SEVGİ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bazen düşünürüm, bana kötülük yaptığına inandığım insan...evet insan...kötülük de yapar.Nefsine kendini vermiş zavallı olarak acımak doğru mudur böylelerine diye.Sonra bu düşündüğümden utanır.
Elbette diye kendimi onaylarım.Acımaktan başka bir şey yoktur çünkü yapılacak.Kin, nefret, husumet, gütmek gibi yezitsi hal ve hareketlerle ben de tıpkı onun gibi nefsi davranmış olurum.Ve bilirim ki yine nefis bin yezitten bile daha güçlüdür.Ha sever miyim yine severim.
Evet severim çünkü onun yezitliği sayesinde nefsime dönmeyi bilmişimdir.Onu terbiye etmeyi.Onu nizama sokmayı öğrenmişimdir.Hatta gönülden içten içe minnet bile duyarım böylelerine sayelerinde onlar gibi olmayanı da tercih etme imkanı sunmuşlardır.Herkesin iyi olmadığını uygulamalı olarak öğretmişlerdir bana.
Bilmem belki fazla iyimserim, hatta ve hatta böyle düşündüğüm ve kendilerine aynı şekilde karşılık vermediğim kişiler karşısında alt seviyede bile görünebilirim.Göründüğümü de sözleriyle mühürleyenler olmadı mı ? Elbette oldu.Eminim ki herkesin de olmuştur aynı şekilde karşılaştığı insan tipleri.
Yine de sevdim.Yine de vazgeçmedim onları sevmekten.Çünkü gerçekten yaptıkları eylemi bu kez dilleriyle de onaylamakla haklarında ki nefsi kurbanlık düşüncemi sağlama almışlardır.
Mesela, geçen gün bizzat başıma geldi.Kendimi savunma hakkımın bile olmadığı bir ortamda, yokluğumda hakkımda ileri, geri konuşan hanımefendi bir insanla iki gün sonra karşılaşmıştık.
Ben hiç bir şey duymamış gibi bu insana eskiden olduğum gibi candan ve sevgi dolu bir yaklaşımla merhaba dedim.O da bana aynı şekilde sanki onca şeyi söyleyen kendisi değilmiş gibi merhaba dedi.Neyse oturduk.Konuştuk. Oradan buradan.
Bizi arkadaş kılan ortak mevzularımızdan, paylaştıklarımızdan. O esnada telefonum çaldı.Yıllar öncesinden birlikte çalıştığım bir arkadaşımdı telefondaki.Beni yıllar öncesinden hiç de mecbur olmadığım, hatta aksi davranışa mecbur olup da inisiyatif kullanarak kendisine inanmış olduğum için yerine getirmemiş olduğum mesleki bir davranışımın ailesi ve kendisi için bugün itibariyle mutluluk verici dönüşüne teşekkür etmek için aramıştı.
Tam da, hakkımda konuşan insanın mevzu bahis etmiş olduğu ve beni itham ettiği davranışın aksini ispat eden bir konuşmaydı.İstemeyerek de olsa şahit olmuştu.Geçmiş gün için söylemiş olduklarının hepsinin çürütülmüş olmasına.
Hani demem o ki, aslında hiç gerek yok.Kine, nefrete, husumete, kötüye kötülükle karşılık vermeye. Bunların varlıksızlığından söz edebilir miyiz elbette hayır.Bunlar yoktur benim hayatımda diyen yalan söyler.Ben de diyenlerdenim ama inanın ki bunu en azami şekilde tutma gayreti gösterdiğim yönünde vicdanım son derece rahat.Çünkü gerçekten ama gerçekten beni kıranlara karşı aynı şekilde davranmıyorum.Davranmam da.
Onların nefsi hareketlerine aynı nefsi düşmanlıkla karşılık vermem beni daha çok üzer.Çünkü kendime yenilmiş olurum.Aslında Bazı yanıtsızlığımda, koymuş olduğum mesafelerde bu karşı tarafa verilen bir cevap değil kendime karşı yapmış olduğum savaştan başka bir şey değil.Her ne kadar karşı cepheden farklı algılanmış olsa da bu beni asla kendime bileylediğim kılıcımı kendime saplamama engel değil.
Sahih bir aşk için nefsani olandan ( kendime kötü muamele yapılandan, kin ve nefretten ) arınmış olmak en büyük mutluluk değil midir ?
