Sevda ekmeğim.
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Sana geldim...
Rotasını kaybetmiş ürkek güvercin gibiydim, seni tanıdığımda. Okyanusa kavuşmuş ırmaklar gibi salındım kıyılarında, dalgalarının şiddeti aldı içine, inciler sundun derinde, ağzından çıkan her kelimenin altını çiziliydi... Sadece kendini bırak mavilere, çırpınma derdin ya bırakmıştım ben de yavaşça durgun dalgalarına sonumu düşünmeden... Dalgaların sırtında taşıyamadın beni... Saldın üstüme acımasızca dalgalarını...
Tan vakti,
Hırçın bakan bakışların fırtına cemalin talan etti beni... İçimde sana doğru çağlayan akıp dururken, her kulaç atmamda geriye çarpan sesli sedan yok muydu ? Susmak bilmeyen hırçın dalgaların, kırdı kanatlarımı... Şimdi iyileşir mi masum ay ışığında ? Ne olunmazlardan vazgeçtim senin uğruna, şimdi alır misin o kutsal yol ayrımlarını ? Liğme liğme kanatlar, yama tutar da uçar mı ? Koynuna sarmıştın bir anne şafkati gibi, şimdi umutla kim emzirir beni... Hangi dalganın eteğine attın beni ? Of ! ... Umutlarımı hangi arada yutup, hırçın dalgalarına beleyip uzak diyarlara saldın... Hangi arada mahkum ettin, bu yürek atışını...
Git...
Bensizliğe bu kadar mı muhtaçtın ? Yürek çığlıklarına bu kadar mı toktu kulakların ?
Gidenler kervanına sen de katıl, bir kasvetli akşam üstü... Gece karanlık nasılsa, görülmez ezik acizliğin/m. s/ özüm ağlar, g/özüm damlar, görmezsin... Umutsuzca bir bekleyiş olacak bundan sonraki kaderim... Gözyaşlarım şiirlerimde, susmalarım şimşeklerde, sense içinde y/ saklı kalacaksın. Yalnızlığı musalla taşı etin başıma...
Sen de gittin ya...
İnsan giderken kedisini bile emanet eder birilerine, sen kime teslim ettin ? Yoksa ! Cercevedeki resmine mi ?
Ama hayalin de senin gibi firari çıktı, o da kaçtı... Oysa bütün mavilerim, pembelerim senin cebindeydi. Şimdi nasıl yeşerir susuz erguvan çiçekleri ellerimde... Hangi cehennem kafi gelir bu yangını anlatmama, bimez misin ki ? Suya bir taş attığında yorgun fazlalık gibi kaybolur derinde, şimdi ben de boğuldum, yüzemedim, sensizlik denizinde ... Maya çaldım mahrem acılarımı denizinde ...
Hadi sen de git bakalım..
Karanlığa inat, yangın varmış gibi kaçarak, bilir misin ki yokluğun nasıl kokar ? Kokun seni nasıl saklar ?
Ben yine kovanına hasret mermi gibi, düşe kalka, yana yakıla sen varmışsın gibi dolanırım boş odalarda... Alışırım kaderin cilvesine, s/açarım bütün geçmişi oyalanırım, siyahın yorgunluğunda. Keserim hayallerin damarlarını akıtırım derin sulara...
Of ! of ! Artık yüzme vakti...
Sofranda nöbetçiyim hala...
Denizinden çık(a)mıyorum
Gözlerim üşüyor yollarda...
Ellerimse duada
Sen beni yasaklasan da , ben sen de hala saklıyım..
YORUMLAR
Mavi titredikçe gözlerinin önünde düşlerimizi izleriz, usumuzda şiir üşürken. Hüzünlerin çeyrek dilimlerinde sırrın en doğrusudur iksirli yalnızlığımız, gönlümüzün titreşimleriyle çözülür kelimeler ve bunun için varsıldır düşünceler...
Günün yazısına, günün kalemine ve günün anlamlı kurdelasına yürekten tebriklerimle...
Bu mütevazi edipin hüneri mütevazililkmiş sayfama gelir gelir,
yazın acemesi,şair acemesi gibi imiş gibi yazılar yazıp gider
idi. Sanırdım ki cidden öyledir. Meğer mütevaziliği mükemmelliğinden gelirmiş.
Ama bu ne titizlik bu ne yazım dikkati.Hiç hata olmaz mı be kardeşlik.İnsan bir iki yere mahsuscuktan bir iki yanlış bırakır da gidip onu bulurum da ben de şu hain nefsimin hainlikleinden edip kara çalma hislerini tatmin etmiş olurdum.
Ben bir daha bu edibenin sayfasına mayfasına gelip yazı mazı okumam. burada kendimi tatmin edecek adam gibi bir hata bulamadım.
Konusu hoş olmamış mı desem.Yok yok ona da kimseyi inandıramam.Anlatımında sanki kekremsi bir şey mi vardı ne
bir daha bakiiim, duygulara limon sıkılmış gibi miydi ne...
.......
Haydi Allaha ısmarladık.Benim buralarda işim yok.
Burdan bize bir şey çıkmaz.
EYVALLAH.
Okudum, yorumsuz kaldım...yine döndüm sayfana...
Yine okudum...
Kokun seni nasıl saklar ?
Ben yine kovanına hasret mermi gibi, düşe kalka, yana yakıla sen varmışsın gibi dolanırım boş odalarda...
Ama ben bir kez daha keyifle okuyarak dolaştım satır aralarında..
Yazarı ve paylaşımını kutluyorum.
Sevgiyle.
halacım yazının hepsi mükemmel olmuş ama burasına bayıldım..
Of ! of ! Artık yüzme vakti...
Sofranda nöbetçiyim hala...
Denizinden çık ( a ) mıyorum
Gözlerim üşüyor yollarda...
Ellerimse duada
Sen beni yasaklasanda , ben sende hala saklıyım..
harikasın halacım o güzel yüreğine sağlık.. bitanem.. + 10 keşke daha fazla olsada versem :))
aynil tarafından 5/5/2008 12:24:22 PM zamanında düzenlenmiştir.