- 1697 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
SAMİ USTADAN HAZIR TUTMAÇ ÇORBALI HAZIR PUDİNG TARİFİ.
Malzemeler:
1 Paket hazır puding ( Neli olursa olsun farketmez )
1 Litre pastörize süt.
1 Paket hazır Tutmaç çorbası
Eh tabii ki bunları pişirmek için bir tencere, bir adet ocak ve hepsinden önemlisi doğalgaz faturanızın ödenmiş olması gerekiyor.
Neyse Efendim biz tarifimize geçelim.
Önce markete gidersiniz. Bir adet hazır tutmaç çorbası alırsınız. Hazır çorbaların hemen yanında hazır puding paketlerini görünce nefsiniz dürter ’’ Akşama şöyle güzel bir puding yapayım bari ’’ Dersiniz ve neli olduğuna kafayı takmadan bir adet hazır puding paketi alırsınız. Puding sütle yapılacağı için bir kutu da süt alırsınız ve evin yolunu tutarsınız diğer aldığınız nevalelerle birlikte.
Eve gelir gelmez tencereye üç bardak sütü boşaltırsınız. Sonra pudingi boşaltırsınız sütün üzerine. Aaaa o da ne? tencerenin üzerinde sarı bir renk oluştu...’’ Allah Allah demek muzlu puding almışım, oysa kakaolu aldığımı sanıyordum. ’’ Dersiniz. Biraz sonra bakarsınız sütün üzerinde yeşil mercimekler yüzüyor. İşte o zaman gözleriniz gayri ihtiyari açmadığınız öteki pakete gider ve o paketin üzerini okursunuz: ’’ Dr. Kötker Hazır Kakaolu Puding’’
İşte tam bu anda ’’ Aman Allahım sütün içine tutmaç çorbasını mı boşalttım ben? ’’ Diyerek hayret nidası atmanız bundan sonra yapacaklarınız öncesinde çok çok önemlidir.
’’Efendim bundan sonrası da mı var?’’ Diye sorduğunuzu duyuyorum...Olmaz mı? Asıl festival bundan sonra.
Süte boşalttığınız hazır tutmaçı karıştırmadığınız için henüz tam anlamıyla süte nüfuz etmiş değil. Bu durumda kim tutar sizi...O Puding mutlaka yapılacak...
Hemen ince bir süzgeç ( Siz burada tülbent de kullanabilirsiniz ) alıp sütlü tutmaçı bu süzgeçten geçirirsiniz. Böylece ne oldu? Sütü tutmaçtan ayırdık..Her ne kadar üzerinde siyah siyah bir şeyler yüzüyorsa da ( Ki sanırım karabiberdi o siyah şeyler ) neticede sütü kurtardık değil mi? Hah..İşte bu noktada kurtardığınız o sütün üzerine kakaolu puding paketini boşaltır ve ve orta ateşte kaynayıncaya kadar bi güzel karıştırırsınız. Şimdi ne oldu? O siyah siyah şeyler kayboldu. Daha da kaybetmek için ne yapmak lazım? Pudingi kaselere döktükten sonra üzerine bolca Hindistan cevizi dökerek kamufle etmek.
Eveeettt...Tutmaç çorbalı kakaolu pudinginiz hazır...Afiyet olsun.
Yahu Allahtan çocuklar yemek konusunda bana son derece güveniyorlar. Puding diye yedikleri şeyin ne olduğunu bilseler boğarlardı beni...Yavrucuklarım benim...Bi de iştahla yediler ki sormayın)))))))))))) Gerçi Büyük oğlum ’’ Baba bu puding biraz acı olmuş ’’ Dedi ama enayi miyim ki ona ’’ Normaldir oğlum, tutmaç çorbalı puding ancak bu kadar olur ’’ diyim; hazır çocuk dalmış ve Allah ne verdiyse götürmüşken o acayip pudingi.
Ben mi? Valla iki kaşık yedim ama üçüncü için hala düşünüyorum. Gece yarısından sonra belki yerim.
Haaa..Bu arada. Benim büyük oğlan da bu sitenin üyesidir. Sakın biriniz gammazlamayın beni tamam mı?
Bir not daha: Valla hiç de fena olmuyor aslında..Denemenizi tavsiye ederim.Baharatlı baharatlı güzel gidiyor...
Son bir not: Yarın da Sütlü Tutmaç çorbası tarifi verebilirim..Bakalım...