Hadi nefsime uydum, o kişi bana bunu dedi, ben de onun hakkında bunu diyeyim dedim...Ben üzüldüm o da üzülsün istedim.Ne olacak ki..İçimde büyüttüğüm kin ve düşmanlıkla daima mutsuz, aksi, negatif olan insanlara güvenini kaybetmiş biri olacağım.
Hem yaradan en baştan sevgiyi emretmemiş midir ?Hem Yaradan hangi kitabında ben kötülerin Allah’ı değilim, iyilerin Allah’ ıyım demiş ? Her ne ya da kim olursa olsun.Onun kulu olduğuna inandığım herkes, dini, mezhebi, ırkı, dili, sonuçta her insanın onun kulu olduğu inancına bağlıyor ve o noktada yönlendiriyor ise beni başka doğru bilmem ben.
Onun gördüğü, onun duyduğu, onun bildiği, onun yarattığı insanın başka bir insanına yapmış olduğu olumsuzluktan elbette haberi olacaktır.
Elbette gerekeni zaten benim istediğimden belki daha fazla iyi olarak bahşedecektir hak edene. Ben kimim ki bana önce sev diyen yaradanımın emrinden bunu anlamayan başka bir insan için çıkayım.Hele ki kendi nefsime uyarak çıkayım...
Allah her yarattığına hürmet edeni sever.Bu ister çiçek olsun, ister böcek, ister köpek olsun.İster başka yarattığı bir insan.Sizce bütün yaratılanlardan en üstün olanı insan değil mi.Kötü diye nitelendirsek bile insan .Doğuştan içine sevgi aşılanan insandan bahsediyoruz.
Kötü olması belki onun suçu değil, belki ileride dönecek bu yezitsiliğinden. Bilemeyiz ki bunu. Emin olamayız ki daim öyle kalacağından. Değişimini belki göreceğiz ya da göremeyeceğiz bu o kadar da önemli değil .Önemli olan yaradanca üstün kılınan bir canlı olarak dünyaya gelmiş olması değil mi ? Ki köpeğe bile saygı duyulmasını isteyen, ilerde af dilediğinde bağışlayacağını duyurmuş olan yaradanımız sizce nefsine uymuş bir kula karşı saygısızlık yapmamımızı affedebilir mi ?
Aşksa gönlümüze fıtratımızdan ekilen, sevgi ve anlayışı öteleyen nefsani
(En başta kin ve nefret ) her şey boş derim.
Sevgi ve mutluluk daim yoldaşınız olsun.
Şükran AY
YORUMLAR
Bağışlaması olmayanın af hakkı yoktur,gerçekten tecavüz eden,elini kolunu veya uzuvlarını kesen yada
sevdiğin birini öldüren insanı ne yapmalı,öldürülen de geri gelmiyor, öldürmekle de geri gelmiyor düşününce af zor geliyor,gerçek af edenlere kul olmak gerek ama yapmak zor affetmek,selamla.
Humanizmin en safiyane hali.. Türkmen türü olanıdır.. sizdeki tipik ondan...
Kuşkusuz iyiler ötesi bir erdemdir, nefisle mücadele ile de anlam bulur.
Yine de hümanizmin sınırı olmak anlamında bir dikkatliliği olmalıdır.
Ölçüsüz "iyi" bile ölçüsüz istismara açıktır, olmamalıdır.
İyiler de ötelerden biraz farkına varıp, bu kadar "insani" iyi oluşun istismar edileceğinden, hatta kimi eblehler tarafından kullanılmaya dahi tevessül edileceğinden hiç şüphe duymamalıdırlar.
İyiler.. yani eşittir insan tanımında kalmaya sebatlılar, akılllı olmalıdır.
Zeki değil.. akıllı...
Akıl ders verir ve öğretmendir, kendine akıllı değil.. herkesi kapsayarak akılla.
İyi akşamlar.. geçmiş ve gecikmiş bir güne gelme tebriğiyle..
Göktürkmen tarafından 3/15/2015 9:20:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şükran AY
Merhaba Sayın Ahmet Ayyuce Bey,
Öyle olduğum içindir :) Tespitiniz çok yerinde .Kesinlikle katılıyorum görüşünüze ölçüsüz her şey zıttına zararla döner.
İyilik ve sevgi yaşamın mihengini oluşturur.Gözümle bizzat tanık olduğum öyle sabit örnekler var ki...Kısa vadede aksi durumu gözetenler kazanmış olsa bile inanın gerçekte kalıcı olarak ileride kazanan hep içinde katıksız iyiliği ve sevgiyi barındıranlar oluyor.
