- 1006 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
BU ŞEREFSİZ KİM ACABA?
Anadolu’nun köylerinin birinde yakın zamanda muhtarlık seçimi vardır. Seçim çalışmaları hızlı bir şekilde devam etmektedir. Köyde muhtarlık için yarışanlar dört kişidir. Adayların hepsi de seçimi kendilerinin kazanacaklarından adı gibi emindirler.
Muhtar adayları, seçimi kazanacaklarından emin bir şekilde seçim sonuçlarını beklemeye başlarlar. Nihayetinde seçim günü gelir ve çatar. Herkes heyecanla muhtarını seçmek için oy kullanır. Oy verme işlemi sağ selamet içinde, dövüşsüz ve kavgasız bitirilir.
Seçim sonuçları açıklanmaya başlar. Muhtar adaylarından Ahmet, 58 oyla en fazla oyu alır; diğer aday Hamdi, 56 oyla ikinci olur; üçüncü muhtar adayı Selim, 55 oyla üçüncü olur. Sizin anlayacağınız ilk üç aday birbirlerine yakın oy alırlar. Dördüncü aday Halil ise sadece ve sadece yedi oy almıştır.
Muhtar adayı Halil, aldığı oyu görünce kara kara düşünmeye beşler. Ev halkının altı adet oyu vardır. Halil’e çıkan oy ise yedir.
Muhtar adayı Halil:
“Bu yedinci oyu acaba bana kim verdi? Diye o kadar düşünür ki işin içinden bir türlü çıkamaz. O kadar seçim kampanyası yapmıştır ama bu kadar kafasını yormamıştır.
Acaba Halil’e oy veren bu yedinci kişi kimdir? Halil hiç konuşmaz. Onun ağzını bıçak açmaz. Akşam olur. Halil, ailece sofraya oturur. O, yine konuşmamakta, kara kara düşünmektedir. Kendisine oy verinin kim olduğunu düşünür de düşünür. Ev halkı onu konuşturmak ister ama o asla konuşmaz...
Yemekler, fertlere tabaklarda bir bir dağıtılır. Halil hâlâ düşüncelidir. Bir anda Halil konuşmaya başlar:
Muhtar adayı Halil:
“Yahu şu iki oy, hatunla benim oyum; şu iki oy da geliminle eşinin oyudur. Şu iki oy ise çocuklarımın oylarıdır. Oyların toplamı etti altı. Bana bu yedinci oyu veren şerefsiz kimdir? Beni kara kara düşündüren kimdir acaba? O kadar çalışma yaptım da inanın bu kadar yorulmadım. Bana altı oy veren belli de bu yedinci oyu veren kim acaba? Bilen varsa birisi bana söylesin yoksa yafayı yiyeceğim. Seçimi kaybettiğime üzülmüyorum da bana yedinci oyu veren şerefsizin kim olduğunu çok ama çok merak ediyorum.” der.
28.01.2014
Çekerek
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.