyor.Beni anlamalısın.Selam,saygı.Yüreğimizden.
hayat için havlu atmak inanın çok lüx bir şey , değmez . hayat'a havlu atmaya değmez...
değişken dir çünkü....
her an değişken ....ve sadece siz yaşamıyorsunuz bu ruh halini...binlerce insan var çevremizde ve hepsinin farklı binlerce sorunu var...siz sadece bir tanesinin üstesinde gelecekken başkaları belki onlarca sorunun üstüdesinden gelmeye çalışıyor...
akşam daha farklı olacak ve yarın belki daha çok farklı olacak....
şartları yaşıyoruz çünkü ...şartları yaratan ise bizden ve tüm yarattığı kainattan haberdar...
hayatın size havlu atmasını sağlayabilirsiniz....
yenildim sözü bize göre değil.......:)
yenilmedik...diyorlar ki yenildniz...hayır ...
biz daha yeni başladık tabi ki hayat zor ama biz zaten zora talibtik....
alın atmış olduğunuz havluyu ve hayat bizden korksun biz ondan değil...
:)
Sevgiyle kalın...
Ben nekadar iyi olursam olayım, kötüler iyilerden fazla olduğu için hayat mücadelesinde direncimi yitirdim, yalanla dolanla işini hallettiren insanlardan bıktım, emeğe saygı yok.
OYSA DİRENMELİSİN HAYATIN ÇİRKİNLİKLERİNE...
Herkesi kendim gibi bilirim, kötü düşünmem kimse için, hırsım ve ihtiraslarım yoktur, azla yetinmesini ve şükretmesini bilirim, hedeflerim için kendimden ödün de, taviz de vermedim, doğru bildiğim yolda annemin ve babamın hayır dualarıyla yürümeye devam ettim.
VE AYNI ŞEKİLDE YOLUNA DEVAM ETMELİSİN. HEDEFLERİN ASLA VE KATA TAVİZ VERMEDEN.
şansım hep bana gülmeyi unuttu, sıramı bekledim durdum ama bir türlü o gün gelmedi..
O ZAMAN SANA GÜLMEYEN O ŞANSA SEN HEP VE ÇOK GÜLÜMSEMELİSİN.
Sevgiyle.
Kutladım yazarı.