Ve bir şekilde diğerini tercih edenler layık oldukları cezaya çarptırılıyorlar. Bunu bilerek iyilik ve sevgiyi özümsemek belki içinde gizli bir despotluğuda barındırıyor bu haliyle. Sizi karşı karşıya bıraktığı zararlara maruz kalıyorsunuz .
Mücadele etmek zorunda kalıyorsunuz , ama en azından vicdani anlamda huzurlu olmanızı sağlıyor. Bizzat elinizle en azından onlara onlar gibi cevap vermeme , onlarlaşmama erdemini kazandırıyor.
Yıpratıcılığı, bazen ciddi anlamda bezdiriciliği tartışılmaz.Kolay olanı zaten kötülerin seçtiği değil mi ? İyi ve güzel olan zaten hep zor olan değil midir...Değer mi değer derim.
Ama ölçülerde kabul buyurduğunuz gibi dikkatli olmak da kesinlikle gerekir...Başkalarına iyi olmak demek, kendimize aşırı kötü olmayı da gerektirmiyor çünkü.
Onur gibi , gurur gibi insani prensiplerimizden taviz vermeksizin gerçekleştirilenleri en makbul ve geçerli olanları.
Yaradan başkasına karşı kötü olmayın derken, kendimize de kötülük yaparak bunu gerçekleştirin dememiştir...Hele ki aklımızı irtifa kaybettirerek hiç değil.
Teşekkür ederim anlamlı yorumunuz ve değer katan varlığınız için.
İyi geceleriniz olsun.Selam ve saygılarımla.
Göktürkmen
Saygideger Hanimefendi;
Oncelikle sahsinizi bu guzel anlatimdan dolayi gonulden tebrik ediyorum..Cunki bana gore aslinda siz, yuce mevlanin insan denen yaratilmis varliklardan hosnut oldugu tum guzellikleri icinizde barindiriyorsunuz..Zaten
Allahu tealanin,da istedigi,sevdigi,ozellikler bunlardir..Bunuda Kuran-i Keriminde Asr suresinde,Bakara suresi 256 ayetinde acik acik belirtmistir..Kotulugu herkes yapar,onemli olan iyiligi isteyebilmektir..Kotu olmak,fitne,fesat,giybet vb.ahlak bozukluklarinda israr etmek kolaydir.Affetmek,merhamet etmek,anlayis gostermek,sabretmek zordur.Zaten yaradilisimizdaki gaye bu zoru basarmak degilmidir..Ayrica kotu soz sahibine aittir..Onlara prim veren,asil suretlerini zaten kaybetmis;sadece nefes alan yaratiklardan baska birsey degildir benim neznimde..Iste bu yuzdendirki;Siz zor olani basarmis,Insan olmakta israrci olmussunuz..Sahsiniza tekrar gonulden tesekurlerimle, sevgi ve saygilarimi arz ederim efendim..
Hosca ve Dostca kaliniz...
Kerem Korkut/Hollanda
Can gecikmişliğimin özrü ile önce...
Yazdığım metni bile yollayamadım, çünkü çok yakın ve sevdiğim bir amcamızı kaybettik.
Yutkunamıyorum.
Kötüyle iyinin ayrımı yapılabilir mi ki can?
Sanmam.
Hani derler ya, omzumuzda bir iyi, bir de kötü melek varmış diye. İyi melek çok yorulurmuş.
Bütün işler de onun omzunda.
Yapma, etme demek...
-İyi insan ol.
Kaybettiğimiz insan o kadar iyi insandı ki.
Ama kimsesi yoktu. Arkasından ağlayacak ne bir çocuğu, ne de bir eşi.
Fakat öyle çok iyilikler yapmış ki eğitime.
Sanırım bu kez kötü melek yorgundu.
Mezarına gelen öğrencilerinden saklanacak yer aramaktan yorgundu.
Teşekkür ve Tebriklerimle Şükranım.
