- 905 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
Günümüz caginda Tanri'nin desifre edilmesi
Günümüz caginda Tanri’nin desifre edilmesi
Neden?
Veyada nicin ?
Sorulari insanin biraz durupda düsünmesi gerektigi ve tanri olgusunun neden bu kadar cok sik bir sekilde konusuldugu ve yazildigidir. Zaman ve cagin getirileri insanin nerede ve nasil yaratildigi ile ilgili baslayan sorularin odak noktasini olusturmaktadir. Cünkü dört Kutsal kitabin desifre edilmesi Dünya halklarinin okur yazarligi ve ayni zamanda bilimim insanogullarina bahsettigi karmasik sorular ´ve devaminda teknolijinin inanilmaz bir sekilde hizli ilerleme kaydetmesi , insanlarin beyin faliyetlerinin daha hizli calismasina önayak olusturmaktadir. Eski Ezoterik kavramlar artik gizemini yitirmis ve yerine daha akilci ve gercekci konular almistir. Insanoglu kendi varolus sürecindeki kavramlari artik birer birer asmakradir. Diger bir tarafdan, bu konunun sürekli gündemde kalmasini isteyen dinci kesimler Tanri karsiti düsünmek bile tanriya karsi serk kosmak olacagini ise hala ve hala vaaz etmektedirler. Nedeni ise ellerinde bulundurduklari hakimiyeti kaybetme korkusudur. Onun icindir ki bu türden insanlarin insanlara herseyi tanri adina yaptiklari safsatasi pekte günümüzde revac görmemektedir diye düsünmekteyim. Düsünsenize birileri katliam yapiyor ve bunu tanri adina yaptigini söylüyor, sizce bunun neresi Tanri ve neresi insan düsüncesi ile bagdasmaktadir. Kutsal kitaplari okuyan insanlar bilirler Tanri degil tanrilardan bahsetmektedir bu kitaplar, ve bir degil birkac yaratilis sözkonusudur. Tanri isimlerine gelince Bunlar hali hazirda üc isimdir ( Elohim, Adonay, Jahwe ve bu arada birde yeni ismi mevcuttur [Jehowa] Yehova) Osya ki eger tanrinin varligi gercek ise o zaman yazdiklarida gercek olmak zorundadir , cünkü yaptigim arastirmalara göre Kutsal kitaplarin hicbir ayetlerinin degistirilemeyecegi yazmaktadir. Oysa günlük bir yaziymis gibi sürekli degisime ugramaktadir. Simdiki zamanin getirisi bilgi cagi olmasidir ve bizlerinde bu bilgi caginin bilgece düsünen insanlari olmak gibi bir misyonumuzun oldugudur. Ve cagimizin bu bilgece düsünen insanlara olan ihityaci oldugudur. Artik Tanri degil kendi varettigi degerler ile hasir nesir olmalidir insanoglu.
Bilgece ve bilgi ile kalin.
YORUMLAR
Evet, sayin azra16. Insanin inanci onun varliginin tek kanitir. Bu konuda sizde ayni hatayi yapiyorsunuz, nedenine gelince: tabi ki insanin inanci onun varliginin tek kaniti olmalidir, cünkü inanci bizzat kendi yaratmistir. Ve, bu inanclar bütününde kendini belli bir noktaya oturtmus ve adina Ademoglunun varolus inanci ismini takmis bunuda Tanri'ya atfetmistir. Bu var olus düsüncesini olusturmasinin sebebi ise anlayamadigi ve ulasamadigi birtakim seyleri anlayailme adina yapmistir. Inanc, insanoglunun düsünsel degerleridir. Cünkü insan inancsiz olsaydi hayvandan farki kalmazdi. Düsünce yetisini gelistirdigi icin dünyanin en gözde varligi olmustur. Bu arada sunuda belirtmeliyim, ben, sadece felsefe degil, kutsal kitaplarida belli ölcütlerde okudum. ayrica benim siirlerimi okursaniz benim ic huzurumun oldugunuda göreceksiniz.
Cünkü, bir siirimde diyorum ki:
Hakki hak yolunda
haksizi cay younda
hakikat vardir donumda
suretin benim ile ayni
ikimiz ayni donda vay.