YORUMLAR
ömrü hayatımda böyle bir tarif duymadım duymasına da SAMİ HOCAM ilklerin imzası olduğu için normal böyle şeyler şaşırmaya gerek var mı diye söylendim sonra ama şu saat itibariyle (tesadüf oldu az öncede puding yemiştim) her puding yaptığımda yada tutmaç çorbası SAMİ HOCAM ın yazmış olduğu tarif gelecek aklıma
hayır bizimde kendimize göre yorumladığımız yemek tariflerimiz var lakin böylesi dostlar başına :))))
sami biberoğulları
Hani derler ya ''Zurnada peşrev olmaz, ne çıkarsa bahtına'' diye..Bizim evde de durum bu...Genelde dikkat ederim ama hani dikkatten kaçtı diye de sütü ya da çorbayı dökecek halim yok di mi...Neticede midede birleşmeyecekler mi?
Selam ve sevgilerimle.
:)) sizin çocuklar adına üzüldüm
vahh garibanlar bilmeden neler neler yiyorlar :))
saygılar hocam
sami biberoğulları
Benim de içim parçalanıyor yavrucuklara ama Allahtan çok sık tekrarlanmıyor bu durumlar)))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
hocam okurken bile miğdem şekilden şekile girdi zaten oldum olası pudingi sevmem bu sizin icadınızmı siz nerden öğrendinizde tarif veriyorsunuz sağol hocam teşekkür ederim ben almayayım saygılarımla selamlar
sami biberoğulları
Bu tamamen benim icadım. Ancak öyle bilinçli bir icat değil..Tesadüfen olan bir durum.
Öyle kafadan almayayım deme..Yemeden bilemezsin))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
:) yine güzel gülerken düşündüren dizeler boş verin çorba yapmayı işi ehline bırakın hocam şiire devam saygılar
sami biberoğulları
İşinin ehli bir çorbacımız olsa benim mutfakta ne işim var değil mi?
Aslında çok güzel yemek yaparım ama bazen böyle dikkatsizlikler oluyor. İşte o noktada fazla inat etmemek lazım ama maalesef ben çok inatçı bir insanım.
Selam ve sevgilerimle.
şimdide yemek işine el attın..herhalde nüfus ayarlaması yapacaksın...korkuyorum hocam....böyle giderse elinden kabuklu ceviz yemeyecekler bilesin....sevgilerimle
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sami biberoğulları
Selam ve sevgiler Can abim.
hazır - geri zekalıı - çorbaları hiiççç yakıştıramadım Hacııı : )
yapsana şöleee bilindik, nefüüsss çorbalardan...
pudingmişşş - tırttt :P
şöleeee okkalı bi' sütlaç yaptaaa görelim - nerdeeee :P
haa, yeri gelmişken - nasıı güzel yaparım, nassııı güzellll : )
illaa tarifini verdirecen - versem mi kii - deftere tarif şeyiisindee :P :D
bak, üşenmem yaparım dersen, tarifi benden - ustasından huu : )))
bi' ara attırırım...
tı tı tı tııııı... : )))
bekir odaci
sami biberoğulları
Ben bekar bir adamım. Ne yani şimdi oturup evde erişte mi keseyim, Tarhana mı sereyim bezlere..Mercimek yaparım, şehriyeyi sevmezler, eee geriye ne kaldı? Sebze çorbaları...Bizim eve kışın girebilen tek sebze ıspanaktır o da börek için...Mecbur hazır çorbaya talim ediyoruz böyle.
Sütlaca gelince:
2009 da sütlaç yaparken mutfakta düşüp ayağımı kırdıydım. O gün bu gün sütlaç yapmıyorum ama yapınca âlasını yaparım yani.
Hem aşçı dediğin yeniliklere açık olmalıdır ki çeşit zenginliği olsun mutfaklarımızda değil mi?))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
Annannem çok güzel un helvası yapar.Bir gün o yokken birde ben deneyim dedim.Ama light un helvası yapıcam ya yağını az koydum.Meğer un helvası yağ ile helvaya benzermiş.Benim helva bildiğin şekerli tutkal gibi bir şey oldu.Allahtan çokcada yapmamıştım yiyebildiğimiz kadarını yedik kardeşimle birlikte(yazık o da benim zoruma kobay oldu) bir dahada un helvası olayına bulaşmadım.
