- 1396 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Depremi önceden tahmin edebilirim.
Bu yazımda yine boyumdan büyük laf edeceğim biliyorum.Okuyanlarda burun kıvıracak ve bu adamın işi gücü yok mu,diyecekler ve yazımı yorumsuz bırakmaya devam edecekler.
Depremi önceden keşfeden cihaz henüz keşfedilmedi.Ama benim düşüncelerime göre depremi önceden tahmin edebiliriz.Nasıl mı? Şöyle; Biz belirli bir saatte ve günde deprem yaptırabiliriz.İnsanlarda hazırlıklı olurlar.Ve kimsenin burnu bile kanamaz.
Düşünün şimdi,Marmara Denizinin ortasından geçen ve Adalara yakın olan bir fay hattı var ve ne zaman kırılacak ve kaç şiddetinde olacak diye,milletin yüreği ağzına geliyor. Ben de diyorum ki,bu fayı petrol sondaj makineleriyle dört beş yerinden delelim,deldiğimiz alet ve edavat,Nasa’nın Uzay araçlarında kullandığı yüksek ısıya dayanıklı metallerden oluşsun.Delikler enerjiyi açığa çıkaracak mesafeye geldiğin de,tüm çevre il ve ilçelerde ki insanlar,kenti terkedip devlet tarafından organize edilmiş güvenli bölgelere yerleştrilsin ve sinevizyonla enerjinin açığa çıkışını naklen izlesinler.Sismik cihazlarla sismologlarda, fay hattında daha ne kadar enerji birikimi olduğunu tesbite çalışsınlar.Eğer birikim fazlaysa,beklemeden orada ki enerjiyi de aynı yöntemle açığa çıkarsınlar ve millet de önünü görsün.
İki de bir Televizyona çıkıp,Balıkesir Fayında ki,4.2 lik deprem öncü olabilir,fayı tetikleyebilir.Yok işte,7.5 şiddetinde bir deprem bulunduğu yerde 11 şiddetinde etki yapar, 80 ataom bombası enerjisine eşdeğer de bir enerji açığa çıkar diyerek ahkam kesmektense, Önlem olarak ne getirebilirler masaya onu konuşmaları gerekir.
Bir sürü Deprem Profesörü var,ama hepsi de ayrı telden çalıyor.Bence ilim birdir.Öyleyse bu ikilem neden? Ben duygusundan arınmadıkça,daha çok sular geçer ve Yahudilerin dediği doğru olur; "Su akar,Türk bakar..."
Bence hergün ölmektense,bir kere ölmek daha hayırlıdır. Deprem insan öldürmez.İnsanı yine insanlar,hırslarının ve tamahlarının eseri olarak ölüme mahkum ederler.
İşte yine boyumdan büyük bir yazı yazdım.Ama insanlık adına ülkem adına bir şeyler yapabilmek için didiniyorum.
Yazımı okuma zahmetine katlandığınız için teşekkür eder,saygılar sunarım.
Ruyabahcesi
www.duygulokali.com dan esintiler... 24.12.2006
YORUMLAR
ne güzel bişyler için caba sarfetmeniz, her ne kadar dikate almasalrda olsun, bilgi dağarcığınızda dursun gün gelir lazım olur,fikrinizi bi sahiplenen cıkar,büyüklerimiz bazen siz fikri bulun gerisine karışmayın derler fikir bulunr ama kendileride karışmazlar yani bişy yapmazlar,ne diyim fikrinize sağlık.