Şükran AY
Canımmm hoş geldin.Başınız sağolsun .Çok üzüldüm .Hele ki böylesi hayırsever iyi niyetli, güzel yürekli bir insanın :(( Allahım rahmet eylesin.Ahh bitanem ahh iyilik...neye göre, kime göre nasıl, neden, ne şekilde değişen göreceli bir kavram .Benim bildiğim iyilikse kendin için neyi nasıl, düşünüyor ve istiyorsan imkanların elverdiği ölçüde, yapabildiğin kadar ama içinden gelerek isteyerek en iyisini yapmaya çalışmaktır.Ha kendim için istediğim başkasınca az görülür orasını bilemem .Artık onun iyilik derecesini de karşıdaki kişi belirler.Ona göre başka bir katmanda yer olur yapılan ya da söylenen.
Ama önemli olan nedir biliyor musun bitanem, ama az ama çok, başını yastığa koyduğunda vicdana dair en ufak bir sızı duymuyorsan. İşlem tamamdır derim.
Çok teşekkür ederim onore eden değerli varlığın ve yorumun için.
Her dem sevgi ve saygılarımla iyi meleğim yüreğine.
yatmaya hazırlanıyordum, sonra bir deftere bakayım dedim. ne yalan söyliyim, hiçbir şey okuyasım yoktu. sonra ana sayfada "Sevgi" yazısını görünce dayanamadım, başladım okumaya. edebi yönünü tartışmayacağım. zira okurken edebi yönünden çok, içindeki o çocuk saflığındaki tertemiz duygular beni kendine çekti ve bir çırpıda okuttu. evet, ben okudum hem de seve seve. çünkü bunu yazan onla bunla tartışan, olur olmaz laflar eden biri olsaydı sanırım devamını okumazdım yazının, "hadi ordan, sen de!" derdim ama yazanı tanıdığım kadarıyla, ki tanıdığımı da iddia edemem ama en azından benim gördüğüm kişi bu yazdıklarıyla çelişmeyen biri. ki yazıda kendimden şeyler bulunca daha çok seviyorum o yazıyı, yalnız değilmişim diyorsun...ama en çok sevdiğim ve bence yazdıkların arasında tavan yapan yer ve yazının özü şu satırda gizliydi:
"Elbette gerekeni zaten benim istediğimden belki daha fazla iyi olarak bahşedecektir hak edene. Ben kimim ki bana önce sev diyen yaradanımın emrinden bunu anlamayan başka bir insan için çıkayım.Hele ki kendi nefsime uyarak çıkayım..."
e yazının ismiyle müsemma olsun son sözümüz, "sevgi ile..."
küsss tarafından 2/2/2014 11:58:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şükran AY
Canımsın.Ne güzel bir yorumdu.Sağ olasın.İnan gerçek hayatta da farklı değilim.Sana bir sır vereyim mi.Benim yüzüm resmen tv ekranı gibi.Ya nasıl oluyor anlamıyorum.İnsanlar daha ben konuşmadan yüzümden ne düşündüğümü, ne duyduğumu anlayıveriyorlar.En çok sıkıntıyı bundan yaşıyorum.Yemin ederim sana.Yani insansın bazen kızarsın hani, ya da beğenmezsin, ya da başka bir şey.Çok mutlusundur ya da.Bunu hissettirmek istemezsin. Ama hemen anlayıveriyorlar.Yani öyle oynamakmış, rolmuş, düşündüğünden farklı davranmakmış inan bilemiyorum öyle şeyleri.Ha gerekli mi.Bazen gerekli oluyor.Temkinli olmak adına. Ama ben bir türlü beceremiyorum.Bu yüzden de zayıf yönlerim daha kolay deşifre olunuyor.E bu da bana pahalıya mal oluyor.:(
Gece gece :)) ben de.Kusura bakma.Güzel yürekli arkadaşım.Özdemir Asaf demiş ya hani seven sevdiğinin boy aynasıdır diye.Sanırım insanlar kendileri gibi olanları görüyor onlara baktığında.Bil mukabele aynı duygu ve düşüncelerle öpüyorum yüreğinden.Her dem sevgim ve saygımla.
küsss
ve Asaf demişse güzel demiştir :)
iyi geceler güzel insan..
Şükran AY
Canınız sağ olsun hocam.Zaten herkes okusun diye değil isteyen okusun diye buraya koymuşlar.Sizde en doğal hakkınızı kullanmışsınız.
İnşallah bir gün okunmaya değer yazılar yazabilirim.
Açık sözlülüğünüz için teşekkür ederim.
