Bilanço
Bilanço işletmelere,şirketlere,kurumlara özgü bir kavramdır ama bunun dışında hayatın her alanına hitap edebilecek, uyarlanabilecek bir şeydir aynı zamanda..
Her günün,her ay ve yılın,her dönemin sonunda bilançoya bakılır, yani gelir ve gidere,kar veya zarara. Elde avuçta ne var, kayıplar kazançlar nedir, bir muhasebe yapılır. Sıtoktakiler dikkate alınır sezonu nasıl kapatmışınız buna bakılır..
Artılar ve eksiler gözden geçirilir. Ana para yani öz sermaye yerinde midir, borç ve faiz durumu nedir tüm bunlar netleştirilir ve sonuçta mali durum ortaya çıkartılır.
Geriye mi gitmişiniz yoksa atılım mı yapmışınız,sermayeden mi yemişiniz yoksa katlamış mısınız hepsini ortaya serer ve bir sonuca varırsınız.
Yeter ki batmamış,sıfırı tüketmemiş olun gerisi önemli değil. Başkaca varsa bir sorun mutlak bir çözüm bulunur.
Dönemi kayıpla kapatmış olabilirsiniz, bu biraz sizi sarsabilir ama yine yola devam edilebilirsiniz. Nötrse durum, yani ne kazanç ne kayıptaysanız hiç yoktan bu da iyidir der, kendinizi teselli eder ve işe sarılırsınız.
Başkalarıyla mukayese edersiniz. Kaybedenleri görür, onları düşünürsünüz.
İflasın eşiğine gelmediğiniz sürece bir umut der ve yola koyulursunuz. Çalışır çırpınır hesabı düz, bilançoyu denk getirirsiniz.
Bir işletmeci,maliyeci,muhasebeci değilim ama nedense böyle bir yazı yazayım dedim bugün. Bir farklılık olsun başka bir dil kullanayım ticari bir dil olsun, düşündüklerimi bu yolla anlatmaya çalışayım dedim.
Sadece bilgim ortaokuldayken ticaret dersi almış olmam. Şimdi okutulduğunu sanmıyorum ama her nedense bize böyle bir ders konulmuştu ve bakınız şimdi faydasını görüyorum. En azından mal,nakit,para,kazanç,bakiye,envanter nedir hafızada isim olarak yer etmiş.
Benim kar zarar meselesinden gelmek istediğim esas yer farklı bir yer. Yani günlük yaşamımıza,tüm hayatımıza,ömrümüze bu nazarla bakabilir miyiz? Yani her günün sonunda bir bilanço çıkarıp bir muhasebe yapabilir miyiz? Günü neyle ve nasıl geçirdik,faydalı işlerle mi yoksa zararlı şeylerle mi uğraştık. Boşuna mı tükettik,gereksiz yere mi harcadık zamanı, yoksa üzerine bir şeyler koyabildik,bir şeyler ilave edebildik mi?
Kayıpta mıyız yoksa, kazançta mıyız?
Akşam olduğunda ya da gece yastığa başımızı koyduğumuzda kar zarar hanemiz nasıl, ona bakabiliyor muyuz.
Ya çok gerilerde bıraktığımız döneme ait blançomuz nasıl onu görebiliyor muyuz?
Hiç telafiye uğraşmış mıyız,hiç kaybedileni yerine koymaya çaba sarfetmiş miyiz? Yoksa geldiği gibi geçmiş mi tüm zamanımız, anlayamadan farkında olamadan akıp gitmiş mi?
Bu yönlü bir muhasebe..Gerçek yaşama dönük bir bilanço..
Kemal GÜL
04.01.2014
YORUMLAR
İ harfi yok mu idi Usta?... bilanço diye hatırlıyorum da... olur ya gözden kaçmış olabilir.
Sağlık dileğimle...
kadiryeter
elbistan
kadiryeter
kadiryeter