- 528 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Orta Çağ Argümanları
Orta Çağ Argümanları
Zihni özgür ve aklı reşit olmayan beni anlayamaz...
"Seçilmiş ırk ve seçilmiş kişiler olmasa insanlık yok olur!" Bu söylemler eskidi. Ama hala kullanalar bunu fark edecek mi?
"Beni herkesten fazla seveceksiniz!" Niye kine? Biz neyiz maymun mu? Denmez mi bu zamanda?
"Allah bana söyledi, siz bana itaat edeceksiniz! O dedi, ben demedim ha!" Bu zamanda bu dolma yenir mi?
"Köleleri çalıştırmak, cariyelerle yatmak meşrudur!" Bu zamanda oha demezler mi?
"Din için savaşmak, kan dökmek kutsaldır!" Kan dökmek kutsal olur mu, bu zamanda?
“Küçük kızlarla evlenilir!” Neden sübyan oldukları, kendilerini savunamadıkları için mi? Bu zamanda buna “Sübyancılık, Pedofili” denmez mi?
( Pedofili ya da sübyancılık, yetişkin bir kimsenin ergenlik öncesi çocukları[1][2] veya ergenliğe yeni girmişleri[1] cinsel açıdan çekici bulması ve cinsel eğiliminin çocuklara yönelik olmasına neden olan psikoseksüel rahatsızlık.[3][2][4] Bu durumdan muzdarip kişilere pedofil ya da sübyancı denir.) Kaynak Vikipedi
Allah öyle bir lanet veriyor ki bazılarına. Bir zamanlar dine ağzında salyalarla saldıranlar şimdi dinci kesildi başımıza! Ayetler, hadisler, Mevlana sözleri gırla gidiyor! Sebebi şu; zamanında lanet aldı aynını yapacak! Kötülediğini yapacak. "İlahi adalet" derim ben buna! Ve izlerim palyaçoları!
İnsanı kendi ile eşit başka bir insan kurtaramayacağına göre yine insan kendini kurtaracak.
Aslında Orta Çağ efendileri, şimdiki takipçilerinden çok da farklı değildi! Onlar da kapitalistti! Perde arkasında ticaret, menfaat, ganimet; bunun için kutsal savaş vardır! Perde önünde ise duygusal ve kutsal gayeler...
Kişinin "Cennet" olarak algıladığı her ne ise ondan mahrum olması "Cehennem"! Yani cennet algısının mahrumiyeti Cehennem olur!
Orta Çağ söylemleri ve Orta Çağ efendilerinden kurtulmak o kadar kolay olmaz. En ilerici geçinenler bile o efendilere karşı saygılı olduklarını, o ilkelere karşı saygılı olduklarını iddia ederek prim yapmak ister, popülerlik peşinde koşar. Kolay mı? Mesela, bazı Mevlana sözleriyle prim yapmak isteyenler "Orta Çağ" argümanlarını kullanır!
Son tahlilde; Orta Çağ’da yaşanan, orda kalsın bu zamana getirilirse sorun çıkar...
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.