Ordu Gezisi
Ordu,Samsun ile Giresun arasında yer alan haritada küçük görünen ama şirin , maviyle yeşilin bir arada olduğu güzel bir şehirdir.Boztepe’den Ordu’ya bakılınca muhteşem manzaraları görebiliyoruz.Bir tarafta mavi deniz bir tarafta yeşil gür ormanlar bir yanda binalar vardır.Bunların bir arada olduğunu görmek için Boztepe çok uygun bir yerdir.Ordu tanıtımında kullanıldığı gibi “O2”
oksijenin bol bulunduğu bir yerdir.
Boztepe’ye çıkmak için hem karayolunu hemde en çok tercih edilen yol teleferik hattıdır.Teleferikle Boztepe’ye çıkarken küçük küçük fındık bahçelerini,binaların tepesinde martıları, güvercinleri görme şansımız vardır.Boztepe’ye çıktığımız zaman stadyumu görmek de mümkün.
Gel gelelim doğup çocukluğumun bir bölümünü geçirdiğim köyüme...Kabadüze
Benim doğduğum köyüm Kabadüz.Kabadüz ilçe olarak bilinse de küçük bir kasaba köy diyebiliriz.Burda insanlar birbirlerini tanır.
Yaz aylarında Kabadüz’de bir sessizlik olur.Bunun nedeni köydeki nerdeyse herkes hem oruç tutar hemde fındık toplarlar.Sabah fındık bahçesine girip akşam güneş batmadan ezan okunmadan birkaç saat önce bahçeden çıkılıp evlere dönülür.İnsan bir de oruç tutunca bu daha çok zor oluyor.Genellikle Ramazan ayında büyük küçük herkesorucunu açtıktan sonra Teravih namazını kılar.Namaz bitiminde yaşlılar büyükler kahvede oturur,gençler sokaklarda dolaşır,çocuklar da parkta ya da başka bir yerde oyunlar oynarlar.Bende dayımlarla sahura kadar takılırdım.Genellikle yaptığımız iş biraz gezip sonra semaverde çay demlemek olurdu.Ramazan ayı bu şekil devam ederdi.
Fındık toplama ayı bittikten sonra fındık harmana serilirdi.Harmanda kurutulduktan sonra da patoza verilirdi. Burda fındık çekildikten sonra Ordu’ya götürülüp fındığın bir kısmı satılırdı.
Gel gelelim Bakacak’a.Burası çok güzel bir yerdir. Çeküçoğlu suyuyla meşhurdur.Su her mevsim buz gibidir.Bakacak’ta kaza olma olasılığı çok yüksektir.Çünkü sis burdan hiç kaybolmaz.Şu ana kadar birkaç kaza oldu umamrım bundan sonra daha fazla kaza olmaz..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.