Selam ve saygılarımla.
renbo
Şükran AY
Haklısınız Sayın Hocam.Çok düşünülerek yazılmış bir başlık değildi.Hatta hiç düşünmeden yazı verdiğimdi.Yazının iç özünü oluşturan duygunun ismi olduğu için öyle yazmıştım.Uyarınız için teşekkür ederim.
Selam ve saygılarımla.
renbo
Şükran AY
insanın, eserlerini gıptayla okuyarak kendini geliştirdiğini düşündüğü biri için kullanmış olduğum bir sıfattır. Siz istediniz diye , sizi kırmamak adına dilediğiniz şekilde hitap edeceğim. İyi geceler renbo.Sabah mesai var yine.üstelik pazartesi of.Bruno ve krokodil sokağı da beni bekliyor üstelik uyumam da lazım.selam ve saygılarımla .
Bir nasihat bir film şeridi gibi akıveren söylemler..Her kez umduğu veya hak ettiği yerde olamıyor yaşamın da acımasızlığı bu olsa gerek.
Öğreti niteliğindeki değerli yazınızı YÜREKTEN KUTLARIM ŞÜKRAN HOCAM SAYGILAR SELAMLAR...
Şükran AY
Çok teşekkür ederim saygı değer hocam.
Selam ve saygılarımla yüreğinize.
Merhaba canım arkadaşım, dün bu yazıyı okumak için girdiğimde ya site kapandı ya benim bilgisayar ne olduysa oldu okuyamadım. Bu gün geç de olsa okudum şükür.
Öncelikle tebrik ederim.
Sevmek, insanın fıtratında olan güzel bir duygu. Kimleri sevebiliriz? diye sorulduğunda, karşılık beklemeden bütün canlıları...
Ne zamana kadar? Ta ki iki yüzlü davranana kadar. Her şeyi affederim ama iki yüzlülüğü asla
Peki onlara karşı nasıl davranırım. Eskisi gibi sevmem imkansız ama gidip kavga etmem de imkansız.
Onları Allah'a havale eder yoluma bakarım. Onca sevilecek insan varken ikiyüzlüleri de sevmek olur herhalde. Ne maskelerini çıkarıp gerçek kimlikleriyle gelirlerse af yolu görünür, belki...
Güzel bir yazı, tebrikler
sevgimle
Şükran AY
Ahh ahh ne diyeyim ki arkadaşım.Bırak iki yüzü, üç, beş takanlarda var da.Ne yaparsın.Bazen hangi yüzüne konuşacağını şaşırsın.İşte en çok inandığıma bakarım bende böyle durumlarda.Diğerlerine gözlerimi kaparım.Ne yapalım ablam.İnsanız işte...oluyor.olacak da .Malesef.
Daim mutlu, sevgi dolu bir ömür diliyorum.
Her dem sevgimle ve saygımla kıymetlim kalbine.
Yazının başlığını okuyunca nedense Şenay'ın "sev kardeşim" şarkısı aklıma geldi..Nefreti kini bir tarafa bırakıp her şeye rağmen sevmek ne güzel..Bu güzel yazıyı gıpta ve ibretle okudum...Teşekkürler .
Saygı ve selamlar sevgi dolu yüreğinize...
Şükran AY
Ay evet ben de çok severim o şarkıyı.Keşke video olarak onu ekleseydim.Siz diyince daha mantıklı olacağını düşündüm bakın.Değiştirsem mi ki :) Teşekkür ederim değerli yorunumuz için saygıdeğer şair dost.Her dem sevgimle, saygımla kalbinize.
aslında sevginin üzerinde hiç bir şeyin olmadığını
bilebilsek yaptığımız her şeyi bir kez daha düşünüp yapardık ama,,,
tebrikler ediyorum günün yazısını çok güzeldi
sevgi ve saygımla
Şükran AY
Evet onun üstünde, ondan değerli hiç bir şey yok.
Zaten ölünce de götürebileceğimiz tek şey o.
Sevdikleriniz ve sevenlerinizle birlikte geçireceğiniz muttu bir ömür diliyorum.Selam ve saygılarımla.
Amin diyorum güzel dilegine
Yine de kimseye hak ettiğinden fazla değer vermemek gerektiğini düşünüyorum:)
Ve deftere geldiğim günden beri takip ettiğim kadarıyla her zaman pozitifsin
Bir kez olsun yaniltmadin beni
Bunun için de teşekkür ederim ki bazen herkesten herşeyden şüphe duyabiliyor insan.
Sevgimle...
Şükran AY
Canımmmmmmmmm hoşgeldin.
