İLİM VE İNSAN
İLİM VE İNSAN
Gelişmiş nilletler seviyesine ulaşmanın bazı şartları vardır:Bunlardan en önemlisi ilmin değerini, önemini bilerek, onun aydınlatıcı rolünün farkında olmaktır.İlimle insan bir bütündür.İnsan kendi yönünü ve geleceğini ilim sayesinde belirler.
Bu nedenlerle, ilmin yükselmesi, gelişmesi için çalışmalıdır.Bir ülkenin gelişimi ancak buna bağlıdır.İlim için çalışıldığı sürece o ülke devamlı gelişr ve büyür.
İlmin değerini, önemne anlamak istersek, bugünkü gelişmiş milletlere bakmak yeterli olacaktır.Çağdaş, gelşmiş ülkelerin çoğu ilim sayesinde o seviyeye ulaşır.
İlmin cehaletin hüküm sürdüğü bir ülke asla gelişip, büyüyemezler.Geri kalmış milletlerin
hepsi bu nedenle gelişememişlerdir.Böyle ülkelerde insanlar her alanda zorluk çekmektedir.Bu geri kalmışlık yüzünden bir çok insan hayatını kaybetmektedir.Bu nedenle ilimin ne denli önemli olduğu anlaşılır.
Cehalet yüzünden ileri gelen bu kötü şeyleri önlemek için hepimiz, ilim alanında faydalı şeyler yapmaya çalışmalıyız.İlmin değerini bilip, ilim için çalışmalıyız.Unutmamalıyızki; gelişmiş, çağdaş bir ülke olmanın yolu sadece ve sadece ilimden geçer.
F. Çelik- ilk okulda yazılan
Kompozisyon ödevi ödül almış
27.02.1997