Senin biberli puding bana Johny Deep ile Juliett Binoche un oynadığı o şeker çikolata dükkanı ve yaptığı enteresan çikolatalarla aklımda kalan o filmde görüp çok şaşırdığım biberli çikolatayı hatırlattı.Olamaz mı, olabilir:))))) İlginç bir tarif aldık abi senden bu arada o bulamaç çorbasını sütle pişirmekte güzel olabilir.Denediğinde sonuçları alalım:))) Saygı ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
O un helvasından ben de muzdaribim...Yahu ne zaman yapsam içinde pütüt pütür bir şeyler mutlaka kalıyor..Hoş ben pütürlü mütürlü yiyorum da çocuklar yemiyorlar..Gerçi onlar tatlı namına hiç bir şeyi yemiyorlar kime çektilerse artık)))))))))
Sütlü tutmaçı yaptım...Çok iğrenç bir koku yayıldı ortalığa..Ya süt kesildi ya da tutmaç sütün içinde kalınca öyle iğrenç bir kokusu oldu...Yok yok korkma hemen..Çocuklara yedirmedim bu sefer. Döktüm.
Selam ve sevgilerimle.
Sevgili hocam:
Bence mutfaktan uzak durun en iyisi. Hayır süt çorbadan ayrılır ayrılmasına da, başka olmayacak şeyleri karıştırırsınız diye korkuyorum. Siz yazın yazın. Kaleminiz ve kâğıdınız olsun hep yakınlarınızda. Salonda oturun olmaz mı? Bırakın çocuklar yapsın mutfak işlerini. Gerçi hal böyle olursa yazabilecek ne kadar az şey kalır değil mi? Ne diyeyim haklısınız... Tebrikle gülümseten yazıya.
sami biberoğulları
Örü hayatımda sadece bir kez soktum çocukları mutfağa...Büyüğü kendisine makarna yaptı..Küçüğü de yağda yumurta...Mutfağın temizliği tam bir haftamı aldı...Bir daha mı tövbeler tövbesi...Eee hanım da olmayınca mecburen ben gireceğim mutfağa...
Yok yok...Çocuklar mı? Gider ''Testere '' Fimini seyrederim daha iyi...En azından daha az korkunçtur....
Selam ve sevgilerimle.
Aklın neredeydi, Sütün içine çorbayı boşaltırken. Dün facede bir karakatür vardı. Orda şu yazıyordu.
Sakar erkek, uyku tutmayan erkek, işi rast gitmeyen erkek yoktur. Kadınların ahını alan erkek vardır.
Sende kadınlara öyle şiirler yazdığın için kadınların ahını mı aldın acaba :))))))))))))))))
Gerçe sen o çorbaları alırken marketi karşıtırmandan çorbayla pudingide karıştıracağın belliydi
selam ve sevgiler
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA tarafından 2/6/2014 2:37:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
iyi de o harika yemekleri yaptığım zaman için yorum ne olacak bu durumda? Çünkü ben genelde harika yemekler yaparım. Hatta çocuklar yazın annelerinin yanına giderler on onbeş günlüğüne, döndüklerinde '' Baba senin yemeklerini özledik derler''
Hadi bakalım..Buna da cevap ver.
Selam ve sevgilerimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sami biberoğulları
Valla ben bir şey bulmuyorum..O bir şeyler gelip gelip beni buluyor...Ben masumum.
Selam ve sevgilerimle.
Valla helal olsun sana hocam.
Burada gün yeni ağarmaya başlamakta.
Bu memleket insanı ile uğraşmak zor.
Hayata bakışları bizden çok farklı.
Her gün şevkle işe gidiyoruz, akşam bolca yumruk yemiş *oksör gibi dönüyoruz.
Bu gün erken kalktım.
Duş aldım, tıraş oldum, kara kara nasıl işe gideceğimi düşünürken,
senin puding yetişti imdadıma,
az buçuk moralimi düzeltti.
Güzeldi.
Ha!...
Yarın sabah için,
sütlü tutmaç çorbasını ver de,
bu sayede bir günü daha kurtaralım.
sami biberoğulları
Çalıştığınız o ağır şartlardan sonra bir nebze tebessüm, bir nebze moral olabiliyorsam ne mutlu bana.
Tutmaç çorbası rezalet bir şey oldu..Hem görüntü hem de koku bakımından berbat bir hale dönüştü...Döktüm mecburan..O kadar da değil yani..Onu çocuklara yediremezdim.
Selam ve sevgilerimle.