Öyle de olmak lazım be bitanem.Hayat zaten zor, şartlar çoğu zaman öyle ağır ki.Başka türlü nasıl ayakta dururuz ki.Yine de şükürler olsun.Verdiklerine, vermediklerine.
Her dem sevgim ve saygımla kalbine.
son günlerde beni de çok üzdüler güzelim, hakkımda dedikodu ettiğini söylediler birisinin sormadan sordurmadan düşmanı olacağımı sandılar sanırım, yanılttım onları ama herşey yine aleyhime döndü, o kişi söylediğini inkar etti diğeri söylemediğimi bileceğin halde şüpheye düşüyorsun diye kızdı. bana göre insanların en kötüsü laf taşımaktır, iftiradan hiç söz bile etmiyorum. Açıktan yazıyorum kimse benim için böyle bir şey söyleyemez, söylemek zorunda kaldıysam bile en azından kendi düşüncem gibi söylemişimdir. Herkesi seviyorum ama sevmeye değmeyecek insanlar da var. Yazının bir kısmı beni ilgilendiriyordu ama her bölümü ayrı güzeldi. tebrikler.
Şükran AY
Çok üzüldüm ablacım .Malesef insanın olduğu yerde herşey oluyor.Sabır derim .Selâmete eşik olması dileğiyle.Sevelim ablacım boşver .Belki onların hatası değil öyle olmaları.Onlar gibi olursak onlardan ne farkımız olur ki.Her dem sevgimle kıymetlim yüreğine.
bence oldukça anlamlı, sade ve duru anlatımıyla, insanlara doğru mesaj ileten ve düşünemeye sevk eden oldukça kıymetli bir paylaşımdı...hatta yazının bir çok yerinde, sanki benim duygularım ve benim yazdığım bir yazıymış gibi hissettim...beğeniyle okuduğum yazınızı ve gün başarınızı canı gönülden tebrik ederim Şükran Hanımcım...nice paylaşımlarda buluşmak dileğimle, sevgimle, saygımla...
Şükran AY
Ne güzel aynı noktalarda buluşmuş olabilmek.Gönül birliğine ulaşabilmek.
Teşekkür ederim.Selam ve saygılarımla yüreğinize değerli şair dost.
Şükran AY
Sağolun saygıdeğer hocam.Erdem gören gözdedir ancak.Var olun.Selam ve hürmetlerimle yüreğinize.
Şükran AY
Aynen katılıyorum sevgili arkadaşım düşüncelerinize.Er ya da geç tuttukları yolun doğru yol olmadığını anlayacaklar.Hem sevgisizlikten kim ne kazanmış.Kim ömrüne anlam katmış ki.Teşekkür ederim.Selam ve sevgiyle yüreğinize.
Okuduğum yazıa "Erdemler Manzumesi" dersem yanlış olmaz sanıyorum; her cümlesi özenle yazılmış ve okurken insana ne çok şey tembih ediyor hayırla, ihlasla; iyiye, güzele yöneltme adına...
İşte bizim coğrafyamızda, düşün ve kültür ve de inanç iklimimizde Mevlana, Yunus'la özdeşleştirdiğimiz, onların öğretileriyle ifade etmeye çalıştığımız, esasen adını dahi bilmediğimiz bir çok kadın ve erkek Hak dostunun bizlere kadar yansımasıydı bu yazıda dile getirilen ana fikir...
Şükran Hanımefendi, gerek şiirlerindeki seçkin duyuş ve düşünüşlerini aktarımdaki itinası ve gerekse nesirde sunduğu harikalıklarla her daim erdemin, ve insanlığın temel noktalarını bizlere aktaran ender kalemlerdendir;
Bu yüzden ve bizlere kazandırdıklarından dolayı ne kadar teşekür etsek azdır...
Saygı ve selamlarımla...
Şükran AY
Eserlerini gıptayla takip ettiğim saygı değer hocam.Gönül güzelliğinizle zenginleştirdiğiniz yorumunuz için teşekkür ederim.
Selam ve saygılarımla yüreğinize.
Şükran AY
Çok teşekkür ederim.Eksik olmayın.
Selam ve saygılarımla yüreğinize.
Şükran AY
Aynen öyle sayın hocam.En tesirli ilaç hemde.
Sevgi dolu bir dünyayı kuracağız inşallah hep birlikte kalemlerimizle.