Sayin yazar,yazdiklarinizi okurken ruhani bi bunalim icinde oldugunuzu dusunmekten kendimi alamadim,sanki kendi icinizde tanriyi degil ,daha adindan bile haberdar olmadiginiz yuce ALLAH`I bulamamanin vermis oldugu bi buhranin can acitan penceleri arasindasiniz."Artik Tanri degil kendi varettigi degerler ile hasir nesir olmalidir insanoglu. "demissiniz buyuk bi yanlisliga duserek,insani vareden yuce ALLAH(c.c)dur.ona bunca nimeti hatta kendinizde oldugunu dusundugunuz ve bunu yaradanin insan ogluna bahsetmis oldugunu gormezden gelerek merhametine bagislanmasina muhtac adem ogluna maalettiginiz dusunme yetisi bile.sn Erhan FUCUCU arkadasin dedigi gibi"Insanin inanci onun varliginin tek kanitidir"sizin neye inandiginiz konusunda suphelerim olsada gelin hakyolu bulun ve ic huzura erin derim ben size.
RABBIM BIZIMLE OLSUN!
Sayin Fucucu
Egerki insanoglu kendi inancinda varettiyse Tanri'yi buda demek oluyorki sadece ve sadece Insan onu varetmistir O insani degil . Zaten bu düsünce tarziniz ile konu hakkindaki yazilimimi dogrulamis oluyirsunuz.Herkez kendi gercek bildigi seyler ile yasasin, yasasin ama, bazen bu gercekler carpitiliyor ise kim veyada kimler hangi gercekler ile yasasin. Bugün ABD'de yeni bir Kutsal Kitap yazilmis durumda ve bu kitap su an Arap Ülkelerinde okutulmaya baslanmis bile. Bu kitabi yazanlar ise anlatimlara göre su degerler üzerinden yazilim yapmislardir: "Tanri'nin istekleri yerine gelmeyinceye kadar duramayiz ve bunu Tanri istiyor diyorlar". Tanri'nin istekleri ne biliyormusunuz, tek tarafli bir Dünya düzeni olusturmak. Kim ile Israil ile, veyada onun su anki isbirlikcileri ile. Neden 20 Dolar ve 1 Dolar hakkinda arastirma yapmiyorsunuz, sanirm kim ve kimler olduklari ile gercekleri görmekten korkmuyorsunuzdur. Usame bin Ladin bile kendi iclerinden biridir. Ben kimsenin inancini elestirmek amacli yazmadim, yazmamin amaci insanlarin gercekleri biraz daha iyi görmek icin caba sarfetmeleridir. Ve insanlar baskalarinin aynalarina bakmaktansa herseyden önce kendi ic aynalarina bakmalidirlar. Beni ise kimsenin benim gördügüm aynadan dünyaya bakin der gibi bir derdimin olmadigidir.
wer bin ich tarafından 5/6/2008 12:42:49 AM zamanında düzenlenmiştir.
birileri Tanrı nın adını anarak katliamlar yaptı.insanları böldü.
dini kullanarak başkasının dinini sorgulamaya çalıştı.din vicdandır
ve kimse kendinden başkasının vicdanını sorgulayamaz.
elden gidiyor diye verilen vaazlar;çok yakın tarihlerde acımasızca hamile kadınları şişleyerek,kimilerini fırınlarda
yakarak,çocuk ,genç yaşlı demeden evler basılarak insanların
kurşunlanmasıyla sonuçlandı.aslında gerçekten Tanrı ile haşir neşir olsalardı ,o sevgi o inanç en temiz haliyle kalplerinde olsaydı
dini kullanmak suretiyle böyle vahşetler yaşanılmazdı.
ibadeti gösteriş için yapanlar o maneviyatın güzelliğinden mahrum kalan asalaktan başka bir şet değildir.
son olarak yazara bir söz.
İLİM ÇİN DE DAHİ OLSA GİDİP BULUNUZ.umarım ne demek istediğim anlaşılmıştır.bu sözün kime ait olduğunu biliyorsunuzdur.
insanın inancı onun varlığının tek kanıtıdır, ve kimse kimsenin inancını sömüremez, gereksiz bir yazı olmuş diyorum, 1 den üçe kadar saymanın değeri yok artık herkes yapabilir, sıfır ve öncesini kimse bilemez sadece tahmin yürütür, ve bu tahmin insnın hayatı boyunca sürer, bu yüzden insanlara o aynayı bırak bu ayna daha güzel gösteriyor, buraya gel demek saçma olur, o yüzden bırakın herkes kendi aynasıyla avunsun ve herkes kendi gerçek saydıklarıyla yaşasın...