Selam ve saygılarımla yüreğinize.
Şükran AY
Sağolun sayın hocam.Eksik olmayın.Amin cümlemizin daim olsun inşallah.
Selam ve saygılarımla yüreğinize.
ben de sevginin her kötülüğü yeneceği inancındayım
kutlarım güçlü kalemi
beğeni ile okudum
sevgilerimle
Şükran AY
Kesinlikle katılıyorum Gülhun hanımcım.Sağolasın.
Her dem sevgim ve saygımla yüreğine.
Yüz yüze ikramda, sahte bir yarış,
Dostun arkasından, diller bir karış.
Lafta kalmış… sevgi, saygı ve barış; Olmuşuz..
selamsız bir nesle tabî;
Ne kadar da sabırlısın.. Ya Rabbî…
Anlatmaya, dilde lisan yetmiyor,.
Utancından, durdu kalem gitmiyor,
Ne yapsak da, bizde kusur bitmiyor;
Olmuşuz.. bir kere isyana tabî; Kurtar bizi.. kurtar bizi.. Ya Rabbi…
Benim günahım varsada senin gibi halikim var.
Muhammed Aleyhissllam s.a.v dostumuz var
Huzur ve güven içinde yenen kuru bir ekmek,
endişe içinde yenen baldan daha tatlıdır.
Namus içinde yaşanan bir çadır,
ahlaksızlığın gıybetden hüküm sürdüğü bir köşkte
yaşamktan daha sevimlidir ah can bacım .:((
53 yaşındayım bu gönül herşeyi gördü
insanlar kıyafetiyle karşılanır
ilmiyle ağırlanır ahlakıyla uğrlanır
Sevgi varsa ruhta yürek kapısı sonuna kadar açılır
sen benim lisani dilimi biliyorsun
Yazan yüreğine sevgiler bacım
Şükran AY
Ne güzel bir yürek üleşimiydi can bacım.Sağolasın.
Selam ve sevgiyle yüreğine.
delikanlı iken farklı oluyor insan,
Yaşlanınca da farklı bakıyor .
Tebrik ederim saygılarımla.
Şükran AY
Evet zaman ve şartlar kimlik gelişimi hepsi farklı şekilde etkileyen faktörler.Büyüdükçe daha bir değişiyor insan.
Teşekkür ederim değerli yorumunuz için.Selam ve saygılarımla.
bu dünyayı çok çabuk kirlettik...zaten dünyamızda bunun farkında..nereden baksak azda olsa yine bir suçumuz vardır...lafla değil yürekten inanarak...çok şeyler yazılırda bazılarıda dostlara kalsın seni kalemini çok seviyoruz usta ellerine sağlık
Şükran AY
Bizlerde seni çok seviyoruz.Saygıdeğer usta hocam.Var olasın.Selam ve saygılarımla.
Çok anlamlı ve etkileyici bir çalışma.
Keşke hepimiz,
tüm insanlar,
sizin tarif ettiğiniz açıdan yaklaşabilsek olaya.
Ne kadar güzel olurdu...
Dünya çok daha yaşanılır kılınırdı o zaman.
Şükran AY
Çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için.
Selam ve saygılarımla.
Hz. Muhammed'e sormuşlar: '' Ya Resulallah..Sen neden Ali'yi herkesten çok seviyorsun?'
Cevap vermeden önce o da sahabelerine sormuş:
-Size birisi kötülük ederse ne yaparsınız?
-İyilikle karşılık veririz Ya Resulallah.
-Yine kötülük yaparsa?
-Yine iyilikle karşılık veririz
-Peki yine kötülük yaparsa?
-Yaptığı kötülüğün aynısı ile ona karşılık veririz.
Sonra Hz. Ali'yi çağırmış ve ona tam yüz kere aynı soruyu sormuş. ''Sna birisi bir kötülük yaparsa ona nasıl karşılık verirsin?'
Hz Ali her seferinde '' İyilikle karşılık veririm Ya Resulallah '' Diye cevap vermiş.
Bunun üzerine Peygamberimiz sahabelerine dönmüş:
-Anladınız mı şimdi Ali'yi niçin herkesten çok sevdiğimi?
Ali olmak zor elbette, onların izinde yürüyenlerden etsin Rabbim hepimizi.
Selam ve sevgilerimle.
Şükran AY
Amin sayın hocam .Amin.Teşekkür ederim .Selam ve saygılarımla.